Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 12:22 Share Skrevet Onsdag kl. 12:22 @Saltkjelen Jeg så denne og ble litt skuffet. Jeg forstår dette er en uferdig modell i testing og linjene er skjult. Jeg hadde håpet på at Neue Klasse sedan skulle være ganske lik konseptmodellen, som faktisk hadde en moderne vri på klassisk BMW. En god sportssedan. Men, jeg skal ikke svartmale det helt før modellen er vist uten camo. Ser også ut som det ikke blir rammeløse dører. fupsaker og mslello reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Onsdag kl. 12:24 Share Skrevet Onsdag kl. 12:24 Litt avventende enda her ja merker jeg.. Kanskje den må ha høyt panser for Panoramic vision? Ser på Bimmerpost at produksjonstart er forventet til 11.26. Så lenge å vente enda.. Sånne dørhåndtak er kanskje litt 2015 også? fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 12:35 Share Skrevet Onsdag kl. 12:35 (endret) 3 timer siden, mslello skrev: Sånne dørhåndtak er kanskje litt 2015 også? Jau. Tesla hadde vel slike i 2015 på sin S. Altså håndtak som går inn og ut elektrisk. Får se hvordan det blir Endret Onsdag kl. 15:38 av Marius2002 mslello reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 16:53 Share Skrevet Onsdag kl. 16:53 4 timer siden, Saltkjelen skrev: Spionbilder av NA0 - neste generasjon i3 (3-serie ICE vil få kodenavn G50). De proporsjonene der minner meg om ett forsøk på å lage bil fra en bilprodusent som ikke har laget så mange biler før. Litt sånn som vi så fra Kinesiske eller Indiske bilprodusenter for 15 år siden. Eller sagt på en annen måte….disse proporsjonene ser helt jævlige ut! 👎 Skal neste 3-serie likne på det der Neue Klasse søppelet som BMW har vist? FransEirik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Onsdag kl. 17:12 Share Skrevet Onsdag kl. 17:12 17 minutter siden, Fredrik 90 skrev: De proporsjonene der minner meg om ett forsøk på å lage bil fra en bilprodusent som ikke har laget så mange biler før. Litt sånn som vi så fra Kinesiske eller Indiske bilprodusenter for 15 år siden. Eller sagt på en annen måte….disse proporsjonene ser helt jævlige ut! 👎 Skal neste 3-serie likne på det der Neue Klasse søppelet som BMW har vist? Jepp, enig. Ja, ICE biler skal, til tross for at de bygges på «fossilarkitekturen» være i Neue Klasse-forkledning. Tenker det bare er å beholde sine 2020-2024 frem til BMW får ny kurs i 2030.. 😅 mr.pingu, mslello og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Onsdag kl. 19:51 Share Skrevet Onsdag kl. 19:51 (endret) Så den der jeg og. Lukter G60 lang vei, og det er ikke noe pluss. Jeg er på ingen måte solgt ift det jeg har sett av Neue klasse, men de modellene virker i det minste å ha proporsjonene mer på stell enn denne saken, som vel er gammel arkitektur med NK-skall. Endret Onsdag kl. 19:53 av *MrB* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Onsdag kl. 20:22 Share Skrevet Onsdag kl. 20:22 Tror vi skal ta å roe ned å kommentere for mye - for tidlig ang NK, spesielt når det gjelder preproduksjons enheter med kamuflasje og plater på utsiden av panelene. Denne fellen har mange av oss gått i tidligere. Så er det også noe med å se bilen i RL og ikke «bare» på pressebilder. Inntil neste sommer vil det nok bli plenty av lekkasjer, både frivillig og noe mindre ønskelige. Men absolutt, har mer tro på modeller etter 2030, enn de som er signert av nåværende RR designer. hennum, mslello, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Onsdag kl. 22:22 Share Skrevet Onsdag kl. 22:22 Enig med Ron. Bare se på proposjonene på Porsche sine tungt maskerte biler (Macan, Cayenne som verste eksempler), ser ikke akkurat appetittlig ut de heller i den formen. quote fra BMWBlog: https://www.bmwblog.com/2024/10/21/bmw-neue-klasse-evs-echo-concept-design/ We’re hoping you’re a fan of Neue Klasse concepts because those designs will barely change for the production models. BMW Group’s design chief told Auto Motor und Sport the upcoming EVs will keep 90% of the styling. The interesting disclosure was made during the 2024 Paris Motor Show. Adrian van Hooydonk said the cars will echo the concepts like the i3 and i8 did in the early 2010s. mslello, fupsaker, Ron Jeremy og 2 andre reagerte på dette 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet i går, 07:04 Share Skrevet i går, 07:04 Jeg er i og for seg enig i at vi skal avvente dømmingen til vi ser endelig resultat, men jeg mener likevel det er én ting de ikke kan kamuflere seg fra, og det er bilens silhuett. Den "høyreiste FWD-fremtoningen" forsterkes av at A-stolpen er trukket langt frem med den følge at panseret blir kort. Hadde man dratt A-stolpen 15-25cm lenger bak, ville bilen fått en helt annen fremtoning (og som etter mitt syn gir klassisk BMW RWD-proporsjon). Slik silhuetten fremstår nå, ser det ut som om G60 5-serie og F70 2-serie Gran Coupe har fått barn.. Proporsjoner er vel kanskje BMWs akilleshæl om dagen. Fahad, Marius2002, fupsaker og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrokeBoi Skrevet i går, 18:36 Share Skrevet i går, 18:36 Tok meg bryet med å se på G90 i dag. I likhet med "folk flest" er jeg enig i at den ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Nå var riktignok denne i svart så bilen fremstod mer nedtonet og mindre vulgær enn i andre farger hvor alle detaljene kommer tydeligere frem og får bilen til å se ut som en overmodifisert japsebil. Interiøret er etter min mening en nedgradering fra F90. Det eneste positive må vel være setene som føltes mer ut som noe fra en 7-serie, nesten for komfortable og sofa-aktige til å være M. Ellers var det betydelig mindre skinn og mye plast, som er i tråd med BMWs innsparing strategi. Jeg har prøvekjørt i5 tidligere, og G90 føles ikke noe annerledes innvendig. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg nok antatt at jeg satt i en elbil og ikke M5. Bilen føles ikke spesiell nok fra førersetet, noe jeg mener er viktig når det gjelder M-biler. Jeg gikk ut av lokalet med en klar konklusjon om at jeg aldri kommer til å erstatte F90en med G90. Så får vi håpe på at neste generasjon blir en vesentlig forbedring, men jeg holder nok ikke pusten. Marius2002, Ron Jeremy, Snagg30 og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet 15 timer siden Share Skrevet 15 timer siden Her ser linjene straks litt bedre ut, men dette er fossil utgave. Jeg trodde BMW skulle ha EV og ICE lik - ala G26 - men det gjenstår å se 🤔 Snagg30, fupsaker og mslello reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet 14 timer siden Share Skrevet 14 timer siden Nei, alle ICE-biler fremover bygges på CLAR-arkitekturen i Neue Klasse forkledning, mens Neue Klasse (NCAR) er en egen elektrisk plattform. Forutsatt at spionbildene over viser realiteten, er det tydelig at BMW gjør en Mercedes - noe som ikke akkurat burde være til etterfølgelse. Stort styggere biler enn Mercedes EQ finnes vel knapt. Det er utrolig hvor mye litt lenger panser og koffertlokk gjør med hele attityden til bilen ref. spionbildene av G50 3-serie. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 14 timer siden Share Skrevet 14 timer siden Bilen på bildene til @Marius2002 er fossilutgaven ja, den aktuelle bilen er M340i som beholder sin sekssylindrede bensinmotor. Og ja, jeg her helt enig at denne så mye bedre enn den Trabant liknende fysaken som @Saltkjelen la ut tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet 14 timer siden Share Skrevet 14 timer siden 7 minutter siden, Fredrik 90 skrev: [...] den aktuelle bilen er M340i som beholder sin sekssylindrede bensinmotor. M350* Husk at inflasjonen har truffet hardt hos BMW om dagen så nummeret må øke (jeg gir det ti år, så er "M350" blitt "M3500035"), og så var det vel ei litta dollar i besparelse på å fjerne i'en (selv om den offisielle forklaringen er at det skal være mindre forvirrende). La G50 M350 være en ren bensinbil uten hybrid, så har man en skikkelig potent sak godt ut på 2030-tallet til BMW har fått staket ut ny kurs! fupsaker, Marius2002, Ron Jeremy og 2 andre reagerte på dette 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet 13 timer siden Share Skrevet 13 timer siden Jøss. Den siste der så jo faktisk lovende ut. Litt soft i vinduslinjen*, men panser, bakluke og akselavstand smakte BMW slik vi kjenner det. *Skal man være tro mot tradisjoner OG NK-designet, så burde den heller sett slik'ish ut: Men for all del. Positivt overrasket der. (Og mer forundret over bildene noen poster tilbake, som jeg trodde var fossilversjonen i NK-drakt, men da angivelig er en ekte NK). fupsaker, Saltkjelen og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå