Snagg30 Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 Ser ut som nye X3 blir plastikk bil med kraftige kostnadskutt. The cost cutting on the new X3 is insane. Looked at an old vs new design. 1 - Comfort access is gone on rear doors 2 - Tailpipes gone from 30 models - https://ibb.co/sJvTR0W 3 - Ambient lights gone from rear doors - https://ibb.co/RQLGPDD 4 - Ambient lights are gone from door pockets 5 - C pillar is plastic and used to be leatherette 6 - Door tops and dash plastic or fabric 7 - Door handles and buttons went from metal to plastic - https://ibb.co/rsqmZGs 8 - The door grabs plastic. The funny thing is that the front is gloss, and the back and rear are plastic. The actual window controls are plastic now https://ibb.co/RbJqprL 9 - MSport steering wheel airbag cover plastic - https://ibb.co/SyymSWv 10 - The lower dash used to be rubberized, material now plastic 11 - Footrest and trunk scuff plates went from metal to plastic - https://ibb.co/pQBVjpp 12 - The sunroof doesn’t open. WTF ? - https://ibb.co/DzcxyrN Fjernet eksos stusser.. ingen ambient lys bak dørhandtak av plastikk Morten B, BrokeBoi og fupsaker reagerte på dette 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 @Snagg30 Ja, G45 X3 er dessverre intet unntak hva gjelder kostnadskutt fra BMWs side. Jeg håper BMW nå rydder opp i elendigheten sin og får skuta på rett kjøl. Dette er rett og slett pinlig dårlig i et marked der billige kinesiske biler kommer med skinn, aluminium og en haug av finesser. Det virkelige tragiske er imidlertid at X3 levert i kina har mindre kostadsbesparelser enn hva EU og NA må tåle. Her ser vi at døråpneren er i "aluminium", bakdørene har ambientbelysning og det er blank svart list på håndtaket slik det er foran. Dette er en X3 LWB. fupsaker, Ron Jeremy, Ampera og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 Dette er egentlig ganske dramatiske kostnadsbesparelser, godtar virkelig kundene dette? Jeg vil to at veldig mange er fra før eksisterende BMW kunder og da synes jeg dette er ett merkelig trekk fra BMW. Særlig når det er så åpenlyst og oppe i dagen som her. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorsteinAa Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 Det man ikke er kjent med, savner man ikke. Så for oss "gamlinger" og erfaring med merket vil det nok smerte litt, men for andre kanskje det ikke merkes? Blir mer og mer usikkert for meg hva en ny bil vil bli. Kjørte av alle ting en relativt ny Kia xeed rundt noen titals mil i Bulgaria forrige uke. Den var stillere på motorveien enn F34 med runflat dekk her i Norge. Konkurransen er hard og blir i hvert fall ikke lettere fremover. fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 23 Share Skrevet Oktober 23 BMW Press | All 1066 pillars of the high-voltage battery assembly plant are in place Kanskje uinteressant for folk flest, men jeg finner dette interessant. BMW er fremme i skoene på dette feltet - samt at det åpner seg mange fremtidige lokale arbeidsplasser. fupsaker, mslello og Ron Jeremy reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 (endret) Nå har alle de store på YouTube fått kjørt nye M5 og det er noe lunken tilbakemelding, ikke mye entusiasme fra Top Gear i denne filmen. Fra 08:45 snakker han om hvor "fake" bilen er, pops’n bangs er nå digitalisert gjennom høyttalerene… Men fin stance på bilen! Ikke ofte vi har sett en original BMW så flush med hjulene?. På slutten finner han frem en E28 M5 Endret Oktober 25 av Snagg30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 Så akkurat videon til Joe Achilles, han får nesten ikke skrytt nok av den så helt håpløst er det nok ikke Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 1 time siden, KireS skrev: Så akkurat videon til Joe Achilles, han får nesten ikke skrytt nok av den så helt håpløst er det nok ikke Ja det er jo litt i kjent stil med han