*MrB* Skrevet Januar 9 Skrevet Januar 9 G8X er en heslig bil etter min mening. Linjeføringen er direkte slett over hele fjølen, så det er ikke kun grillen. Ingen linjer i fronten henger sammen, det er noe med framskjermene som gjør at den ser smal ut, selv om den jo ikke er det, bakskjermene i forhold til dørene er elendig utført, og bakfangeren tyter altfor mye ut rundt eksosen osv. Nesten vanskelig å forstå at en relativt ok bil som G20 ligger som basis. Eneste vinkelen som er ok er rett bakfra. Egentlig helt utrolig at vi skulle komme dit at BMW ikke har en eneste M-bil i sortimentet som jeg kunne tenkt meg. (Ignorerer M8, som er på lånt tid). Den generelle tilnærmingen til hofmeisterknekken på dagens biler er også en vits. Vindusprofilen er for buet, som på en 90-talls asiat. En bil som G26 er ikke den verste der, men den ligner nå mer på en Audi enn en BMW, og hva er da vitsen med å endre på noe som faktisk funket? Driveren for å endre på noe må vel være å være nyskapende, og ikke kopiere andre(?) Så.... F36 > G26 F3X > G2X F8X > G8X G3X > G6X F9X > G9X F87 > G87 osv, osv Vedr G30 LCI og Skodalykter, så synes jeg det generelt er synd at BMW vanner ut identiteten sin, også på lyktefronten, Men det reddes inn av at G30 ellers er en flott bil. Både med og uten Skodalykter. Entusiaster har uansett alltid kjeklet om slike småting, men jevnt over trykket merket til sitt bryst. Nå er det stadig flere som lurer på hvor merket de elsket ble av.... Ikke rart mange lengter etter NK, slik BMW kløner det til om dagen. Men isolert sett synes jeg NK ser ganske stusselig ut det også, ref poster over. BMWE39turbo, Ron Jeremy, Kvasi og 2 andre reagerte på dette 3 2
mslello Skrevet Januar 9 Skrevet Januar 9 Da er videoen med liten lekkasje ute.. Carbon seter 🤩 https://youtu.be/umgyO-m8h7k?si=s4EBnPs9Frzg6-0U fupsaker, Ron Jeremy og Marius2002 reagerte på dette 3
Snagg30 Skrevet Januar 9 Skrevet Januar 9 28 minutter siden, mslello skrev: Da er videoen med liten lekkasje ute.. Carbon seter 🤩 https://youtu.be/umgyO-m8h7k?si=s4EBnPs9Frzg6-0U Fytti katta hvor jeg gleder meg til å sette runde tider på Rudskogen i sport modus helt rå belysning og andre kule elementer som er uhyre viktig ved sportslig kjøring. Her er BMW on point mslello, BMWE39turbo og fupsaker reagerte på dette 2 1
BMWE39turbo Skrevet Januar 9 Skrevet Januar 9 Er det nevnt noe om vekt på NK? Er teknologien komt så langt at man snart endelig kan begynne slanke disse elbilene? Det vil vel stå seg positivt både ved rekkevidde og kjøreglede. Skal sies at dagens fossilbiler er også drøyt tunge, men er vel alt sikkerhetsutstyret som er påbudt som har noe av skylden uansett drivlinje?
Marius2002 Skrevet Januar 9 Skrevet Januar 9 29 minutter siden, BMWE39turbo skrev: Er det nevnt noe om vekt på NK? Dessverre. Jeg savner info som betyr noe i hverdagen. Vekt, nyttelast, bagasjerom og hengervekt. mslello, Ron Jeremy og fupsaker reagerte på dette 3
mslello Skrevet Januar 10 Skrevet Januar 10 Bør bli lettere enn i4 med ren el plattform iallfall.. Men virker på videon som at det nærmer seg litt mer konkret informasjon Marius2002, fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 3
Ove67 Skrevet Januar 10 Skrevet Januar 10 On 1/8/2025 at 7:10 PM, Fredrik 90 said: @Ron Jeremy Alt skal bli mye verre sier du, ja hos BMW ser det sånn ut. Men hos f eks Porsche eller Mercedes så ser det ikke sånn ut, Nuvel. Elbilene fra Mercedes ser ut som såpestykker. BMW er mye bedre her. Ron Jeremy, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 1 2
Fredrik 90 Skrevet Januar 10 Skrevet Januar 10 3 timer siden, Ove67 skrev: Nuvel. Elbilene fra Mercedes ser ut som såpestykker. BMW er mye bedre her. Jeg snakker ikke om elbiler isolert sett! Mener du EQ serien som Mercedes skal slutte med for heller å bare lage elversjoner av de vanlige modellene? BMW er bedre på noen få modeller, modeller som er basert på ICE biler.
Saltkjelen Skrevet Januar 11 Skrevet Januar 11 Jeg hadde aldri trodd jeg skulle få se at billigmerker som Hyundai skulle virke mer teknologisk fremoverlent enn BMW, men jeg må si de har gjor det her. Dette er et vesentlig bedre løst "Panoramic View" enn hva BMW kommer med her. Der BMW drar vibber tilbake til 2000-tallets MPVer, kjører Hyundai oss rett inn i 2050. Snagg30, mslello, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 3 1
BrokeBoi Skrevet Januar 11 Skrevet Januar 11 On 1/9/2025 at 10:08 AM, Marius2002 said: Husk at G30 LCI var for noen år siden bare en Skoda. Nå er den hyllet. Det er ikke vanskelig å hylle G30 LCI når man ser alt fjaset som lanseres for tiden. Det eneste jeg ikke likte med G30 LCI da den kom ut var Skoda frontlyktene. Ikke fordi de var stygge, men fordi det var et steg vekk fra BMW sin identitet. Dagens nye BMWer har derimot MYE annet enn frontlyktene som er helt feil. Snagg30, Saltkjelen, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 2 2
Marius2002 Skrevet Januar 11 Skrevet Januar 11 (endret) Mitt utsagn om G30 var ment at man burde vente til bilene er lansert før man dømmer alt nord og ned. Jeg liker G30 særdeles godt, så forstå meg rett Jeg er derimot helt enig i at det både skal og burde rettes kritikk mot det som blir lansert, men jeg er ikke enig i at andre bilmerker gjør det særlig bedre. Totalpakken sett fra et entusiastståsted er fortsatt best hos BMW. Konseptbilen Neue Klasse sedan gir meg E30-vibber med litt justeringer. Jeg er helt enig i at det er element med den som ikke er BMW slik vi ønsker(bl.a. kameraspeil), men det er enda en konseptbil. Jeg har hele tiden ment at interiøret i BMW skal være kompakt og omsluke føreren og jeg er også imot fjerning av iDrive-hjul, selv om stemmestyring er utrolig lettvint når en først klarer å bruke det. Det tok lang tid før jeg ble vant - sitte alene å prate til bilen er jo klassifisert til en psykologtime eller to. Jeg er en av få som også liker iX, riktignok med sportspakke og de største felgene. Men jeg kunne likevel ikke tenkt meg å eie en. BMW Panoramic View er også noe jeg vil ønske velkommen, og jeg tror det hele vil være mye bedre når man får satt seg i en bil og prøvd. Det kan hende jeg tar feil, da skal jeg legge meg flat, helt flat. Neue Klasse X tror jeg også vil se bedre ut i virkeligheten enn på bilder, det er en modell jeg tror vil slå godt an. Det er nok engang kun interiøret jeg ville endret i første omgang, gi meg et kompakt interiør som er litt småtrangt og mye skinn og detaljer som bare spiser plass. Jepp, det mener jeg og slike interiør liker jeg. BMW G26 har også høstet massiv kritikk for fronten og i4-utgaven i tillegg for vekt. Men så var ikke bilen så halvgærn likevel, toppet alle tester og i mine øyne den aller beste elbilen på veien idag. Den har en siluett få andre kan matche. Jeg skjønner jeg står ganske alene med å mene NK er velkommen og gleder meg til å teste Panoramic View, men det skal jeg tåle å stå for. Samtidig er det god nok takhøyde her inne at alles meninger er velkomne og har vi et snev av både selvinnsikt og selvironi så er slike diskusjoner både morsom og givende Endret Januar 11 av Marius2002 papertiger, Fahad, Saltkjelen og 5 andre reagerte på dette 7 1
*MrB* Skrevet Januar 11 Skrevet Januar 11 Gubbemodus er skrudd opp til 11 her nå... Jeg vet ikke om andre gjør det så mye bedre (mindre dårlig) nei. Det er nok et tegn i tiden at bilene blir mer og mer tech-plattformer, og mindre og mindre bil. Kjøreopplevelsen isoleres i stor grad bort. Polstring, vekt, elektronikk fremfor mekanikk osv... Og så designet både innvendig og utvendig da. Å sette seg bak rattet på f.eks. en E39 gir meg en cockpitfølelse. En Tesla Model 3 gir meg følelsen av et sterilt kontorlandskap med free seating, der man kun får ha en laptop og til nød en kopp kaffe. Det utvendige trengs knapt å kommenteres. Hvor mange av bilene man kan kjøpe ny i dag vil gi eieren et ønske om å ta en liten omvei hjem? Eller bare ta en tur uten mål og mening? For min del er det neimen ikke mange. I hvert fall ikke om man utelukker alt med 2 dører og pris under 1 mill. Husker da jeg prøvekjørte nye biler hos BMW for en tid tilbake, og de 1-2 tilmålte timene bare forsvant på et blunk. Også med de mer moderate modellene. Siste bilen jeg lånte, leverte jeg imidlertid tilbake etter 50 min. Da hadde jeg rukket å kjede meg i en halvtime, og gadd ikke å surre rundt på veiene mer. Ellers: Jeg er ingen tech-fyr overhodet, og vil helst ha skrubrytere på klimaanlegget, mekanisk håndbrekk og synes regnsensor er noe herk som aldri gjør som jeg vil. Men er helt enig i et når det først skal være tech, så virket Hyundai sin løsning langt mer elegant enn BMW sin. BMWE39turbo, laffe, Kvasi og 3 andre reagerte på dette 6
Fredrik 90 Skrevet Januar 11 Skrevet Januar 11 @*MrB* Jeg husker når jeg hadde lånebil fra Bavaria før i tiden, jeg kjørte og kjørte helt til bilen min var ferdig på verksted. Og det var ikke noe spennende den gang heller, det var F10 med diesel eller kanskje en E70 X5. Men sist lånebil jeg fikk var en i5 40…jeg kjørte den hjem og parkerte…og kjørte den tilbake når bilen min var ferdig. Før var det alltid stas å svive litt i showroomet hos BMW, sitte i bilene og dra inn nybil lukta og tenke "en dag skal jeg ha en sånn". I dag gjør jeg ikke det lenger, det er bare el SUVer i sort og grått…kanskje en X5 men det har jeg jo selv. Eneste som fortsatt kan være litt spennene er å dra innom f eks BMW forhandler i Oslo fordi her har de ofte M modeller utstilt samt at det ofte er litt småfett i bruktbil avdelingen. fupsaker, Saltkjelen, Makky123 og 2 andre reagerte på dette 5
Fredrik 90 Skrevet Søndag kl. 19:36 Skrevet Søndag kl. 19:36 6 år gammel og de to helt nye konkurrentene klarer fortsatt ikke å henge med 😎 Nok en gang må man bare ta av seg hatten for G20 M340i og B58 motoren…dette er peak 3-serie i mine øyne. Her må folk kjenne sin besøkelsestid tid og benytte seg mens den ennå er i salg. Egentlig kan man spørre seg om totalpakken her er bedre en G80 M3? Jeg mener den launcher perfekt hver gang, på M bilene er det alltid litt hit and miss. Stock så låter den bedre, ser bedre ut forfra og mest sannsynlig bedre å kjøre i hverdagen 😀 @LarsS har jo hatt begge deler og kan vel si noe om forskjellene 😀 fupsaker, HenrikSolberg og Ron Jeremy reagerte på dette 3
LP760 Skrevet Søndag kl. 20:40 Skrevet Søndag kl. 20:40 Om ikke alle har sett, så er denne og anbefale også. Imponerende, med 2.6 tonn. https://youtu.be/I8jyFjUikU0?si=cslT4KiBPutI1MCZ Ron Jeremy og fupsaker reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå