Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg liker designet (men hadde helst sett at coronaringer i U/O/L/J-utførelse kom tilbake), og skulle jeg ønsket meg en liten endring ville det vært å få på plass en tydelig og markert skulderlinje. Ellers synes jeg proporsjoner og det øvrige er spot on. Tragisk med bortfall av iDrive-kontroller og Tesla Model 3-skjerm. "Head-up Displayet" minner om HUS fra 2-serie Active Tourer, og fremstår som litt billig. Alt i alt får jeg av en eller annen grunn veldig følelse av noe fransk - Renault Scenic eller tilsvarende når jeg ser dashbord, ratt og generell layout av dashbordet. Med iDrive-kontroller, innføring av listverk, klassiske komfort/M-seter og en skjermplanke/selvstendig instrument, ville bilen vært en skikkelig innertier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, humpfy skrev:

Flott design. Denne blir spennende å følge til produksjon. Håper og tror på en del endringer innvendig, men stort sett ser det flott ut.

Jeg liker heller ikke skjermløsningene.

Dette er jo en grov vision av hvordan nye iX3 vil se ut, det vil bli mer knapper i dørene, noe i midtkonsollen og kanskje noen mindre outrerte stoler og stoff. Men i bunn og grunn er dette basisen i nedstrippet versjon + speilkamera.

Det som jeg tok «med meg», er at det tilsynelatende var en ny «aura og giv» over BMW sin organisasjon nå, med jobbingen med NK modellene.
Det må bety noe bra, så denne modellen fremstår som bedre enn fryktet.

Og sett (fra mine øyne) får den konkurrentene til å fremstå som utdaterte og lite sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere må gå til Specsavers hele gjengen…den er bedre en IX men absolutt ikke ett design som hverken hinter til BMW tradisjon eller eleganse. Men for all del, design er noe som er høyst subjektivt å mene noe om. Det noen synes er bra synes andre er dårlig 😅 

Jeg er helt sikkert gammeldags og trangsynt 😂

 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig, den er litt både og. Synes den ser grei ut fra siden, fronten kan tolereres men grillen kunne vore litt bredere, dog bedre enn I4. Men den bakenden ligner på ix og ix er en helt forj... stygg bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Alt i alt får jeg av en eller annen grunn veldig følelse av noe fransk - Renault Scenic eller tilsvarende når jeg ser dashbord, ratt og generell layout av dashbordet.

Dette var min første tanke også iom at vi har en Citroën C4 Picasso II (kort variant) og den overordnede konseptmessige likheten er ganske stor. Et ganske lavt og dypt dashboard gir mye ekstra luft og gir en åpen følelse. Vinduene er store og litt ekstra senket på sidene for å gi en åpen fornemmelse. Dette har jeg alltid likt med vår Picasso. Man sitter i en slags semi command driving position der man har en temmelig god utsikt spesielt forover og til sidene. 

Mangelen av en midtkonsoll gir også en mer åpen følelse, men selvfølgelig også en klart mindre sportslig følelse. Jeg savner ikke en midtkonsoll som går opp til dashboardet og årsaken er trolig at Picasso i likhet med elektriske biler generelt har et mer eller mindre helt flatt gulv. Ergo kan midtkonsollen (kassen) tas ut av bilen for å gi plass til f.eks bag/vesker (dog kun med automatgear i Picasso).

Ellers liker jeg i likhet med dere andre designet på den nye elektriske X3. Jeg liker også spesielt bakpartiet på bilen. Fronten krever nok litt ekstra tilvenning, men jeg synes også at den er spennende. Også på dette området er likheten med en fransk bil slående. Citroën SM anno 1970 hadde en tidlig variant av glassløsningen over hele bilens bredde. Litt interessant er det at de innerste lysene på SM også kunne dreie med rattutslaget (en tidlig utgave av matrix LED). Selvfølgelig hadde SM også hydraulisk fjæring som var en tidlig utgave av dagens adaptiv/luft fjæring.    

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fredrik 90 said:

Jeg synes dere må gå til Specsavers hele gjengen…den er bedre en IX men absolutt ikke ett design som hverken hinter til BMW tradisjon eller eleganse. Men for all del, design er noe som er høyst objektivt å mene noe om. Det noen synes er bra synes andre er dårlig 😅 

Jeg er helt sikkert gammeldags og trangsynt 😂

 

Tror du mener subjektivt 😬 

Jeg likte dette, fremstår langt bedre enn konseptet til iX gjorde i sin tid. Har troen på dette, bare de følger opp med det kjøredynamiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, papertiger skrev:

Tror du mener subjektivt 😬 

Jeg likte dette, fremstår langt bedre enn konseptet til iX gjorde i sin tid. Har troen på dette, bare de følger opp med det kjøredynamiske.

Akkurat det har jeg vært litt spent på å. Vært veldig mye snakk om at bilen skal føles som en stue, det henger lite sammen med gode kjøreegenskaper i mitt hode. Men heldigvis var sheer driving pleasure en av overskriftene i går. I tillegg bekrefter dette intervjuet med Frank Webber det: We will build the best handling electric cars in the world

https://www.bmwblog.com/2024/03/21/qa-with-bmw-rd-boss-we-will-build-the-best-handling-electric-cars-in-the-world/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Om ikke mindre så er vel kanskje dette en liten dreining tilbake til sånn det var for noen år siden. Spent på neste X3, skal bli spennende å se om BMW fortsetter den nedadgående trenden eller om de henter seg inn. Dette er jo BMW sin mest solgte modell og også deres viktigste modell i Europa, kanskje dette bidrar til at de ikke tar snarveier slik de har gjort med G60. Også er det jo ett tankekors at BMW sin mest solgte modell, som lanseres nå i 2025 ikke kommer i en elektrisk variant. Det morer meg en smule selv om dette betyr at nye X3 ikke kommer til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...