Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hva tenker du på? :)

F13 640d xDrive har vært på markedet en stund, om det er at det mangler bilder så har jeg ikke svar :)

Nå er jo 6GT 640d xDrive her, men skulle ikke 8-serien "ta over" 6 coupe og 6 gran coupe?

Dette lurte jeg på :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Fronten bærer preg av fotgjengersikkerhet, og minner om en halvgammel Peugeot 407.  Til sammenligning synes jeg for eksempel MX-5 ND er noe nettere og finere i linjene.

Z4.jpg

 

Hmmm... 🙃🙃🙃 synes baklyktene var veldig likt denne fra sida :PIMG_7634.thumb.jpg.af9285bbb988dfc82f1c433ff46033a9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på et lukket arrangement med BMW Norge i helgen, og fikk tatt en nærmere titt på både iX3 Concept, 8-serie og X5. Den nye X5en er virkelig blitt en flott bil - i mine øyne mange hakk opp fra F15 (med unntak av enkle detaljer og funksjoner). Ellers synes jeg 8-serien var alt for lite ruvende og for mye fastback til å være high-end toppmodellen. Her mener jeg at 8-serien helt klart skulle vært den nye 6-serien (tatt i betraktning at modellen også er blitt mindre enn F-gen 6-serie), og at den nye 8-serien skulle bygd videre på der 6-serien slapp. Det stod en S-klasse Coupé like utenfor museet, og dette så man enkelt var en dyr, ruvende og påkostet bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg var på et lukket arrangement med BMW Norge i helgen, og fikk tatt en nærmere titt på både iX3 Concept, 8-serie og X5. Den nye X5en er virkelig blitt en flott bil - i mine øyne mange hakk opp fra F15 (med unntak av enkle detaljer og funksjoner). Ellers synes jeg 8-serien var alt for lite ruvende og for mye fastback til å være high-end toppmodellen. Her mener jeg at 8-serien helt klart skulle vært den nye 6-serien (tatt i betraktning at modellen også er blitt mindre enn F-gen 6-serie), og at den nye 8-serien skulle bygd videre på der 6-serien slapp. Det stod en S-klasse Coupé like utenfor museet, og dette så man enkelt var en dyr, ruvende og påkostet bil. 

Jeg vil tro at BMW sitt fokus med 8 serien er at den skal være så linjelekker og sportslig som en stor coupe kan være. I stede for å skulle konkurrere med en overvektig brakke som S Coupe så er det vel Aston Martin og Bentley som er målet å komme seg innpå. Er vel en grunn til at de fleste lar Mercedes få lov å ha dette segment til S Coupe alene, biler i denne klassen skal være sportslige virker det som. Skal bilen være luksuriøs så kan den like gjerne ha ett par dører til.

Jeg er selvsagt litt skuffet over at BMW ikke gjorde mer ut av 8-serien, som å la den få en V12er. Men jeg er fornøyd med at de historiske referansene er på plass. Det er nå soleklart at 8 serien ikke skal være noen ny ultra luksus Coupe, slik vi først trodde. Dette er i bunn og grunn den nye 6 serien, noe som ble bekreftet i det øyeblikk de annonserte at en firedørs utgave skal komme. Men historisk sett så var jo også den opprinnelige 8 serien løslig basert på en 5 serie. Det er mer E34 i en E31 enn vi liker å tro, og hele tiden så har E31 vært mindre enn SEC og CL modellene til Mercedes. BMW og Mercedes har rett og slett forskjellig fokus.

Jeg er helt sikkert på at det samme vil være tilfellet med kommende X7. BMW mener denne skal være en high end luksus SUV, men jeg er nesten 100 prosent sikker på at dette i bunn og grunn bare blir en litt lenger X5. Samme motorer, samme løsninger samt litt mer duppeditter i midtkonsollen bak og der har du X7. Er det noe jeg skal kritisere BMW for i dag så er det at det ikke hadde skadet med litt mer kreativitet i modell utvalget. Der er Mercedes en soleklar ener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

I motsetning til den nye X4, ser i hvert fall taklinjen til den kommende X6en lovende ut. Her er vi endelig tilbake i det rette sporet. :)

Enig, men jeg synes fronten er litt for høy. På det punktet er den første X6'en bedre. Ser mer sporty ut med et panser som heller litt mer nedover. (Sikkert noe fotgjengerregelgreier som ødelegger, men likevel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!!!..Endelig kommer BMW med en plug in hybrid med en 3,0 liters rekkesekser i stede for en 2,0 liters firer. Kommende X5 45e er annonset til å ha en elektrisk rekkevidde på hele 80 km, dette er intet annet enn klasseledende. 

G11 745e får samme drivlinje også, så da bare håper jeg på en 545e også 👍

5AA80F6B-74C2-4E30-9813-2F56D40A08CC.thumb.jpeg.aac9518044aaba332e1987a5c2cd710d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...