Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

For skeptikere, dinosaurer eller bare nysgjerrige. BMW har nå lansert ny funksjon i appen. 

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0444273EN/new-functions-extensive-updates:-my-bmw-app-offers-decision-making-tool-for-switching-from-combustion-engine-to-electric-power

Den kan finne ut hvilken elektrisk BMW som passer for deg og ditt behov basert på ditt kjøremønster med din fossile BMW idag. Det skal gjøre det enklere for de som ikke vet hva de skal gå for å hoppe på el-toget. Det er jo en hendig funksjon? Eller? 
Komt noen andre nye og kjekke funksjoner i appen også. 

P90563727_highRes_new-functions-extens.thumb.jpg.1e6bea304141816eda2a31963b5e7e21.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Merk at dette gjelder biler med iDrive 7 og nyere, ikke steinalderbiler som F11’en vår fra 2016 :) 

Det stemmer. Jeg håper alle skjønte min første setning var humoristisk ment :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkede bilder av BBW M5 (ja, du har rett, det er BBW som i...). Det er nesten pinlig at de fokuserer på at den er ladbar. Har man skikkelig M5, ønsker man godlyd og kaldstart. Den skal riktignok ha for at den ser vesentlig bedre ut enn sedanen..

455296665-2438424166500724-8363809416053

455015215-862323032012372-92232184125409

454357141-1959805051149790-8927207195506

455229179-803615935316897-71265966035041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner en mer aggressiv bakluke spoiler på denne, synes liksom det er noe som mangler her. Og hvis man kjøper denne så må man jo bytte grillen til en vanlig grill med vertikale riller. Bortsett fra det så synes jeg dette er en pen bil. Jeg skal vedde på at denne kommer til å selge bedre enn G61 i5 M50 her til lands 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte veldig godt silhuetten på bilen, og felgene. Felgene var lekre.

Etter å ha kladdet litt nærmare på i5 touring hos Bavaria i dag - ikke kjørt - tar den seg bedre ut enn på bilder. Jeg liker silhuetten på den, lang og 5-serieaktig i formene. Men blir ikke helt venn med interiøret og bruken av plast. Det bør komme opsjoner for mer skinntrukkede deler for å heve premiumfølelsen. En i5 40e xdrive Touring kunne jeg nok slått meg til ro med, mer enn en voldsom M60, som jeg nesten synes er for mye av alt å se til. 40e fremstår mer harmonisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid foretrukket sedan over stasjonsvogn, men G9X ser virkelig mye bedre ut i Touring utgave. Det aller meste harmonerer bedre på denne enn på sedanen. Blir kanskje dette første generasjon M5 hvor antallet solgte stasjonsvogner overgår antallet solgte sedaner?

Endret av BrokeBoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er helt klart rå, særlig i riktig farge. Men er det bare meg eller har styling og bodykit tatt litt av på moderne performance biler? Jeg synes det nå rett og slett blir litt for mye plast, karbon og vinger. 

Det var litt mer sjarm og gentlemans preg over den gangen performance biler var diskré. Den gangen da kun ett lite M5 emblem i grillen kunne avsløre at dette ikke var noen 520i. Den gangen slike biler var ulv i fåreklær og ikke ulv i ulveklær sånn som nå.

IMG_2187.thumb.webp.b0ad28435487afc9dfdec0d0da5fc09e.webp

Fy faen så mye bedre BMWer så ut før…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns moderne biler generelt er blitt for mye. For mye vekt, for mange skjermer, for mye kjøreassistenter osv. 

Det fungerer jo på sitt vis, men fremstår for meg som unødvendig mye dill som fjerner en fra selve kjøreopplevelsen. 

Men jeg er sær. Syns jo at min egen M2 er for komfortabel, tung og lager for lite lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja den er helt klart rå, særlig i riktig farge. Men er det bare meg eller har styling og bodykit tatt litt av på moderne performance biler? Jeg synes det nå rett og slett blir litt for mye plast, karbon og vinger. 

Det var litt mer sjarm og gentlemans preg over den gangen performance biler var diskré. Den gangen da kun ett lite M5 emblem i grillen kunne avsløre at dette ikke var noen 520i. Den gangen slike biler var ulv i fåreklær og ikke ulv i ulveklær sånn som nå.

IMG_2187.thumb.webp.b0ad28435487afc9dfdec0d0da5fc09e.webp

Fy faen så mye bedre BMWer så ut før…

Fryktelig enig, silhuetten er pen men er veldig mye «EBay - Racing - deler». Dette gjelder for såvidt både for M3, M4 og M5. Setene, rattet, innvendig lys og som du sier all plastikken utvendig. Ordet sofistikert er tydelig forsvunnet og erstattet med glorete og oppmerksomhetssøkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må huske på at det viktigste med en M bil ikke er kjøreegenskaper eller hvor stor motor den har. Det er at naboen skal se hvor mye penger du har brukt på en bil og da må den ha masse plastikk så den stikker seg ut. I mange land er slikt viktigere enn antall hestekrefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...