Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Å herregud for ett rot…blir stressa bare av å se på bilen 😂 Hva er greia med alle de gulldetaljene? Aldri før har vel noen BMW vist tydeligere at den ikke er tiltenkt det europeiske markedet. Det eneste fornuftige fra prototypen har de valgt å ikke videreføre, fysiske knapper til klima… Og hva skjedde med 750 hester som alle snakka om, greit nok så 653 hk en del men en X5M vil enkelt være kjappere enn dette tynge hybrid beistet her. Huff nei, la meg holde meg til de tradisjonelle vanlige modellene som er tiltenkt det europeiske markedet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo langt bedre enn frykta.

I en annen farge og ved å ettermontere et Bmw-emblem på bakluka så er den slettes ikke så gal. 

Bmw har lagt bak seg noen år nå med veldig smakfult design.

At de nå går i en dristigere retning er helt naturlig og følger bare resten av markedet. Det nytter ikke å stå stille.

Lysdesign/signatur og grilldesign er tydeligvis blitt mye viktigere.

Når man ikke lenger kan høres pga strenge krav skal man ihvertfall sees...

Men det er jo alt for lite motor/ytelse til å være en toppmodell lansert i 2022. Burde hatt over 800hk. 

489hk ut av en 4,4 v8 er helt latterlig lavt. Mercedes får jo nesten like mye hk ut av en 2.0 R4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mindre ille enn fryktet. 
Så er det ting som også er bra, fra å være den premium produsenten med minst fokus på interiør, har BMW tatt kvantesprang i rett retning, både med kvalitet og design.
Brukervennlighet var de allerede best på, iDrive 8 har jeg ikke fiklet nok med ennå, men tror ikke det er helt modent ennå dessverre.

Alt i alt, mindre ille eksteriørt og svært mye å like med interiøret. Trodde også «alle» viste at første XM ut, var minste motorisering ut, storebror (750hk versjonen) kommer senere.

En forsiktig tommel opp fra meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Å herregud for ett rot…blir stressa bare av å se på bilen 😂 Hva er greia med alle de gulldetaljene? Aldri før har vel noen BMW vist tydeligere at den ikke er tiltenkt det europeiske markedet. Det eneste fornuftige fra prototypen har de valgt å ikke videreføre, fysiske knapper til klima… Og hva skjedde med 750 hester som alle snakka om, greit nok så 653 hk en del men en X5M vil enkelt være kjappere enn dette tynge hybrid beistet her.

Det er ikke ofte at jeg er 100% enig med deg, men her må jeg si meg helt enig. Jeg er nesten målløs over hva BMW klarer å utvikle i dag. Det er på allle måter temmelig lang vei fra M5 CS til dette tåpelige monsteret. Designet er etter min mening vulgært og definitivt ikke myntet på det europeiske markedet. Jeg tror bestemt ikke at BMW M har utviklet denne modellen frivillig. Dette er vel omtrent så langt vekk man kan komme i forhold til tidligere tiders storheter fra BMW Motorsport.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er dette en PHEV, den vil aldri ha renspikket M-ytelser som vi tidligere har vært vant til om vi tenker banekjøring. Det er nok heller ikke tiltenkt. Det skal være vulgær luksus. Ikke for det, bilen har gode tall. Jeg liker den, noen elementer kunne jeg vært foruten, men alt i alt tommel opp. Plug-in-biten er kanskje så som så, skulle være en mild-hybrid? Jeg vet ikke.

Her står alt med ørten offisielle bilder:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0403971EN/the-first-ever-bmw-xm

Som @Ron Jeremy sier så kommer det en værstingmodell neste år med 748hk og 1000nm :) Jeg tror uansett bilen er en drøm å kjøre og en bedre highway-cruiser skal en lete litt etter om en sammenligner epler og epler. Altså må en se på høyytelsesbiler i SUV/SAV-segmentet og ikke 5/6/7/8-serien.

 

E50954C8-DE37-4CDD-92B6-115E01450C65.thumb.jpeg.290ed9278c32e7bbfb9e6575ef906410.jpeg
 

BMW skaper engasjement rundt denne og det tror jeg de ville. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å forsvare et slikt sirkus som det der, det verste er at det er feiringen med 50år med ///M. Hvorfor ikke lage en skikkelig sportsbil som vekker minner fra en E46 M3? X5 vinner denne konkurransen i mine øyne på alle aspekt, tipper vekta på denne lastebilen ikke blir mye å skryte av heller. 
 

Men BMW kan når de vil og holder seg til sine tradisjoner 012C3C16-A839-46C1-A56F-5D98BF0672E5.jpeg.57199ec9fcd0440ca454ad65a8f0e684.jpegE509702A-2E34-4579-840C-0D4646F26BF4.jpeg.cbc076de03f67119134c02953b75c002.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Jeg tviler ikke på den tekniske biten. BMW vet definitivt hva de gjør, men selve konseptet er temmelig langt ute synes jeg hvis vi skal ta BMW M på alvor. Utfordringen er at selve "M"-delen knapt betyr noe i dag utover motorkraft og noen andre designelementer. BMW har aldri utviklet en M7, men en slik modell gir faktisk mye mer mening enn dette monsteret hvis "M" betyr Motorsport.

På den annen side forstår jeg selvfølgelig hvorfor BMW utvikler et slikt monster. Det er åpenbart store SUV'er som selger. Det skal være stort, pompøst og in your face - ihvertfall der hvor BMW selger flest biler (spesielt i USA). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Fredrik skrev:

@Marius2002 Jeg tviler ikke på den tekniske biten. BMW vet definitivt hva de gjør, men selve konseptet er temmelig langt ute synes jeg hvis vi skal ta BMW M på alvor. Utfordringen er at selve "M"-delen knapt betyr noe i dag utover motorkraft og noen andre designelementer. BMW har aldri utviklet en M7, men en slik modell gir faktisk mye mer mening enn dette monsteret hvis "M" betyr Motorsport.

På den annen side forstår jeg selvfølgelig hvorfor BMW utvikler et slikt monster. Det er åpenbart store SUV'er som selger. Det skal være stort, pompøst og in your face - ihvertfall der hvor BMW selger flest biler (spesielt i USA). 

Jeg er ikke uenig i at M-merkevaren er litt utvannet. Sett på en annen side så hva skulle de kalt dette monsteret? X8 kanskje, X8 50e med M60e neste år? Mulig mulig. M betyr motorsport og jeg synes det passer godt inn i modellene som i4M50, M850i, M440i, M550d osv., da disse er litt mer M på alle måter enn standard. Uansett, XM er vel bare enda en modell som viser hva de kan. Den gir like mye eller lite mening som Audi RSQ8 og Mercedes Gelandewagen AMG G63 etter min mening :) 

P90478610_lowRes_the-first-ever-bmw-x.thumb.jpg.4d2f4c1468cce6b8279fc310cc353e13.jpgP90478611_lowRes_the-first-ever-bmw-x.thumb.jpg.139a8b299f88fef243b4d7e1034f1506.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så bedre ut med hjul som harmonerte med resten. Proporsjonene stemte bedre og flodhestpreget ble noe nedtonet. Men fortsatt designmessig mageplask, etter min mening. (igjen). Jålete, vulgært og lenger unna M-røttene enn noen gang. Ellers er jeg helt enig med @Fredrik og @Fredrik90

 

De kunne heller laget en X7M (selv om den bilen også er ganske skakkjørt designmessig), og så laget en M1 homage som 50-årsjubileum.  Men de valgte dessverre å kansellere Vision M-Next, for å gå videre med flodhesten:

image.thumb.png.e4483e2b80b163280c7894db254808a5.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...