så den filmen hoppet jeg over BMWE39turbo og Ingen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 1 time siden, Snagg30 skrev: Ja det er jo litt i kjent stil med han så den filmen hoppet jeg over Ja du mener de videoene som ikke samsvarer med egen mening er greit å hoppe over? Tror vi skal være forsiktige med å etablere sannheter her. Ut ifra det jeg har sett så har mange skrytt veldig av nye M5 mens andre har vært litt mer negative. Vekta som alle har fokusert på har vist seg å ikke være noe problem for kjørefølelsen. Men at BMW har måttet gjøre noen drastiske grep for å kunne lansere en ny M5 i våre dager fortsatt med V8 er det liten tvil om. Jeg synes de kostnadsbesparende snarveiene får alt for lite oppmerksomhet sammenliknet med dårlig lydbilde og for høy vekt (hvorav det ene kan gjøres noe med og det andre merker man lite til). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 1 minutt siden, Fredrik 90 skrev: Ja du mener de videoene som ikke samsvarer med egen mening er greit å hoppe over? Tror vi skal være forsiktige med å etablere sannheter her. Ut ifra det jeg har sett så har mange skrytt veldig av nye M5 mens andre har vært litt mer negative. Vekta som alle har fokusert på har vist seg å ikke være noe problem for kjørefølelsen. Men at BMW har måttet gjøre noen drastiske grep for å kunne lansere en ny M5 i våre dager fortsatt med V8 er det liten tvil om. Jeg synes de kostnadsbesparende snarveiene får alt for lite oppmerksomhet sammenliknet med dårlig lydbilde og for høy vekt (hvorav det ene kan gjøres noe med og det andre merker man lite til). Vet ikke om du las innlegget mitt jeg? For det tror jeg ikke ut ifra svaret du kommer med. Jeg ser ikke på Joe lenger for jeg liker ikke innholdet han kommer med. Men jeg har sett mange filmer om 991.2 som får slakt for sin lyd, dette samsvarer ikke med min oppfatning men jeg ser de uansett. Hvilke sannhet referer du til? Jeg sier tilbakemeldingene er lunken, om du leser innlegget mitt så gir jeg og bilen skryt. Utover det så har jeg ikke sagt så mye mer om bilen annet at den veier mye og har teite lyd effekter. Snakk om å tolke et innlegg i værste mening jeg er jo en av få som kanskje synes den ser ganske grei ut, likte som nevnt spesielt godt hvordan hjulene fylte hjulbuene. Og rått med sprek farge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 (endret) Joe Achilles er beskyldt for å være "biased" før, og når han nå er i utakt med "alle" andre så får jo slike spekulasjoner ny vind i seilene. Personlig har jeg aldri tatt han særlig seriøst. Man kan gjerne gi BMW cred for å faktisk komme med en fossil V8-versting i 2024, men selv med strenge, grønne rammer synes jeg de fikk lite ut av det. Vekt, linjer, lyd, luksus. Man kunne like godt fjernet den ekstra plasten og bare kalt den 560e. Eller Alpina B-etellerannet for den saks skyld, siden de sitter på den merkevaren også nå. Endret Oktober 25 av *MrB* BMWE39turbo, HenrikSolberg, Ingen og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 Litt M5 skryt her da.. https://youtu.be/0NZuEm1-cBs?si=zTIwykVb7mZMARBE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 2 timer siden, Snagg30 skrev: Vet ikke om du las innlegget mitt jeg? For det tror jeg ikke ut ifra svaret du kommer med. Jeg ser ikke på Joe lenger for jeg liker ikke innholdet han kommer med. Men jeg har sett mange filmer om 991.2 som får slakt for sin lyd, dette samsvarer ikke med min oppfatning men jeg ser de uansett. Hvilke sannhet referer du til? Jeg sier tilbakemeldingene er lunken, om du leser innlegget mitt så gir jeg og bilen skryt. Utover det så har jeg ikke sagt så mye mer om bilen annet at den veier mye og har teite lyd effekter. Snakk om å tolke et innlegg i værste mening jeg er jo en av få som kanskje synes den ser ganske grei ut, likte som nevnt spesielt godt hvordan hjulene fylte hjulbuene. Og rått med sprek farge! Jeg bare synes det er litt merkelig at hver gang Joe Achilles tester en bil og konkluderer det samme som resten av "samfunnet" gjør så er han helt fantastisk….ikke måte på for en bra fyr han er og alt det der. Men så fort han kritiserer noe på tvers av hva som er allment vedtatt så er han biased, fanboy, betalt av BMW og alt mulig rart 😅 Jeg ser ikke så mye på Joe Achilles selv, synes videoene hans er relativt simple og kjedelige. Det er noen driveby klipp og resten er at han sitter bak rattet og babler. Men husk på at Joe Achilles er en av oss, han er BMW entusiast og har førstehåndskunnskap og erfaring med BMW M modeller. Derfor pleier jeg å lytte litt til hva han sier fordi han vurderer biler ut ifra vårt ståsted. Og han går jo ikke av veien for å slakte BMW der slakt fortjenes, ref hans test av i5 M60 og XM. 1 time siden, *MrB* skrev: Joe Achilles er beskyldt for å være "biased" før, og når han nå er i utakt med "alle" andre så får jo slike spekulasjoner ny vind i seilene. Personlig har jeg aldri tatt han særlig seriøst. Man kan gjerne gi BMW cred for å faktisk komme med en fossil V8-versting i 2024, men selv med strenge, grønne rammer synes jeg de fikk lite ut av det. Vekt, linjer, lyd, luksus. Man kunne like godt fjernet den ekstra plasten og bare kalt den 560e. Eller Alpina B-etellerannet for den saks skyld, siden de sitter på den merkevaren også nå. Hvem andre er det han er så i utakt med da, det er jo ikke sånn at han er den eneste som skryter av hvordan nye M5 er. Nye M5 er som den er av en grunn, hadde det vært mulig å bygge denne uten hybrid drivlinje hadde BMW gjort dette. Jeg tror ikke alle har satt seg inn i hvor sykt strikte krav til utslipp som settes til bilprodusentene i dag. Heldigvis så har BMW besluttet å bygge neste M3 med rekkesekser uten ladbar drivlinje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 (endret) 4 hours ago, Fredrik 90 said: Hvem andre er det han er så i utakt med da, det er jo ikke sånn at han er den eneste som skryter av hvordan nye M5 er. Nye M5 er som den er av en grunn, hadde det vært mulig å bygge denne uten hybrid drivlinje hadde BMW gjort dette. Jeg tror ikke alle har satt seg inn i hvor sykt strikte krav til utslipp som settes til bilprodusentene i dag. Heldigvis så har BMW besluttet å bygge neste M3 med rekkesekser uten ladbar drivlinje. Nå er det ikke sånn at jeg har trålt nettet etter omtale av G90. Til det er bilen rett og slett for uinteressant, men noe har jeg da fått med meg, og det varierer fra slakt til noe ala «Den ser jo ikke SÅ ille ut» og «den kjører bra til å være så tung». Poenget mitt er for øvrig at bilen langt på vei har est ut av «motorsport»-rammen. Og når rammen er sprengt, så kan de like godt resignere å kalle bilen noe mer comfy, og dermed kutte modellen fra M-sortimentet. Det er en grunn til at 7-serien aldri kom i M-versjon, og G60 er strengt tatt nettopp en 7-serie. Og nesten like ille som den faktiske vekten, er den visuelle vekten. Bilen SER skikkelig tung ut. Kan nå legge til at jeg er blant de som mener at X-modellene også bør bort fra M-sortimentet da. Spesielt den «rene» M-bilen XM. Sånn sett ER jeg virkelig en gretten, gammel gubbe. Men i følge BMW vil kundene ha både M og tung luksus nå, så da blir det den sausen det blir. Achilles har jeg aldri hatt sansen for. Enten jeg er enig med han eller ikke. Uinteressant type i mitt hode. Aziz med utestemmen er faktisk langt bedre, synes jeg. Men folk liker nå forskjellige ting. Endret Oktober 25 av *MrB* Saltkjelen, Kvasi, BMWE39turbo og 2 andre reagerte på dette 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 @*MrB* Jeg er ikke uenig i det du sier, jeg ville bare bringe litt nøyanse til debatten. At BMW er helt på vidda om dagen med det meste de gjør er vel noe de fleste kan være enige i. Mr. Erling og *MrB* reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå