Lars89 Skrevet September 5, 2020 Share Skrevet September 5, 2020 Med en hybrid med god el-rekkevidde ender man opp med en utrolig kompleks, tung og dyr bil. Flott for de som kan kjøpe/leie den innenfor nybilgarantien. Ikke fullt så flott for eier 2-3-4 som må betale stadig eskalerende verkstedregninger. Det vil for all del være en veldig kapabel og anvendelig bil, men for de ressurssterke. Det positive kan være at man da kan klare seg med en bil. At Bmw-folk kjøper 330e har jeg full forståelse for (jeg har vurdert det selv), men den får nok tøff konkurranse fra i4 med mindre BMW surrer det til som de har gjort med ix3... Ron Jeremy og ogee1 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet September 6, 2020 Share Skrevet September 6, 2020 Jeg tror hybridbiler et et mellomstadium. Hybrider har slått an veldig i Norge, men jeg tror mange av de som har kjøpt hybrid ikke ville gjort det hvis det ikke var for de gunstige avgiftene. Akkurat som elbiler. Hvor mange ville kjøpt elbil i Norge hvis de kostet det samme som ICE-biler med tilsvarende motoreffekt? Hybrider og elbiler er bare et steg på veien til noe annet enn motorer som forbrenner bensin eller diesel, tror jeg. At elbiler er den endelige løsningen, tror jeg ikke noe særlig på. Jeg tror det vil komme andre energibærere enn batterier. Kanskje hydrogen, kanskje alkohol, kanskje noe annet. For at elbiler skal bli en endelig løsning tror jeg at batteriene må bli så små at de kan byttes ut på ladestasjonene i stedet for å lade dem opp. En annen side av saken er hvor lenge vi får fortsette med å ha egne kjøretøyer som kjører fritt rundt, spesielt i byer. Men tilbake til BMW. Det ser jo ut som at BMW iX, som kommer neste høst, kan bli en fin elbil. Her blir det spennende å følge med framover når det kommer spionbilder av mer produksjonsnære prototyper. Siden den er inspirert av iNext kan det jo komme noen interessante nye funksjoner som ikke andre produsenter har. En utfordring for meg er at den virker ganske stor. Mer som en BMW X5 eller Audi eTron, og det er i største laget for meg. A.A, fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 14 timer siden, ogee1 skrev: Jeg tror hybridbiler et et mellomstadium. Hybrider har slått an veldig i Norge, men jeg tror mange av de som har kjøpt hybrid ikke ville gjort det hvis det ikke var for de gunstige avgiftene. Akkurat som elbiler. Hvor mange ville kjøpt elbil i Norge hvis de kostet det samme som ICE-biler med tilsvarende motoreffekt? Hybrider og elbiler er bare et steg på veien til noe annet enn motorer som forbrenner bensin eller diesel, tror jeg. At elbiler er den endelige løsningen, tror jeg ikke noe særlig på. Jeg tror det vil komme andre energibærere enn batterier. Kanskje hydrogen, kanskje alkohol, kanskje noe annet. For at elbiler skal bli en endelig løsning tror jeg at batteriene må bli så små at de kan byttes ut på ladestasjonene i stedet for å lade dem opp. En annen side av saken er hvor lenge vi får fortsette med å ha egne kjøretøyer som kjører fritt rundt, spesielt i byer. Men tilbake til BMW. Det ser jo ut som at BMW iX, som kommer neste høst, kan bli en fin elbil. Her blir det spennende å følge med framover når det kommer spionbilder av mer produksjonsnære prototyper. Siden den er inspirert av iNext kan det jo komme noen interessante nye funksjoner som ikke andre produsenter har. En utfordring for meg er at den virker ganske stor. Mer som en BMW X5 eller Audi eTron, og det er i største laget for meg. Inext skal være mellom X3 og X5 i størrelse. Hva som blir den «endelige» løsningen får vi vente å se på. Men det blir garantert ikke 2 i 1 drivlinje som hybriden, det er kun en kort mellomløsning. Fredrik og ogee1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 4 timer siden, Ron Jeremy skrev: Hva som blir den «endelige» løsningen får vi vente å se på. Men det blir garantert ikke 2 i 1 drivlinje som hybriden, det er kun en kort mellomløsning. Enig... og definitivt. 2 i 1 løsningen er for kostbar å produsere og derfor kun bergnet for fossile plattformer som en akutt løsning for bilprodusenter som må få ned det samlede drivstofforbruket frem til de har nye helelektriske plattformer. Når dette er nevnt er det en fornuftig løsning også for bilkjøperne hvis de bor urbant og kan lade hjemme. Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 BMW i7 ute og tester https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=53930 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 Det hjelper lite at elbilene har enkel konstruksjon og er enkle å produsere når de er veldig dyre å utvikle, fortjeneste marginen her er forferdelig liten for produsentene. Tesla er er jo ett glimrende eksempel på hvordan det går når en bilprodusent kun baserer seg på elektriske biler. Videre er de totalt avhengige av en dyr og sårbar infrastruktur, som krever enorme investeringer for å fungere optimalt. Det er hver gang man diskuterer hva som er fremtidens løsning så kommer dere løpende med disse argumentene. Men dere evner ikke å se hele bildet, det hjelper ikke at elbiler er ukomplekse å produsere når alt annet rundt knyttet til bruk fortsatt er vanskelig og lite lønnsomt. Å skulle bytte ut bilparken globalt med elbiler er å gape over for mye, iallfall om dette skal gjøres i løpet av 20 år. Det er her hybride biler kommer inn, de er langt lettere å fase inn da de kan benytte seg av den infrastrukturen som allerede ligger der. Miljøgevinsten er nesten like stor, særlig hvis man satser på teknologier som f eks Geofence i større byer. Jeg vet ikke om det er trangsyn eller ren uvitenhet som gjør at mange ikke evner å se dette... 29 minutter siden, KireS skrev: BMW i7 ute og tester https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=53930 Spennende, liker proporsjonene og det at lyktene blir sittende litt lavt Nå har 7-serien en glimrende sjanse til å slå hard fra seg, Mercedes har nettopp lansert det mange mener er en tam og lite imponerende S-Klasse. Den bringer ikke noe nytt til bordet slik mange forventer, bare teknologi som bygger videre på allerede eksisterende teknologi. Her må BMW spille korta sine rett, og komme med noe helt nytt og banebrytende. Tror vi trenger en ny E65...stor og vulgær, men også en bil som legger lista høyt! Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Det hjelper lite at elbilene har enkel konstruksjon og er enkle å produsere når de er veldig dyre å utvikle, fortjeneste marginen her er forferdelig liten for produsentene. Tesla er er jo ett glimrende eksempel på hvordan det går når en bilprodusent kun baserer seg på elektriske biler. Videre er de totalt avhengige av en dyr og sårbar infrastruktur, som krever enorme investeringer for å fungere optimalt. Det er hver gang man diskuterer hva som er fremtidens løsning så kommer dere løpende med disse argumentene. Men dere evner ikke å se hele bildet, det hjelper ikke at elbiler er ukomplekse å produsere når alt annet rundt knyttet til bruk fortsatt er vanskelig og lite lønnsomt. Å skulle bytte ut bilparken globalt med elbiler er å gape over for mye, iallfall om dette skal gjøres i løpet av 20 år. Det er her hybride biler kommer inn, de er langt lettere å fase inn da de kan benytte seg av den infrastrukturen som allerede ligger der. Miljøgevinsten er nesten like stor, særlig hvis man satser på teknologier som f eks Geofence i større byer. Jeg vet ikke om det er trangsyn eller ren uvitenhet som gjør at mange ikke evner å se dette... Spennende, liker proporsjonene og det at lyktene blir sittende litt lavt Nå har 7-serien en glimrende sjanse til å slå hard fra seg, Mercedes har nettopp lansert det mange mener er en tam og lite imponerende S-Klasse. Den bringer ikke noe nytt til bordet slik mange forventer, bare teknologi som bygger videre på allerede eksisterende teknologi. Her må BMW spille korta sine rett, og komme med noe helt nytt og banebrytende. Tror vi trenger en ny E65...stor og vulgær, men også en bil som legger lista høyt! Før du uttaler deg bombastisk må du først sette deg bedre inn i hva du snakker om Du snakker om fortjeneste, ID bilene fra VAG går i pluss fra første bil, Tesla går stadig bedre og verdien av sistnevnte trenger vi ikke si så mye om? Batteribransjen er i voldsom utvikling, Elkem på Herøya med grafitt produksjon som det siste. Vi vet «alle» hva det betyr for pris fremover. Infrastruktur, her skjer det mye, Kina og lite velutviklede land driver med batteribytte bl.a. Men selvsagt består ikke verden kun av elbil fremover. Sist ut er lang og tungtransport, men dette er glimrende til hydrogen og brenselcelle (men fremdeles eldrift). Det høres ut som fossil går en lysende fremtid i møte slik du snakket. Du glemmer stadig strømmen med EU direktiver med hardere krav. Bensin har jo nå også partikkelfilter, blir spennende å se drivsutgiftene og vedlikehold på fossil fremover! Kjør hva du vil, men ikke prat om ting du ikke forstår/ønsker å forstå eller ikke har teknisk innsikt om. Ei heller piss på folk som har et annet syn enn deg selv Fredrik, såkalte «trangsynte». Dette er et forum, ikke forvent å få stående applaus hver gang du åpner kjeften, hvertfall når du ikke vet hva du snakker om. Walkabout, uglefossen, ogee1 og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 (endret) Det er i alle fall ingen tvil om at elektriske biler direkte sammenlignet med alminnelige biler er mye billigere å produsere. Batteriene er kostbare (dog ikke så kostbare som mange skal ha det til), men resten av bilen er relativt billig å produsere. Såpass billig at man kun trenger 1/3 av arbeidsstyrken og selve bilen tar ca. 70% mindre tid å bygge. Utfordringen for bilprodusentene er imidlertid selve overgangen rent logististisk til elektriske biler. Bilene kan normalt ikke produseres på de samme produksjonslinjene som alminnelige biler (det finnes unntak) og produsentene kan ikke bare avslutte en bilmodell for å ertstatte den med en elektrisk modell hvis den samme alminnelige bilmodellen er viktig inntjeningsmessig og ikke minst markedsmessig. Ergo må det bygges nye produksjonslinjer samt ikke minst må hele leveransen med deler fra underleverandører bygges opp (og akkurat dét er veldig kostbart). I tillegg kommer utviklingen av viktig og avgjørende software som ikke minst VW har opplevd og opplever. På lang sikt er det imidlertid ingen tvil om at de etablerte bilprodusentene kan komme til å tjene mye penger på overgangen til elektriske biler (Tesla er trolig der nå), men forskjellen er at der Tesla kunne starte med helt rene ark må de etablerte bilprodusentene markedsmessig og imagemessig tilpasse de elektriske bilene til den eksisterende porteføljen av alminnelige biler. Dette er mye mer utfordrende og er uten tvil en spesielt stor utfordring for de tyske bilprodusentene som har svært mye å tape hvis dette ikke gjøres riktig. Endret September 7, 2020 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 1 time siden, Ron Jeremy skrev: Før du uttaler deg bombastisk må du først sette deg bedre inn i hva du snakker om Du snakker om fortjeneste, ID bilene fra VAG går i pluss fra første bil, Tesla går stadig bedre og verdien av sistnevnte trenger vi ikke si så mye om? Batteribransjen er i voldsom utvikling, Elkem på Herøya med grafitt produksjon som det siste. Vi vet «alle» hva det betyr for pris fremover. Infrastruktur, her skjer det mye, Kina og lite velutviklede land driver med batteribytte bl.a. Men selvsagt består ikke verden kun av elbil fremover. Sist ut er lang og tungtransport, men dette er glimrende til hydrogen og brenselcelle (men fremdeles eldrift). Det høres ut som fossil går en lysende fremtid i møte slik du snakket. Du glemmer stadig strømmen med EU direktiver med hardere krav. Bensin har jo nå også partikkelfilter, blir spennende å se drivsutgiftene og vedlikehold på fossil fremover! Kjør hva du vil, men ikke prat om ting du ikke forstår/ønsker å forstå eller ikke har teknisk innsikt om. Ei heller piss på folk som har et annet syn enn deg selv Fredrik, såkalte «trangsynte». Dette er et forum, ikke forvent å få stående applaus hver gang du åpner kjeften, hvertfall når du ikke vet hva du snakker om. Du klarer aldri å diskutere dette med meg uten å servere følgende sjargonger: *Jeg pisser på folk som ikke er enige med meg * Jeg mangler teknisk innsikt/vil ikke forstå (forøvrig en veldig vanlig herseteknikk når man egentelig går tom for argumenter) Men nok om det, dette har du jo stålkontroll på. Men er det virkelig slik at det plutselig har blitt veldig lønnsomt å produsere elbiler? Du utelukker det faktum at ID3 er en lønnsom bil kun hvis de selger ett gitt antall med biler, så det er ikke snakk om noe fortjeneste fra første bil ennå. Regnskapstallene til Tesla går fortsatt i rødt så det griner, vi snakkes heller når den bedriften blir lønnsom. De holdes i kunstig koma av investorer. Verdien på Tesla er enorm, men det er jo fordi dem er...etter eget utsagn en teknologibedrift langt mer enn en bilprodusent. Betteriprisen er på full vei ned, men det har jeg vel heller ikke benektet. Jeg skjønner at du trener å fylle på med skyts for å høste likes fra kubben din. Men hold deg nå til ting jeg har nevnt her før i det minste. Forøvrig så er jo minkende batteripris også noe som kommer hybridbiler til gode. Ja infrastruktur skjer det mye med, men i den hastigheten det skjer så tar det fort 40 år før ladenettverk er der det burde være. Og på 40 år vil det skje mye med bilenes teknologi, jeg nevner bare hydrogen! Ergo er elbiler ett mellomstadie, garantert! Å drasse rundt på store batterier som energibærer er bare ikke fremtiden, det er og blir ett mellomstadie vi kommer til å le av om 40 år (for de av oss som kommer til å oppleve det da). Jeg har ikke sagt at fossil går en lysende fremtid i møte, nå ser du spøkelser igjen. Du har en lei tendens til å forstå ting jeg aldri har uttalt, er det så opprivende for deg når jeg kommer med noe du ikke er enig i? Men jeg tror ikke vi skal slutte med fossil, men måten teknologien går fremover så kan vi kombinerte dette med nye teknologier på en smart og kostnadseffektiv måte. Nå tenker jeg i ett 30 års perspektiv, i en periode hvor man stadig vil være avhengig av den infrastruktur som allerede ligger der. Verden er litt mer enn bare Telemark og Norge, det må dere være så greie å forstå. Det nytter ikke at batteripriser går ned og elbiler blir lønnsomme, infrastruktur, infrastruktur og atter infrastruktur. Disse bilene er ubrukelige i ett land hvor dette mangler, og den hastigheten dette bygges ut så klarer de ikke å dekke behovet. Harry Methcalfe begrunner det jo veldig greit hvorfor han valgte ladbar hybrid fremfor elbil i Storbritannia. Infrastruktur! Jeg kjører selvsagt hva jeg vil, trenger ikke deg til å fortelle meg det. Det har forøvrig også liten relevans for hva vi her diskuterer. EU lager helt klart problemer for fossilmotoren, men på en eller annen finurlig måte så klarer man nå alltid å få det til likevel. Mye ved hjelp av forbedret teknologi. Det er ikke meningen å pisse på folk, men det er ikke måte på å enkelte her føler seg krenket. Slutt med den suttringa, hold deg unna diskusjonsforum og kommentarfeltet om du ikke tåler at folk røsker litt i meningene dine. Du går ganske hardt ut selv i din argumentering, men du tåler sørenmeg ikke at jeg åpner kjeften tilbake (for det er alltid meg, er det ikke?). Jeg forventer ikke stående applaus, jeg forventer respekt for mine meninger. Uten å bli kaldt kunnskapsløs, trangsynt og uvitende. Den offerrollen du her spiller synes jeg rett og slett er forklastelig, legg den av deg! Ampera og HenrikSolberg reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 (endret) 10 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Du klarer aldri å diskutere dette med meg uten å servere følgende sjargonger: *Jeg pisser på folk som ikke er enige med meg * Jeg mangler teknisk innsikt/vil ikke forstå (forøvrig en veldig vanlig herseteknikk når man egentelig går tom for argumenter) Det er ikke meningen å pisse på folk, men det er ikke måte på å enkelte her føler seg krenket. Slutt med den suttringa, hold deg unna diskusjonsforum og kommentarfeltet om du ikke tåler at folk røsker litt i meningene dine. Du går ganske hardt ut selv i din argumentering, men du tåler sørenmeg ikke at jeg åpner kjeften tilbake (for det er alltid meg, er det ikke?). Jeg forventer ikke stående applaus, jeg forventer respekt for mine meninger. Uten å bli kaldt kunnskapsløs, trangsynt og uvitende. Den offerrollen du her spiller synes jeg rett og slett er forklastelig, legg den av deg! Jeg må si meg enig med @Ron Jeremy her. Jeg føler også at du pisser på folk som ikke er enige med deg. For eksempel: "De som tror at hybridbiler er ett mellom stadie er litt de samme folka som går rundt å tror at jorda er flat." Det er stadig sånne slengbemerkninger. Det som bekymrer meg litt er at du ikke ser dette sjøl. Innmari synd siden du har masse interessant kunnskap om BMW. Jeg synes også at du har utrolig lite forståelse for at det ikke er en fasit med to streker under svaret på det vi diskuterer. Være seg utviklingen i bilbransjen fremover, om G30 er tidenes flotteste BMW eller at BMW er verdens beste bilmerke. Ikke har du forståelse for at andre har annen smak eller andre behov enn deg sjøl heller. Men du er minst like flink til å dra krenka-kortet som alle oss andre. For meg er det ikke det at folk er kritiske til hva BMW holder på med for tida som eventuelt vil gjøre at jeg slutter på forumet. Det vil sannsynligvis være gnålinga di. Endret September 7, 2020 av ogee1 Evopower, E.C., uglefossen og 3 andre reagerte på dette 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 Når jeg mener at elbiler ikke har noen fremtid, så er det åpenbart at jeg tenker på dagens teknologi, eller det vi har grunn til å forvente i vår levetid. De fikk ikke rett de som trodde elbilen var det store for 100 år siden, bare fordi den har fått et blaff opp det siste tiåret i vår tid, like lite som dagens entusiaster har rett fordi det kanskje vil komme en elektrisk farkost drevet med atomteknologi om 100 år. Utfordringene med batteridrift har vi hatt i 100 år, og ingenting tyder på at vi vil finne løsning på dette i vår levetid. Det kan nok skje et mirakel, eller noe helt uventet, en teknologisk revolusjon, men jeg baserer ikke mine vurderinger på det. Jeg vil slå et slag for realitetsorienteringen. Virkeligheten er ikke "sosiale konstruksjoner" og imaginære trusler, men objektiv og målbar. Realitetsorienteringen la grunnlaget for den industrielle revolusjon, der oljen var og er drivkraften bak den ekstreme velstandsøkningen i verden de siste 100 år. Uten oljen hadde ikke vår del av verden kommet ut av fattigdommen, og uten oljen er det ingen grunn til å tro at resten av verden skal kunne følge etter. Derfor er det heller ikke et positivt håp at oljen skal bli erstattet, for det vil sannsynligvis medføre en rasering av velferdssamfunnet og en tragedie for hele verden. Realiteten viser oss oljens betydning, og realiteten viser oss at oljens erstatter som velstandsdriver, aldri kan vedtas politisk. Elbilens bidrag i vår tid kommer til å bli brukbare hybridbiler. Om ti år er elbilens epoke tilbakelagt, tror jeg, og de fleste kjører ulike typer hybridbiler. Det løser lokale miljøutfordringer, samtidig som velferden opprettholdes av en oljesmurt verdensøkonomi. Det viktigste vi gjør er at vi overlater samfunnet i bedre stand til neste generasjon enn det vi overtok, innbefattet en økonomi som setter kommende generasjoner i stand til å finne nye og bedre løsninger. For uten økonomi kan menneskeheten ikke løse noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 (endret) 4 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg vet ikke om det er trangsyn eller ren uvitenhet som gjør at mange ikke evner å se dette... 21 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Uten å bli kaldt kunnskapsløs, trangsynt og uvitende. Den offerrollen du her spiller synes jeg rett og slett er forklastelig, legg den av deg! Du mener andre som ikke deler dine meninger er trangsynte og/eller uvitende, også klager du selv på å bli kalt trangsynt snaue fire timer senere? Også anklager du attpåtil andre for å spille offerrolle når du selv sutrer over at det samme skytset du elger ut av deg blir brukt mot deg selv? Opp som en løve og ned som en skinnfell... Du får lite respekt av å ordlegge deg på den måten du gjør. Du sitter ikke alltid med fasiten, slik du bombastisk gir uttrykk for (og antakelig tror selv). Endret September 7, 2020 av Walkabout E.C., Ron Jeremy, Krisfje og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 ^ ingen her skal forlate bimmers.no Og alle vet at hybrid-BMW med forhjulstrekk er fremtiden....!! Mathiseen, scoot, Daniel. og 4 andre reagerte på dette 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 45 minutter siden, ogee1 skrev: Jeg må si meg enig med @Ron Jeremy her. Jeg føler også at du pisser på folk som ikke er enige med deg. For eksempel: "De som tror at hybridbiler er ett mellom stadie er litt de samme folka som går rundt å tror at jorda er flat." Det er stadig sånne slengbemerkninger. Det som bekymrer meg litt er at du ikke ser dette sjøl. Innmari synd siden du har masse interessant kunnskap om BMW. Jeg synes også at du har utrolig lite forståelse for at det ikke er en fasit med to streker under svaret på det vi diskuterer. Være seg utviklingen i bilbransjen fremover, om G30 er tidenes flotteste BMW eller at BMW er verdens beste bilmerke. Ikke har du forståelse for at andre har annen smak eller andre behov enn deg sjøl heller. Men du er minst like flink til å dra krenka-kortet som alle oss andre. Skal vi virkelig ha en personbasert diskusjon? Du gjør ditt og du gjør datt? Det er ikke min hensikt å pisse på folk, men folk får tåle å få samme ytring tilbake. Dere er en liten gjeng her inne som ikke tåler noenting, dere er rett og slett en gjeng med kjerringer 😅 Jeg kan ikke stå ansvarlig for at folk ikke tåler min retorikk, sånn er det å være med i sosiale medier. Jeg skal tåle å høre på at min bil er dårlig, at jeg er mener ditt og datt som er feil. Men hvis jeg kommenterer at jeg ikke skjønner hvorfor du velger elbil eller andre velger det, da er faen meg spetakkelet i gang. Å jeg sitter med fasiten, bare mine meninger er riktige.. Dere er en liten gjeng her på Bimmers som jeg ofte braker sammen når vi diskuterer elektrifiseringen i biler. Dere er de samme brukerene hver eneste gang, du er en av dem (du begynte med dette etter at jeg kom i skade for å si at X3 er en undermåls bil, det beklaget jeg da det kom feil ut). Ron Jeremy er en annen, samt en liten heiagjeng på sidelinjen som feigt nok trykker på likerknappene deres så de gløder. Deres meninger, deres syn på hva som er fornuftig som fremdriftsmiddel det er det hele som teller. Bullshit sier jeg, da kommer dere en etter en på banen med akkurat samme nonsens som vi nettopp har sett over her. Å dere blir så krenka, jeg skal angivelig mene at kun jeg har rett. 39 minutter siden, Walkabout skrev: Du mener andre som ikke deler dine meninger er trangsynte og/eller uvitende, også klager du selv på å bli kalt trangsynt snaue fire timer senere? Også anklager du attpåtil andre for å spille offerrolle når du selv sutrer over at det samme skytset du elger ut av deg blir brukt mot deg selv? Opp som en løve og ned som en skinnfell... Du får lite respekt av å ordlegge deg på den måten du gjør. Du sitter ikke alltid med fasiten, slik du bombastisk gir uttrykk for (og antakelig tror selv). For noe vas du kommer med her, du av alle vet bedre enn å hive deg med på dette. Noen ganger så bruker jeg ja samme retorikk som enkelte andre her, som de da selvfølgelig ikke tåler. Derfor blir det slik du påpeker over her, det er jeg fullt klar over. Si gjerne at jeg tar feil, men da forventer jeg en annen begrunnelse en "at sånn er det bare". 24 minutter siden, Marius2002 skrev: ^ ingen her skal forlate bimmers.no Og alle vet at hybrid-BMW med forhjulstrekk er fremtiden....!! Hvem skulle forlatt Bimmers? Var det noe ble ble ytret her og som ble fjernet før jeg fikk se det? Du er ikke så langt unna sannheten, BMW viser vei med sin hybridteknologi. Jeg har troa på en bilfremtid hvor vi kan velge og vrake i forskjellige fremdrifts metoder. Dette kommer kun oss til gode 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet September 7, 2020 Share Skrevet September 7, 2020 (endret) 6 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Skal vi virkelig ha en personbasert diskusjon? Du gjør ditt og du gjør datt? Det var bare naturlig å si min mening da du tok opp dette for en times tid siden. Regna selvsagt ikke med at det ville hjelpe. Bare kjør på du, det er takhøyde for det her. Endret September 7, 2020 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå