Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Denne så jeg ikke komme… Men det var vel dette de hintet om da jeg ved mitt besøk i Buchloe spurte hva planen videre var. Krever litt tilvenning dette her tror jeg, men dette er vel veien videre for det Alpina vi kjenner i dag.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bovensiepen-zagato-alpina-founder-reveals-603bhp-coachbuilt-gt

IMG_3838.thumb.jpeg.16e4e5c79fe3fc91cc408551e74cb3ab.jpeg

IMG_3839.thumb.jpeg.9407bc7c687bd4de1e6783151cfa2966.jpeg

IMG_3840.thumb.jpeg.769292bd5ab6b3301c8fa1dd3b35cd0f.jpeg

Endret av Fredrik 90
Skrevet

Designet synes jeg er lekkert og ganske sofistikert. Spesielt avslutningen på taket og bakruten. Forfra er det kanskje litt Peugeot 408 (crossover) over den, men det er jo ikke uvanlig i dag at franske bilmodeller inspirerer andre bilprodusenter designmessig. Prisen blir sikkert latterlig høy og totalt utenfor rekkevidde for de aller fleste av oss (hvilket er hele poenget).

Skrevet

Denne var lekker! Tydelig lykteinspirasjon fra 4-serie. Det oser jo tysk av denne og man kan finne BMW igjen i mange element. Apropos Peugeot, de bølgene på bakruten ga meg RCZ-vibber. Uansett en tøff bil :) 

Skrevet (endret)

Man kan jo argumentere for at dette egentlig er Alpina på stereoider. Altså at Bovensiepen nå gjør det de aldri turte/kunne/ville med Alpina - å gå hele veien med deres helt eget design (ihvertfall ganske langt på vei). Alpina fikk kritikk for nettopp dette at det var vanskelig å forstå hva som var poenget med Alpina vis a vis BMW fordi bilmodellene visuelt var så like.

Det er uten tvil en fin balansegang Bovensiepen nå gjør. Det er viktig å ha en distanse til BMW (og Alpina), men den må ikke være for stor. Er den det mister man koblingen og den er helt avgjørende for troverdigheten. 

Endret av Fredrik
Skrevet

Jeg liker det jeg ser, og jeg liker at gutta i Buchloe fortsetter i ett nytt kapittel. Skulle jeg ønske at Alpina fortsatt var Alpina uten BMW eierskap? Absolutt ja! Men jeg er glad for at Bovensiepen på en måte går videre der Alpina i Buchloe ender. Det skal bli spennende å følge veien videre, jeg tror nok ikke dette kommer til å bli noe man drømmer etter på lik linje med Alpina. Til det tror jeg dette blir for up marked og spesielt.

Zagato bilen ser fet ut, bortsett fra fronten som minner alt for lite om BMW. Mye av det som er kult med Alpina er jo nettopp det at man ser det er en BMW, men det er en Alpina. Så akkurat forfra synes jeg den tar seg dårlig ut, mulig det blir bedre i helsort.

Også tror jeg vi som eier "ekte" Alpina på sikt kanskje vil oppleve ett litt annet fokus rundt våre biler. Jeg har absolutt ikke troen på at BMW klarer å gjenskape det unike og spesielle med Alpina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...