Mr. Erling Skrevet 20 timer siden Share Skrevet 20 timer siden (endret) 5 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg blir nesten litt bekymret for meg selv og flere andre her, jeg mener...vi har begynt med "alt var bedre før" mens vi ennå er i 30 årene. Hvordan skal vi klare oss når vi omsider kommer i 60 årene? 😂 Tja, da er du blitt gubbe! Resignert med det å protestere mot alle nyvinninger, men prøver etter beste evne å lære og mestre nyvinningen..... Og som han her: - kjører Roadster med rekke6er bensin sluker 😁 Endret 20 timer siden av Mr. Erling Fredrik 90, fupsaker, laffe og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet 19 timer siden Share Skrevet 19 timer siden Sneak peek av interiøret i kommende Neue Klasse: BimmerFan!, FransEirik, BMWE39turbo og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet 19 timer siden Share Skrevet 19 timer siden 1 minutt siden, Saltkjelen skrev: Sneak peek av interiøret i kommende Neue Klasse: Her er du god! 10/10 fupsaker, Marius2002 og Saltkjelen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 19 timer siden Share Skrevet 19 timer siden 5 timer siden, StigJ skrev: Alt går seg til. Har jo G11 LCI friskt i minnet hvor så og si hele Bimmers gikk i vranglås grunnet den store grillen. Er vel flere her som har ymtet frempå at de veldig gjerne kunne tenke seg en slik nå 😁 Ja det er greit nok det, men det er en VESENTLIG forskjell her. For G11 sin del og ett par andre modeller så var det kun grillen, og grillen alene som var problemet. Alt annet på en G11 eller G8x er perfeksjonisme i mine øyne. Da blir grillen ett lite problem i det store. Men når man begynner som nå med at designet er feil, kvaliteten er dårligere enn før, utstyrsmessig er bilene nedgradert og nå snur de hele infotainment opplegget totalt på hodet. Da tør jeg påstå at dette er litt verre enn å måtte leve med at grillen ikke er noe pen😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet 18 timer siden Share Skrevet 18 timer siden 6 timer siden, StigJ skrev: Alt går seg til. Har jo G11 LCI friskt i minnet hvor så og si hele Bimmers gikk i vranglås grunnet den store grillen. Er vel flere her som har ymtet frempå at de veldig gjerne kunne tenke seg en slik nå 😁 Ja, du har rett. For hver modell som har kommet til overflaten, gjerne med dårlige bilder/vinkler/farger blir møtt med lunken mottakelse, meg inkl. Tastaturkrigerene er småhissige, så kan man da velge å enten følge med («utviklingen») eller stivne i formen og sutre. For sistnevnte gruppe, er det isåfall flere aspekter som da blir stadig vanskeligere. Er det en ting som er sikkert, så er det at karusellen stadig går fortere og stadig færre hører på sutring fra hvit mann i «sin beste alder» (hva nå det er). Og dette er jo ikke slutten på «elendigheten», det vil komme «verre» objekter og - ting fremover, det være seg frihet/valgmuligheter/utvalg/drivlinjer/design. Så til de som ikke er «voksne» og som sutrer, hold deg/dere fast - det blir en humpete tur nedover. Ifht IDrive X, man har modus som «stillhet», der man minimerer infoen, som jeg nok velger. Ellers har jeg vært iDrive bruker uten «rattet» i en del mnd nå, det går fint altså. Jeg er overbevist om at X versjonen i løpet av 11 år er bedre enn 8.5/9. fupsaker, Marius2002, mslello og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet 17 timer siden Share Skrevet 17 timer siden Som den små hissige tastatur krigeren jeg er må jeg si G8* var stygg når den kom og er enda like stygg. Vi trenger heller ikke å stivne og sutre helt enda, der finnes bilmerker som gjør en vesentlig bedre jobb en BMW som fortsatt følger utviklingen uten å pisse på alle tradisjoner. BMWE39turbo, fupsaker, Ranger1000 og 2 andre reagerte på dette 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 17 timer siden Share Skrevet 17 timer siden @Ron Jeremy For å være helt ærlig så synes jeg du er helt på jordet med det du skriver over her. Først og fremst så må jeg påpeke at skepsisen som har pleid å være der når BMW kommer med noe nytt kan ikke sammenliknes med det vi ser nå. Vi snakker her om helt andre dimensjoner enn store griller og uvante og "Skoda aktige" lykter på G30 LCI. Dette tok det meg ca 15 minutter å bli vant til for så å like. BMW IX er nå 3 år gammel, jeg misliker den nesten mer nå enn da den kom. Denne sammen med i3 er fortsatt noe av det styggeste som er laget av biler, er helt seriøst flau over å bli sett i en av disse. G60/61 fikk vi se for to år siden, har ikke vokst på meg i det hele tatt. G61 er grei nok, men alt annet ved den bilen trekker ned. Værst av alt hvordan BMW har fått den til å føles som en Suzuki innvendig.. Nye BMW M2 ser fortsatt ut som en klovnebil, men den tilgis fordi den innvendig og under skallet er en nydelig bil helt i BMW sin ånd og tradisjon. Også har du det du kaller "tastaturkrigere", denne gruppen kjøper også nyere BMW og som oftest er merkets mest lojale følgere. Det er flere av oss her som i mange år har kjørt nyere BMW og som nylig har kjøpt ny eller nyere brukt BMW. Er vi virkelig ubetydelige? Alt skal bli mye verre sier du, ja hos BMW ser det sånn ut. Men hos f eks Porsche eller Mercedes så ser det ikke sånn ut, heller ikke hos Audi nå som realiteten har innhentet dem og de har bremset ned elbil planene sine. Sannheten er at konkurrentene stadig kommer ut med nye biler som ser helt smashing ut, mens BMW svarer med noen merkelige biler og løsninger som får alle til å si….WTF!! Sverre 2468, Kvasi, Snagg30 og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet 15 timer siden Share Skrevet 15 timer siden Hallo. Jeg klager fortsatt på bortfall av touch-hendler anno 2017! Sett i ettertid, er nok det jeg har klagd på tidligere rene barnematen i forhold til hva vi ser nå. Når et merke går så fundamentalt vekk fra sin identitet og grunnverdier som det BMW nå gjør, er det fra mitt ståsted helt legitimt (og nødvendig) å klage. En kan gjerne si at det går helt fint med kun touch-funksjonalitet slik dagens FWD-BMW-eiere er kjent med, men komfort- og sikkerhetsmessig er det rett og slett elendig tilbakesteg. fupsaker, Marius2002 og HenrikSolberg reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars S Skrevet 14 timer siden Share Skrevet 14 timer siden 3 timer siden, Snagg30 skrev: Som den små hissige tastatur krigeren jeg er må jeg si G8* var stygg når den kom og er enda like stygg. Vi trenger heller ikke å stivne og sutre helt enda, der finnes bilmerker som gjør en vesentlig bedre jobb en BMW som fortsatt følger utviklingen uten å pisse på alle tradisjoner. Hmm det var rart… jeg har da PM fra deg hvor du skriver at du ELSKER G80 og hadde planer om å kjøpe G81😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet 14 timer siden Share Skrevet 14 timer siden (endret) 4 minutter siden, Lars S skrev: Hmm det var rart… jeg har da PM fra deg hvor du skriver at du ELSKER G80 og hadde planer om å kjøpe G81😉 Nei ikke fult så rart. Har sagt tidligere jeg hatet den når den kom, også begynte den å vokse på meg før det falt fullstendig i grus, ble vell sagt i denne tråden for de som har lyst å lete. både jeg og samboer sa forøvrig en gang i tiden at 911 eiere er ekle gamle mannfolk, tidene forandrer seg Endret 14 timer siden av Snagg30 Lars S og fupsaker reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars S Skrevet 14 timer siden Share Skrevet 14 timer siden Jeg synes G80 / G81 er tøffe, og fronten matcher råskapen som resten av bilen oser av. Dette er vel egentlig den siste utgaven og ikke har noe hybrid tullball og er en ren kjøremaskin. Kunne absolutt tenkte meg en G81, vi får se når RS4en skal byttes. Saltkjelen, fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 13 timer siden Share Skrevet 13 timer siden 50 minutter siden, Lars S skrev: Jeg synes G80 / G81 er tøffe, og fronten matcher råskapen som resten av bilen oser av. Dette er vel egentlig den siste utgaven og ikke har noe hybrid tullball og er en ren kjøremaskin. Kunne absolutt tenkte meg en G81, vi får se når RS4en skal byttes. Fronten på G8x synes jeg er litt vanskelig å definere. Den er laaaangt ifra pen slik fronten på F8x bilene er, synes vel heller ikke den er tøff på noen måte. Men den ser skikkelig forbanna ut, og det passer så bra til bilens karakter. Også er det jo resten av en G8x som i mine øyne er ett stykke mesterverk av en bil. Ser man bort i fra fronten så er den griselekker ifra alle andre vinkler, for ikke å snakke om Touringen. Innvendig er den utrolig fin, bortsett fra skjermplanken i LCI. Motor og drivverk er ut av en annen verden…rett og slett en fantastisk bil. Dette gjør at fronten kan leves med, mens på det nye vi ser nå så finner jeg ingenting lyspunkter. Neue klasse med iDrive X er 100% makkverk i mine øyne. Igjen, se hva hovedkonkurrentene planlegger å komme med fremover. Se på Audi sin nye portefølje av både ICE og EVs…også kommer BMW med den Neue Klasse sedanen som ser ut som en Trabant i forhold. Jeg gremmes 🤮 Nye A5 (som før var A4). Dette er altså Audi sin nye mellomklasse bil i alle markeder utenfor Norge (ICE modell only) Mens BMW planlegger å lansere denne etterhvert…skikkelig lekkerbisken dette 🤪 La meg avslutte med å "rense" øynene med denne… Som en påminner om at det ikke er så lenge siden BMW produserte perfeksjon 😎 Sverre 2468, *MrB* og Kvasi reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet 2 timer siden Share Skrevet 2 timer siden Skal ikke legge skjul på at for nærmeste fremtid ser Audi mer ut som veien å gå enn BMW, skal man ha ny bil. Samtidig er jeg fortsatt han som vil ha F31/G31/G01 etc der jeg mener BMW er best de siste årene. Og aller helst en G01 XD3 eller X3 30D. laffe og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet 2 timer siden Share Skrevet 2 timer siden Artig med så forskjellige meninger BMW G26 er helt på høyde med A5, om ikke enda flottere. Og man kan si mye om nye 5-serie, men den er også helt på høyde med nye A6. Audi gjør mye bra, men at de gjør tinger bedre enn BMW stemmer ikke. Ser man rundt gjør BMW mye riktig, de skaper lokale arbeidsplasser og satser knallhardt - Audi må legge ned fabrikker fordi de ikke får til det BMW gjør. Det er viktig å komme med kritikk og ikke sluke alt man får servert, så kritikken som hagler her nå er helt på sin plass. Jeg håper interiøret i NK blir litt mer kompakt, litt mer BMW med M-seter og M-ratt, ellers lover det greit. NK sedan er stilig ja - bare få på vanlige speil. Husk at G30 LCI var for noen år siden bare en Skoda. Nå er den hyllet. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet 2 timer siden Share Skrevet 2 timer siden Får vel se mer EV M snart: https://g87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2158009 Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå