fupsaker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 11 minutter siden, Lars89 skrev: Fra 2438000 2712000 inkl alt, service og vinterhjul Kommer nok til å bli solgt et par, men det er alvorlig mye penger for en 3-serie. M3 Touring kosta 1340000 når den kom i 2022. Nå 1705000... Det er jo "BARE" å kjøpe en B3 eller B3 GT, så har du noe enda færre mennesker har. Og med samme motor i utgangspunktet. OG til en rimeligere pris. Orjan reagerte på dette 1
Snagg30 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Vet hva jeg hadde endt opp med BMWE39turbo og fupsaker reagerte på dette 1 1
Fredrik 90 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 4 timer siden, Skulebollen skrev: Min stv. Gjør 0-100 på under 3,5 sek 🤓 Det er bare så vidt den kan kalles stasjonsvogn 😅 Særlig sammenliknet med en tradisjonell stasjonsvogn. 18 minutter siden, Lars89 skrev: M3 Touring kosta 1340000 når den kom i 2022. Nå 1705000... Og det er ikke bare avgiftsøkning for å si det sånn, avgiften på M3 Touring har steget med drøye 100 000,- siden 2022. De siste 260 000,- stikker BMW Norge rett i lomma for å finansiere kampanjer på kjipe elbiler. Kunder som før tok seg ut BMWer med interessant motor stues nå alle inn i i4 M50 eller iX, ikke mye gøy på bruktmarkedet å velge i etterhvert når ingen kjøper ny BMW med kul motor lenger. Det er merkelig at M3 Touring er så sinnsykt mye dyrere i Norge enn andre land…når moms og engangsavgift trekkes fra. En lokal eiendomsutvikler bestilte sin M3 Touring ny via BMW i Hamburg. Kjøpte utvidet garanti til 5 år og skaffet vinterdekk selv her hjemme. Så fikk han levert den på eksportskilter og kjørte den hjem til Norge, sparte 190 000, (medregnet rabatt) kontra å bestille den hos Bavaria her hjemme. Orjan og fupsaker reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 17 minutter siden, Snagg30 skrev: [fjernet bilde av Volkswagen] Vet hva jeg hadde endt opp med Men nå er jo du gal som dytter så mye penger i en Volkswagen, da.. (neida.. joda.. neida..) 15 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Og det er ikke bare avgiftsøkning for å si det sånn, avgiften på M3 Touring har steget med drøye 100 000,- siden 2022. De siste 260 000,- stikker BMW Norge rett i lomma for å finansiere kampanjer på kjipe elbiler. Kunder som før tok seg ut BMWer med interessant motor stues nå alle inn i i4 M50 eller iX, ikke mye gøy på bruktmarkedet å velge i etterhvert når ingen kjøper ny BMW med kul motor lenger. Det er merkelig at M3 Touring er så sinnsykt mye dyrere i Norge enn andre land…når moms og engangsavgift trekkes fra. En lokal eiendomsutvikler bestilte sin M3 Touring ny via BMW i Hamburg. Kjøpte utvidet garanti til 5 år og skaffet vinterdekk selv her hjemme. Så fikk han levert den på eksportskilter og kjørte den hjem til Norge, sparte 190 000, (medregnet rabatt) kontra å bestille den hos Bavaria her hjemme. De 250 000,- BMW Norge "putter rett i lomma", går vel gjerne til å dekke opp det faktum at euroen var nede i 10 kr 30. januar 2022, mens den nå er på nesten 12 kr, og ikke fordi de må finansiere kampanje for elbiler som mer eller mindre selger seg selv her på berget. Ampera, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 1
Snagg30 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden @Saltkjelen ingen kommentarer får meg til å skille båndet mitt til bobla. To the end of days 💛 Marius2002, fupsaker, laffe og 2 andre reagerte på dette 5
Skulebollen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden @Fredrik 90 Visst ikke det er en stv. Så vet ikke jeg hva det kan kalles 🤔 Det er jo den ultimate familiebil for oss som er opptatt av det praktiske. God høyde i baksetet, MER bagasjeromsplass enn i en g81 ( ink. Frunk ), takrails til skiboks. Klargjort fester for sykkelstativ bakpå, massasje i seter, alt dette pakket inn i en stasjonsvogn, som nesten kan bli like høy som en X5. Synd Bmw ikke lager så praktiske fornuftige biler🤓 Prisen på den CS modellen er jo helt hinsides. Men finnes sikkert noen rike Bmw entusiaster som invisterer i en Saltkjelen reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 43 minutter siden, Saltkjelen skrev: De 250 000,- BMW Norge "putter rett i lomma", går vel gjerne til å dekke opp det faktum at euroen var nede i 10 kr 30. januar 2022, mens den nå er på nesten 12 kr, og ikke fordi de må finansiere kampanje for elbiler som mer eller mindre selger seg selv her på berget. Joda, Eurokursen spiller selvsagt en rolle den også 😀 10 minutter siden, Skulebollen skrev: @Fredrik 90 Visst ikke det er en stv. Så vet ikke jeg hva det kan kalles 🤔 Det er jo den ultimate familiebil for oss som er opptatt av det praktiske. God høyde i baksetet, MER bagasjeromsplass enn i en g81 ( ink. Frunk ), takrails til skiboks. Klargjort fester for sykkelstativ bakpå, massasje i seter, alt dette pakket inn i en stasjonsvogn, som nesten kan bli like høy som en X5. Synd Bmw ikke lager så praktiske fornuftige biler Joda, det er såklart en stasjonsvogn. Men den går vel under "shooting break" kategorien? 😀 En kollega har helt maken og plassen baki er jo begrenset i forhold til en 5-serie Touring. Det var det jeg mente med at B5 GT var ett så kult konsept da det er en helt tradisjonell stasjonsvogn med noen ytelser som absolutt ikke hører hjemme i en stasjonsvogn.
