awt Skrevet November 10, 2022 Forfatter Share Skrevet November 10, 2022 Q8 e-tron har bare feil navn etter min mening. Hvorfor heter ikke denne Q6? Det er jo der den passer inn på alle måter. Navnet Q8 er jo i tillegg tatt av en helt annen modell. Ron Jeremy og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet November 10, 2022 Share Skrevet November 10, 2022 2 minutter siden, awt skrev: Q8 e-tron har bare feil navn etter min mening. Hvorfor heter ikke denne Q6? Det er jo der den passer inn på alle måter. Navnet Q8 er jo i tillegg tatt av en helt annen modell. Q6 kommer neste år, først i form av Porsche Macan, deretter Q6 fra Audi. Den er basert på en helt ny plattform og 800V-arkitektur. Fredrik, Marius2002 og Peak reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet November 10, 2022 Share Skrevet November 10, 2022 16 timer siden, Fredrik 90 skrev: Designmessig så synes jeg dette var tamme greier. De har tatt en meget lekker SUV og tetta igjen hele fronten på den. Ellers så er det jo den gamle XC90 vi ser, bare litt rarere. Interiøret og særlig skjermene er jo Mustang Mach-e ripp off, som igjen er Tesla Model S ripp off. Synes det er rart at Volvo som skal være det sikre alternativet ikke benytter sjansen til å ta tilbake knappene i interiøret? Knapper føles jo i tillegg mer eksklusivt og gir trygger betjening. Marius2002, Fredrik, Snagg30 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet November 10, 2022 Share Skrevet November 10, 2022 21 timer siden, Ron Jeremy skrev: Det visuelle med LiDAR plassert øverst som en vorte (er det ikke opplest og vedtatt at den fungerer bedre jo lavere den er plassert?) En lidar ser ikke gjennom ting, så jo høyere den er montert, desto mer klarer den å se i et miljø der ting typisk strekker seg opp fra bakken. Det blir nesten det samme som om du står ved et torg med mange mennesker. Får du best oversikt når du sitter på huk eller når du står oppreist? Jeg tror EX90 kommer til å selge bra. Det er mange folk som ønsker en bil med tradisjonelt utseende. Er det noe som skremmer folk er det vel heller dashbordet enn utvendig design. Hadde det vært et mer tradisjonelt dashbord hadde jeg seriøst vurdert å sette denne på lista over aktuelle biler for neste bytte, så lenge det ikke dukker opp noe som er spiselig fra BMW. Som andre har nevnt, reagerer jeg på at det er enda færre knapper i EX90. Det at vi må inn på touchskjermen for å stille varme o.a. er det største problemet med vår XC40. Det er rett og slett kronglete å treffe riktig på humpete vei og det tar blikket vekk fra veien. Ikke noe pluss for sikkerheten. At Volvo går for touch er rett og slett uforståelig for meg. mslello, Marius2002 og Fredrik reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 BMW G60 / i5: Fortsatt bare en rendering, men proporsjonene ser ut til å stemme bra med den kamuflerte bilen. Dette (eller noe i nærheten) kan jeg absolutt leve med. Og en eDrive40 som innstegsmodell er godt nytt om det stemmer. Ron Jeremy og ogee1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 (endret) 22 hours ago, Marius2002 said: iX har snart tatt livet av seg selv, det kryr av 40. Folk sliter med å selge, det er jo 50 en egentlig vil ha. Og med en pris på iX40 som er lik i4M50 burde valget være veldig enkelt(med mindre man har behov som tilsier at en lav bil ikke egner seg, som er helt lov). iX40 har betraktelig kortere rekkevidde, lavere effekt og skiller seg ikke ut lengre. Det valget er absolutt ikke opplagt for min del. Som familiebil vil jeg påstå at iX40 går i4M50 en høy gang både mtp. komfort og plass. Jeg liker selv å tro at jeg hadde valgt i4M50 anyday, men når alt kommer til alt hadde jeg nok gått for en iX40 i den livssituasjonen vi er i. Uten sammenligning for øvrig; vår F11 er mye mer båt og mindre morsom å kjøre enn F36'en, men som familiebil utklasser den F36'en på ca alle punkter. I relasjon til 7-serie vs. S-klasse. Det går en ny S-klasse i nærområdet der vi bor, og den oser klasse. På samme måte som G11. Den nye S-klasse ser ekstremt lekker ut og jeg hadde valgt den hver dag foran nye 7-serie. Den er ikke brautende på noe vis, men diskret luksus, ikke Kina-luksus. Endret November 11, 2022 av papertiger laffe og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 Det er dessverre mye som er feil med vedlagte illustrasjon. Helt feil linjeføring til ruter og spesielt hoffmeisterknick (denne buer opp allerede på bakdøra og deler av knicken sitter igjen i C-stolpen). For flat avslutning av hekk, denne skråner og er mer stutt på G6x/G90. Lyktene ser ut til å bli "opp-ned-design" slik G20/G21 LCI og U11 X1 har. Personlig føler jeg designet fra B-stolpe og bakover, spesielt om vi ser på bildene under, er et svært svakt designpunkt. Vinduslist som bøyer seg oppover fjerner litt av tyngden i bilen og får den til å virke som en 3-serie. Baklyktene sitter lavt og i kombinasjon med en veldig skrå og stutt hekk gjør det designet litt uklart. Den gir meg en eller annen assosiasjon til US-Ford som er litt rundt i designet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 (endret) Stutt hekk/skrå helling på bakluke virker å være den veien BMW går på sine sedaner. F10 var flatere enn E60, G30 var flatere enn F10, og G60 ser ut til å bli flatere enn G30. Jeg synes ikke det er et steg i riktig retning. Foretrekker absolutt en solid bakdel. (også når det gjelder bil). Den I5-renderingen var fra en EV-side, og det er nok mer hold i den skriftlige infoen enn i bildet, men jeg så mest på hele silhuetten, og fronten, som jeg følte hang noenlunde på greip. Har lagt merke til den vinduslinjen på den kamuflerte bilen tidligere, og det er et trekk jeg ikke skjønner så mye av. Håper det er noen skarpe skulderlinjer skjult bak kamuflasjen, ellers er jeg enig at den kan bli seende i overkant soft ut. Forøvrig synes jeg denne modellen bommer litt på bakskjermen. Ser på refleksjonene i originalbildet at hjulbuen nok blir litt mer "bulende" i forhold til resten av skjermen enn det som kommer frem på det modifiserte bildet: Men alt i alt er det en bil jeg håper blir en stilren sedan (og Touring) slik man vet at BMW kan når de bare tar seg litt sammen. (På den annen side er jeg jo blitt ganske vant til skuffelser etterhvert). Endret November 11, 2022 av *MrB* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 18 minutter siden, papertiger skrev: Det valget er absolutt ikke opplagt for min del. Som familiebil vil jeg påstå at iX40 går i4M50 en høy gang både mtp. komfort og plass. Jeg liker selv å tro at jeg hadde valgt i4M50 anyday, men når alt kommer til alt hadde jeg nok gått for en iX40 i den livssituasjonen vi er i. Uten sammenligning for øvrig; vår F11 er mye mer båt og mindre morsom å kjøre enn F36'en, men som familiebil utklasser den F36'en på ca alle punkter. F11 tror jeg er tidenes familiebil. Den er tidløs og elegant. Ikke mer å si om det og du er heldig som kan ratte rundt i en. iX40 mot i4M50, i den grad disse kan sammenlignes, så kan vi starte med dimensjoner. Som du ser har iX kun 30 liter mer bagasjerom, så det er ikke store forskjellen. På iX kan man kanskje stable mer i høyden, men bagasjerommet det er ikke av den største sorten. Benplass inni er god og slikt sett er den kanskje mer familievennlig. iX skal være hakket mer luksus, mens i4 skal være hakket mer kjøreglad. Som din sammenligning mellom F11 og F36. Åpenlyse årsaker Men så har man personlige preferanser eller skavanker(ingen må for guds skyld ta seg nær her) som gjør at man foretrekker det ene eller det andre. Om en liker å sitte høyt og ha god oversikt eller om man har en fot eller en rygg som sier at det å bevege seg inn og ut av en lav bil er vanskelig så har disse min fulle forståelse. Eller bare rett og slett ikke orker trøbbel med lav bil på traktorvei til hytta eller på snøtunge veier. Men om man er likegyldig på nevnte, så veier i4M50 tyngre enn iX40 for meg. Her er forøvrig rekkeviddetesten: Jeg er jo en av de få(blant entusiastene, eller over middels interessert som jeg selv kaller meg) som faktisk liker iX og ja jeg kunne veldig gjerne hatt en. Men jeg har en plan om i4M50 om noen år, så får vi se om det går eller ikke Jeg kan ta med ladehastighetene som også veier mot i4. Men igjen. Disse bilene er totalt forskjellige så de kan egentlig ikke sammenlignes annet enn pris, men vi gjorde et tappert forsøk nå. iX40 i4M50 Ron Jeremy, Fredrik og papertiger reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 Joda, om vi skal sammenligne ladehastigheter og effekt osv kommer iX40 til kort - da må vi vel opp på 50'en uten at jeg har sjekket opp i dette. En ting er å se på utvendige mål og liter, men iX oppleves for meg som langt romsligere innvendig enn i4, som på sin side er ganske lik vår F36 innvendig, men faktisk med hakket dårligere benplass (både høyde fra gulv og avstand fra forseterygg). Den er i bunn og grunn en 3-serie størrelse bil. Ære være dere for at dere klarer dere med en slik bil på ferie (er dere ferdig med vogn og reiseseng kanskje? ), det er imponerende i mine øyne. Et vennepar av oss kjøpte akkurat en iX40 og når jeg ser plassen i framsetene sammen med to barneseter bak er den overlegen 4-serien vår. Bagasjerommet er skuffende lite for en så stor bil, men utformingen av innsiden av bakluka (de har "gravd" ut av den skrånende innsiden) gjør at du får pakket langt mer i lengderetningen enn det skulle tilsi når en ser inn i bagasjerommet med åpen bakluke. Og ja, det ekstra volumet i høyden spiller en stor rolle. 4-serie Gran Coupé er overlegen 3-serie sedan hva utnyttelse og plass i bagasjerommet angår pga. kombikupéluka og muligheten til å få ekstra liter ved å ta bort hattehylla, men en stasjonsvogn/SUV med sin utforming er overlegen kombikupéen igjen pga de ekstra literne den utformingen av hekken gir. For vår del har det gitt en mye mer avslappet tilnærming til pakking for ferie/langturer, og mindre krampeaktig kritisk gjennomgang av hver minste ting som tar plass i bagasjerommet. Gleder meg mao. til reiseseng og vogn er borte Ron Jeremy og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 (endret) @papertiger vi er nok langt mer enig enn det kan se ut til Ferdige nei, vi hadde med reiseseng og vogn i Teslaen i sommer 1 stk. 50L bag i frunk + tursko, 2 stk 50L bag i rommet under bagasjerommet + bæresæle til ungen. 1 stk. 90L koffert, 1 stk 50L bag, 1 stk. reiseseng med 8cm tykk madrass, 1 stk. vogn, 2 stk. ryggsekker med barnemat, 1 stk. stelleveske backup(har en framme i bilen også for enkelhets skyld) og mye annet dill i poser stappet her og der, ja vannkoker også. Bagene ble ikke fylt opp til randen, bedre å ha litt i en pose eller fordele på 2 bager, da kan de formes litt etter frunk/bagasjerom. Vi hadde ingenting annet enn litt mat og en liten stelleveske i kupeen Endret November 11, 2022 av Marius2002 Ron Jeremy og papertiger reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 1 time siden, Saltkjelen skrev: Det er dessverre mye som er feil med vedlagte illustrasjon. Helt feil linjeføring til ruter og spesielt hoffmeisterknick (denne buer opp allerede på bakdøra og deler av knicken sitter igjen i C-stolpen). For flat avslutning av bekk, denne skråner og er mer stutt på G6x/G90. Lyktene ser ut til å bli "opp-ned-design" slik G20/G21 LCI og U11 X1 har. Personlig føler jeg designet fra B-stolpe og bakover, spesielt om vi ser på bildene under, er et svært svakt designpunkt. Vinduslist som bøyer seg oppover fjerner litt av tyngden i bilen og får den til å virke som en 3-serie. Baklyktene sitter lavt og i kombinasjon med en veldig skrå og stutt hekk gjør det designet litt uklart. Den gir meg en eller annen assosiasjon til US-Ford som er litt rundt i designet. Jeg tror denne renderingen treffer bedre enn den som kom litt lenger opp her, og til min store glede så ser det ut som at BMW nå går bort fra nyre grill som bare er blendet igjen med en plate i sort høyblank. Denne løsningen på iX3 og i4 synes jeg er meget lite elegant, det ser rett og slett litt jalla ut. Nye iX1 får ett design som bortsett fra blå ring rundt BMW rondellene ellers ser helt identisk ut med fossilutgavene. Dette er veien å gå og jeg håper at i5 følger etter Det som bekymrer meg mer er hva som skjer på innsiden, med skjermplanke, bortfall av konvensjonell girspak og om den beholder idrive hjulet. Det blir tøft å svelge for en trofast og traust 5-serie kjøper som meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 Her ser det ut som det blir 2 serie grill/nyrer på 5'ern også.. Ser ut som i4 får ha bevertennene i fred Prebze, Walkabout og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 38 minutter siden, mslello skrev: Her ser det ut som det blir 2 serie grill/nyrer på 5'ern også.. Ser ut som i4 får ha bevertennene i fred Dette er nok M5en, denn vil få liggende riller slik M2 har fått. Dette vil vi også se på X5M facelift i følge ryktene mslello reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 7 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Dette er nok M5en, denn vil få liggende riller slik M2 har fått. Dette vil vi også se på X5M facelift i følge ryktene Ja, det har du nok rett i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå