Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Hehe, ja, nesten så jeg synes det er bedre med skilt i panna enn midt over hele grillen. Det er åpenbart at BMW bruker grillen som et designelement/ikon, og det er derfor helt uforståelig at man da dekker over elementet med et skilt.

Er det ikke bedre å gjøre som Alfa Romeo? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, papertiger skrev:

Har du ikke lært deg det kodespråket? 
 

 

ikke jeg heller. 

Ikke jeg heller. Eneste jeg har klart å skjønne er når svaret kun er: OK! 
Bare å sleppe alt å løpe hjem, fram med sjokoladen og en skuldermassasje til man selv kjenner fingrene visner. Kun da er det kanskje løst. 

Hvis du har noen koder du har løst, send de hit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ahj skrev:

Ikke jeg heller. Eneste jeg har klart å skjønne er når svaret kun er: OK! 
Bare å sleppe alt å løpe hjem, fram med sjokoladen og en skuldermassasje til man selv kjenner fingrene visner. Kun da er det kanskje løst. 

Hvis du har noen koder du har løst, send de hit. 

"Bare gjør det du vil" hører du det er det gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-serien får vel ett sånn hyper futuristisk interiør som iX, bare med litt mer luksus, skinn og treverk. Jeg synes det er flaut at de velger den skjermplanken, som for det første er en rip off fra Mercedes S klasse fra 2015. For det andre er det ikke løst på langt nær like elegant som nevnte S klasse. Mercedes har nå gått videre og plagiert Tesla, men i det minste på en langt mer elegant måte (i den grad en slik skjermløsning kan kalles elegant).

Men, det skal bli spennende å se hva de kommer opp med av teknologier. De siste tiårene er det jo 7-serien som har tatt over lederrollen i å være den som introduserer ny teknologi. De setene så litt rare ut, fikk litt sånn Saab 9000 vibber der. Men de er sikkert utrolig gode å sitte i, som seg hør og bør i en luksusbil. Igjen så ser det ut som at det fortsatt er 7-serien som skal være BMW sitt flaggskip. Ikke SUVen X7 eller iX som noen sensasjonskåte innpå her har spådd 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes tok vel en rip off av E65 7-serie i sin tid med deres S-klasse, så at man henter designelementer av hverandre er ikke noe nytt. Ellers kan man jo mene det ene og det andre om flaggskip, men BMW omtaler selv iX som et av deres nye flaggskip - til og med i pressemelding(er). Av spionbildene av nevnte 7-serie, kan man tydelig også se at den henter mye elementer fra iX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi tro siste oppdatering i fremtidstråden på Bimmerpost, så vil BMW fra MY2023 degradere setene til den lavere modellserien ved at man skal tilby korsryggstøtte og sidestøttejustering kun for førersetet. Antar dette da dreier seg om 1-4-serie, da disse ofte deler mye likt. Først fjerner de auto dim på passasjerspeilet, og så fjerner de en del funksjoner fra passasjersetet. Det må da være andre måter for BMW å spare penger på enn å kjipe ned på modell etter modell. BMW er virkelig kule om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

BMW er virkelig kule om dagen...

Tviler på at BMW er alene om å ta slike ukule sparetiltak. Dagens krav til inntjening og profitt er likt i hele bilindustrien. Eneste som taper på dette er oss forbrukere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Tviler på at BMW er alene om å ta slike ukule sparetiltak. Dagens krav til inntjening og profitt er likt i hele bilindustrien. Eneste som taper på dette er oss forbrukere...

All den tid det finnes RHD-biler, så kjøper jeg virkelig ikke argumentasjonen ettersom de da lager utstyret på begge sider. Da er det bedre om BMW legger på 3000kr på setepakken slik at begge seter får nevnte utstyr. Det samme kunne de gjort med de dimbare speilene, for nå er det jo bare å hamstre RHD-speil for å få funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

All den tid det finnes RHD-biler, så kjøper jeg virkelig ikke argumentasjonen ettersom de da lager utstyret på begge sider. Da er det bedre om BMW legger på 3000kr på setepakken slik at begge seter får nevnte utstyr. Det samme kunne de gjort med de dimbare speilene, for nå er det jo bare å hamstre RHD-speil for å få funksjonen.

Ja det er helt klart ulogisk, men kan de spare inn 100 euro per bil på dette så går de dessverre for denne løsningen. Men når man ser på de kravene bilprodusentene nå får ifra EU og andre myndigheter, da skjønner jeg at de går til sånne sparetiltak. BMW skal til en hver tid tilby den beste teknologien og den beste sikkerhet. De må bruke enorme ressurser på forskning, på alt fra alternative drivstoff til mulige fremtidige teknologier. Alle mulige hensyn til miljø og bærekraft skal tas, men kundene forlanger på samme tid bedre biler. Kundene blir mer kravstore, og konkurransen på pris enda kraftigere. på toppen av dette skal de forholde seg til helt urimelige krav fra EU. På toppen av dette igjen har de mangel på Chiper...osv osv. Hvis man setter seg litt inn i hvor omfattende det er å være bilprodusent i dag, så kan man egentelig spørre seg hvorfor de gidder å holde det gående. Snakk om å gå i en evig motbakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Fredrik 90 said:

Tviler på at BMW er alene om å ta slike ukule sparetiltak. Dagens krav til inntjening og profitt er likt i hele bilindustrien. Eneste som taper på dette er oss forbrukere...

Sant nok. Hadde en C350e som leiebil på Rally Sverige for noen år tilbake, og der var det kun førersetet som hadde uttrekkbar lårstøtte (what?) og diverse andre funksjoner. På Outlanderen til foreldrene mine fra 2008 er det kun førersetet som er elektrisk justerbart. Slikt var helt fjernt for meg som BMW-fører. Vel, ikke nå lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

… det samme var det på Hyundai Veloster jeg hadde og Toyota RAV4en-> kun elektrisk førersete. Flere som operer slik. Det er jo derimot uhørt i den tyske bilverden og de hadde tatt inntjeningen ved å legge på noen lapper om de var redd for å tape penger. Altså er ikke 5000,- til eller fra noe som helst for kjøper på biler/bruktbiler fra 150000,- og opp. Personlig foretrekker jeg derimot manuelle seter men med litt elektriske justeringer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...