RNJ Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 9 hours ago, Skulebollen said: IX gikk fra det styggeste Bmw har produsert til noe jeg faktisk kunne vurdert og kjøpe. Rekkevidde på gode 700km begynner jo og bli bra også. Men den kommer jo på nesten 1.3 med vinterhjul 🥴 Finnes mye spennende til 1,3 mill på markedet Syns også at iX LCI er en klar forbedring med tanke på utseende!. Må også bare innrømme at også pre-LCI har vokst på meg. Fortsatt er den stygg forfra, men etter et år i i4 har elbil bare blitt mer og mer attraktivt for min del. Min kones X5 45e blir 5 år i slutten av mars og garantien utløper dermed. Det er litt skremmende å ha en såpass kompleks bil etterhvert som den blir eldre, men får neppe overtalt henne til et bytte da hun elsker bilen. Nå hvor iX LCI er lansert så vil jeg tro at prisene på pre-LCI justeres enda mer nedover og om et år eller to vil iX 50 eller M60 kanskje være et kupp 😃 Endret 1 time siden av RNJ Marius2002 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 23 minutter siden, RNJ skrev: Min kones X5 45e blir 5 år i slutten av mars og garantien utløper dermed. Det er litt skremmende å ha en såpass kompleks bil etterhvert som den blir eldre, men får neppe overtalt henne til et bytte da hun elsker bilen. Nå hvor iX LCI er lansert så vil jeg tro at prisene på pre-LCI justeres enda mer nedover og om et år eller to vil iX 50 eller M60 kanskje være et kupp Hva er det med kvinner og X5? Kona mi er også helt forelsket i X5en vår. Den dagen jeg ønsker å bytte den ut så sier hun at da kjøper hun sin egen 😂 Det sagt så tror jeg ikke det er så lett gå fra G05 X5 til iX med mindre man bestemt innstiller seg på å gå ned til en bil som føles mer spartansk og simpel. Jeg fikk en iX40 som lånebil når min G05 var på service, det er to helt forskjellige biler i mine øyne. Der iX føltes som en i3 på steroider, hvor mangel av midtkonsoll som går opp til dasjbord gir klare varebil assosiasjoner. Så føles G05 som en luksusbil som gir deg den premiumfølelsen man vil ha i en slik dyr bil. Det er forbausende mange som gikk fra X5 45e til iX som nå går tilbake til X5. Min onkel hadde 45e på leasing, kjøpte iX50 når X5en skulle leveres….solgte den og kjøpte brukt 45e igjen. Nå har han bestilt X5 50e. Facebook gruppa er full av ex iX eiere sol søker tilbake til X5. Nå skal jeg passe meg litt for hva jeg sier dog, folket her inne er glade i å vri og vende på hva jeg sier. Jeg er ikke X5 fanboy, jeg er 5-serie mann og vil alltid være det. Det er bare det akkurat nå kjører vi X5 som familiebrakke, den skal gjøre en jobb og det er alt. Så har jeg ordnet meg slik at jeg har intet mindre enn tre 5-serier i tillegg som jeg kan hygge meg i 👍 RNJ reagerte på dette 1
RNJ Skrevet 55 minutter siden Skrevet 55 minutter siden 32 minutes ago, Fredrik 90 said: Hva er det med kvinner og X5? Kona mi er også helt forelsket i X5en vår. Den dagen jeg ønsker å bytte den ut så sier hun at da kjøper hun sin egen 😂 Det sagt så tror jeg ikke det er så lett gå fra G05 X5 til iX med mindre man bestemt innstiller seg på å gå ned til en bil som føles mer spartansk og simpel. Jeg fikk en iX40 som lånebil når min G05 var på service, det er to helt forskjellige biler i mine øyne. Der iX føltes som en i3 på steroider, hvor mangel av midtkonsoll som går opp til dasjbord gir klare varebil assosiasjoner. Så føles G05 som en luksusbil som gir deg den premiumfølelsen man vil ha i en slik dyr bil. Det er forbausende mange som gikk fra X5 45e til iX som nå går tilbake til X5. Min onkel hadde 45e på leasing, kjøpte iX50 når X5en skulle leveres….solgte den og kjøpte brukt 45e igjen. Nå har han bestilt X5 50e. Facebook gruppa er full av ex iX eiere sol søker tilbake til X5. Nå skal jeg passe meg litt for hva jeg sier dog, folket her inne er glade i å vri og vende på hva jeg sier. Jeg er ikke X5 fanboy, jeg er 5-serie mann og vil alltid være det. Det er bare det akkurat nå kjører vi X5 som familiebrakke, den skal gjøre en jobb og det er alt. Så har jeg ordnet meg slik at jeg har intet mindre enn tre 5-serier i tillegg som jeg kan hygge meg i 👍 Gode poenger og det skal sies at jeg aldri har kjørt iX. Har de siste ukene sett igjennom en masse tester på YouTube og gjennomgangsmelodien er at den er stygg som juling men god å kjøre med et veldig lavt støynivå. Litt av bakgrunnen for interessen er at vi nok kunne trenge en mer praktisk bil i vårt hus i Spania. Brukte biler i Spania er overraskende dyre og for eksempel er X5 45e dyrere enn i Norge. Tanken har da slått meg kjøpe en brukt iX 50 eller M60 i Norge og ta med til Spania og omregistrere den på spanske skilter. Kan ikke helt bestemme meg for om det er en genial eller idiotisk plan. Litt av bakgrunnen er at om man tenker på elbil så fås de neppe billigere noen steder enn i Norge. Dette ikke minst grunnet MVA-fritaket i Norge. I tillegg er det et stort utvalg på bruktmarkedet og de fleste er godt utstyrt. iX kan da virke som et aktuelt alternativ og for denne bilen er plass og komfort viktigere enn sportslige kjøreegenskaper. Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 35 minutter siden Skrevet 35 minutter siden 14 minutter siden, RNJ skrev: Gode poenger og det skal sies at jeg aldri har kjørt iX. Har de siste ukene sett igjennom en masse tester på YouTube og gjennomgangsmelodien er at den er stygg som juling men god å kjøre med et veldig lavt støynivå. Litt av bakgrunnen for interessen er at vi nok kunne trenge en mer praktisk bil i vårt hus i Spania. Brukte biler i Spania er overraskende dyre og for eksempel er X5 45e dyrere enn i Norge. Tanken har da slått meg kjøpe en brukt iX 50 eller M60 i Norge og ta med til Spania og omregistrere den på spanske skilter. Kan ikke helt bestemme meg for om det er en genial eller idiotisk plan. Litt av bakgrunnen er at om man tenker på elbil så fås de neppe billigere noen steder enn i Norge. Dette ikke minst grunnet MVA-fritaket i Norge. I tillegg er det et stort utvalg på bruktmarkedet og de fleste er godt utstyrt. iX kan da virke som et aktuelt alternativ og for denne bilen er plass og komfort viktigere enn sportslige kjøreegenskaper. Ja god å kjøre må jeg jo si at iX er, gode seter. Den virker mer lettkjørt enn X5 45e også. Støysvak kommer vel an på hjulene vil jeg tro. Er nok ikke så dumt å kjøpe elbil i Norge og ta med nedover. Men prisene for brukt elbil i Tyskland er ikke så ille heller, der er dem uselgelige på bruktmarkedet så de er litt billigere enn i Norge. Er det ikke noe momsfrie greier mellom EU land også? Men det er klart at det letteste er nok å kjøpe en bil i Norge og eksportere den. Du får ta 2-serien hjem til Norge da som en erstatter for 130i’en 😉 RNJ reagerte på dette 1
RNJ Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden 2 minutes ago, Fredrik 90 said: Du får ta 2-serien hjem til Norge da som en erstatter for 130i’en 😉 M235i'en skal jeg beholde i Spania! Den har nettopp fått service og nye dekk. Jeg kjøpte den for 3 år siden og da hadde den helt nye jalla-dekk. Jeg syns den var litt upresis ved aktiv kjøring med for mye understyring. Fikk derfor montert nye Michelin Pilot Super Sport og det er en helt ny bil å kjøre. Virkelig en fornøyelse 😃
GtiGtr Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden 6 timer siden, Snagg30 skrev: @Saltkjelen ingen kommentarer får meg til å skille båndet mitt til bobla. To the end of days 💛 Heise off-topic, men må bare kaste inn denne snappen av min mors bil sammen med min 🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå