Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

awt
 Share

Anbefalte innlegg

@papertigerJeg kan også se at lysene er helt forskjellige, men allikevel har bilene et slags felles uttrykk der en av bilene sogar ikke har en grill, mens de to andre har en kjempestor grill. Som Galro er inne på er det overordnede designet på kinesiske biler temmelig likt så noe må bilprodusentene gjøre for å skille seg ut i mengden og for BMW ble dette åpenbart de store nyrene. Om dette var en rasjonell beslutning av BMW eller ikke kan vi sikkert diskutere, men oppmerksomhet får BMW (på godt og vondt).

Når dette er nevnt synes jeg ikke at de store nyrene ødelegger designet på G90. Nyrene blender etter min mening bedre inn på denne modellen enn f.eks iX.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet ikke om jeg kjøper det Kina argumentet helt. Mercedes S klasse har også sitt største marked i Kina men denne slipper unna med å beholde ett tradisjonelt europeisk design. Dette er jo en elegant bil selv om den er kjedelig på sedvanlig Mercedes vis 😅

D7BD8B42-73CE-4CB6-93FD-5F9CB6520370.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Ryddig og pent design - oser Volvo, noe de viser ved å være tro til sitt design og sine elementer. Det smerter å være BMW entusiast når modellen vi har å hamle opp med er iX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Men jeg vet ikke om jeg kjøper det Kina argumentet helt. Mercedes S klasse har også sitt største marked i Kina men denne slipper unna med å beholde ett tradisjonelt europeisk design. Dette er jo en elegant bil selv om den er kjedelig på sedvanlig Mercedes vis 😅

D7BD8B42-73CE-4CB6-93FD-5F9CB6520370.webp

Di få bilene jeg har sett live så blir jeg like overrasket hver gang over hvor rå disse er. En slik med litt amg styling ( eller hva nå MB kaller det ) er innertier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ryddig og pent design - oser Volvo, noe de viser ved å være tro til sitt design og sine elementer. Det smerter å være BMW entusiast når modellen vi har å hamle opp med er iX.

Grunnen til at jeg reiser spørsmålet - er jo for Volvo med EX90 velger det motsatte av BMW.
Det trygge og sedate.
Teknisk er EX90 omtrent utdatert allerede, men kommer ikke før om halvannet år.

Det visuelle med LiDAR plassert øverst som en vorte (er det ikke opplest og vedtatt at den fungerer bedre jo lavere den er plassert?)

Interiøret følger malen som enhver intetsigende elbil (etter Model S) og den koster en mill.

Særdeles lite spennende og noe nært et gjennomsnittlig produkt - som i tillegg kommer altfor sent på markedet.

Da ville jeg heller valgt noe progressivt og visuelt spennende, som en BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Men jeg vet ikke om jeg kjøper det Kina argumentet helt. Mercedes S klasse har også sitt største marked i Kina men denne slipper unna med å beholde ett tradisjonelt europeisk design.

Kina argumentet er jo bare en teori mange har. Vi vet jo ikke hvorfor BMW har valgt en såpass radikal strategi for deres design. Noen mener at f.eks den store grillen/nyrene er for å tilfredsstille det amerikanske markedet, men selv amerikanerne synes at grillen/nyrene bare er merkelig. 

Audi har forøvrig oppdatert/modernisert deres designlinjer. Hvorvidt dette designet også finner veien til andre modeller vet jeg imidlertid ikke.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Bra elbil, god rekkevidde, rask lading, 7 seter og eller det meste nordmenn ønsker seg. Ikke helt værst startpris heller, selv om dette bli pluss pluss så det holder.

Designmessig så synes jeg dette var tamme greier. De har tatt en meget lekker SUV og tetta igjen hele fronten på den. Ellers så er det jo den gamle XC90 vi ser, bare litt rarere. Interiøret og særlig skjermene er jo Mustang Mach-e ripp off, som igjen er Tesla Model S ripp off. 

Hvorfor? Hvorfor kan ikke enkelte bilprodusenter bare ha sine elektriske modeller helt like til de fossile modellene. Slik BMW gjør med iX1 eller Peugeot sine modeller, da får man elbiler som ser ut som vanlige biler…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Pressebildene har en fin tilnærming på bilen. Men bilder fra avduking viser noe annet. Synes den ser direkte kjip ut, og en prislapp som ikke henger på greip. Jeg ble skuffet, hadde forventninger til bilen, den har blitt snakket mye om og skulle være neste steget inn i nye Volvo. De lyktes bedre med C40. Som er en kul bil :) Gi meg heller en iX eller Q8 Sportback. Ladehastigheten på EX90 er bra, det skal de ha.

Fra et knipset bilde ser som sagt EX90 mye kjipere ut.

153C2A1C-9459-4C02-B1C9-6C1B899790FA.webp.cd5bd91acadbd56ed66bb4d67460f523.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Var kjedelige greier utvendig og innvendig. Trenden med at man ikke trenger å designe et dashboard fordi man kliner en stor skjerm der er jeg ikke fan av. Hadde definitivt heller gått for Q8 e-tron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk Q8 eTron som seiler opp som et SUV-alternativ for oss også, neste år. Rålekker, skikkelig god plass. Ikke helt iDrive 8.0 tech enda, men de kommer nok dit. Den kjører også usedvanlig bra til høyreist SUV å være. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fupsaker skrev:

Det er faktisk Q8 eTron som seiler opp som et SUV-alternativ for oss også, neste år. Rålekker, skikkelig god plass. Ikke helt iDrive 8.0 tech enda, men de kommer nok dit. Den kjører også usedvanlig bra til høyreist SUV å være. ;) 

Tja, jeg konfigurerte en iX1 igår. Bare på gøy. Håper det kommer en 40-utgave og ikke bare 30. Men det er vel det som holder prisen nede. Men til min store skuffelse oppdaget jeg at iX1 har ladehastighet på kun 135. Det er lite i premiumsegmentet, men også der "prispresserne" ligger ser jeg.

Uansett skal jeg ikke ha iX1, men at det er en fin bil og mye god elbil er det ingen tvil om :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tja, jeg konfigurerte en iX1 igår. Bare på gøy. Håper det kommer en 40-utgave og ikke bare 30. Men det er vel det som holder prisen nede. Men til min store skuffelse oppdaget jeg at iX1 har ladehastighet på kun 135. Det er lite i premiumsegmentet, men også der "prispresserne" ligger ser jeg.

Uansett skal jeg ikke ha iX1, men at det er en fin bil og mye god elbil er det ingen tvil om :) 

Ja iX1 er et veldig godt alternativ i det lavere segmentet. Men når du nå får en Q8 eTron 50 med 45 mils rekkevidde, 150kW lading (med markedets beste ladekurve i snitt) for det en godt utstyrt iX1 koster, vet jeg egentlig hva jeg ville valgt. 😛 Selv om iX1 er skamfin og kanskje det flotteste BMW har av SUV pr i dag, designmessig. En 40-utgave hadde vært gøy, men da tar de livet av iX, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, fupsaker skrev:

Ja iX1 er et veldig godt alternativ i det lavere segmentet. Men når du nå får en Q8 eTron 50 med 45 mils rekkevidde, 150kW lading (med markedets beste ladekurve i snitt) for det en godt utstyrt iX1 koster, vet jeg egentlig hva jeg ville valgt. 😛 Selv om iX1 er skamfin og kanskje det flotteste BMW har av SUV pr i dag, designmessig. En 40-utgave hadde vært gøy, men da tar de livet av iX, tror jeg. 

iX har snart tatt livet av seg selv, det kryr av 40. Folk sliter med å selge, det er jo 50 en egentlig vil ha. Og med en pris på iX40 som er lik i4M50 burde valget være veldig enkelt(med mindre man har behov som tilsier at en lav bil ikke egner seg, som er helt lov). iX40 har betraktelig kortere rekkevidde, lavere effekt og skiller seg ikke ut lengre. Jeg ønsker iX1 40 velkommen, selv om der ikke vil skje. :) Ladekurven er viktig, men i4 og iX har over 200 som peak, og selv om ladekurven er dalende så holder de bra likevel. Nå er jeg kanskje inhabil og har skylapper, men ser det pøses ut elbiler med "kun" 135, og det mener jeg er litt lite om den skal fungere over lengre strekker. Jeg møter vel megselv i døren her etter tidligere innlegg om pauser på elbiltur, men høy ladehastighet og forvarming av batteri er for min del et viktig punkt på elbil. Vi snakker selvsagt ikke i3 med sine 50, for den skal lades hjemme og brukes til og fra jobb. Men familiefrakterne :) Q8 var fin, jeg foretrekker Sportback. Men jeg hadde sikkert valgt en iX i SUV-segmentet. Selv om den er langt unna BMWs ikoniske design. 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...