Lars S Skrevet i går, 06:03 Share Skrevet i går, 06:03 10 timer siden, Fredrik 90 skrev: 6 år gammel og de to helt nye konkurrentene klarer fortsatt ikke å henge med 😎 Nok en gang må man bare ta av seg hatten for G20 M340i og B58 motoren…dette er peak 3-serie i mine øyne. Her må folk kjenne sin besøkelsestid tid og benytte seg mens den ennå er i salg. Egentlig kan man spørre seg om totalpakken her er bedre en G80 M3? Jeg mener den launcher perfekt hver gang, på M bilene er det alltid litt hit and miss. Stock så låter den bedre, ser bedre ut forfra og mest sannsynlig bedre å kjøre i hverdagen 😀 @LarsS har jo hatt begge deler og kan vel si noe om forskjellene 😀 Ser jo her litt hvordan utviklingen har gått, M340i her er nok uten OPF og uten mild hybrid, dvs mer lyd og lavere vekt og bedre ytelser. Vekta på M340ix her var vel 1670 kg som er bra, nesten 300 kg lavere enn S5, men en M340i touring lci veier også 1900 kg. En B58 motor kan ikke sammenliknes med en S58, her blir den lillebror på alt. B58 leverer en lineær effektkurve og tar aldri helt av, tallene er bedre enn hvordan det føles når man kjører den. Min var en 2021 mod og da er lyden også mer dempet enn den som var med her. Skulebollen, fupsaker og Snagg30 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 23 timer siden Share Skrevet 23 timer siden 5 timer siden, Lars S skrev: Ser jo her litt hvordan utviklingen har gått, M340i her er nok uten OPF og uten mild hybrid, dvs mer lyd og lavere vekt og bedre ytelser. Vekta på M340ix her var vel 1670 kg som er bra, nesten 300 kg lavere enn S5, men en M340i touring lci veier også 1900 kg. En B58 motor kan ikke sammenliknes med en S58, her blir den lillebror på alt. B58 leverer en lineær effektkurve og tar aldri helt av, tallene er bedre enn hvordan det føles når man kjører den. Min var en 2021 mod og da er lyden også mer dempet enn den som var med her. Det er nok ikke helt rettferdig å sammenlikne en 2019 mod i denne sammenheng. Akkurat hva en M340i LCI Touring veier blir litt irrelevant ettersom det er sedan versjonen av de respektive bilene de tester her. Vekta på M340i LCI sedan har steget til 1800 kg med mild hybrid, merkelig nok så oppgir BMW de samme akselerasjons tallene for pre LCI som for LCI, selv om ytelsen er den samme mens vekta har steget med ca 100 kg. Så man må jo bare anta at en LCI ville gjort samme jobben, jeg antar at det er langt flere hester enn de 374 hk som er oppgitt her. Videre mener jeg ikke å direkte sammenlikne M340i og M3, men mitt inntrykk er at M340i er en veldig fin "budget M3" som i noen områder kanskje til og med er bedre (hverdagskomfort og driftskostnader). Nå har jeg kjørt M340i men ikke G80 så jeg kan ikke utale meg om B58 vs S58, men jeg ser helt klart hva du mener. Men jeg har kjørt F80 og når det kommer til hverdags komfort så er det ikke noen tvil om at M340i er hyggeligere å leve med til daglig. Men å sammenlikne direkte blir sikkert litt feil ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet 22 timer siden Share Skrevet 22 timer siden Det som er synd med M3 er at man ikke får den med Webasto eller hengerfeste, mens M340i har (mulighet for) begge deler. Tipper M3 touring hadde solgt ganske mye bedre i Norge om dette var på plass, jeg hadde i hvert fall absolutt vært interessert i en da. Det med Webasto gjelder for så vidt F90 M5 også, så at man får M5 G99 med kupevarmer (fordelen med hybrid) når den i tillegg er stasjonsvogn og fås med hengerfeste gjør den jo til rene norgesbilen i forhold. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet 22 timer siden Share Skrevet 22 timer siden 5 minutter siden, jorg1s1 skrev: Det som er synd med M3 er at man ikke får den med Webasto eller hengerfeste, mens M340i har (mulighet for) begge deler. Tipper M3 touring hadde solgt ganske mye bedre i Norge om dette var på plass, jeg hadde i hvert fall absolutt vært interessert i en da. Det med Webasto gjelder for så vidt F90 M5 også, så at man får M5 G99 med kupevarmer (fordelen med hybrid) når den i tillegg er stasjonsvogn og fås med hengerfeste gjør den jo til rene norgesbilen i forhold. Det er mulig med én av delene ettermontert, ettersom du får Alpina B3 med samme motoren, men må velge enten webasto eller hengerfeste... Ron Jeremy og jorg1s1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 19 timer siden Share Skrevet 19 timer siden 3 timer siden, jorg1s1 skrev: Det som er synd med M3 er at man ikke får den med Webasto eller hengerfeste, mens M340i har (mulighet for) begge deler. Tipper M3 touring hadde solgt ganske mye bedre i Norge om dette var på plass, jeg hadde i hvert fall absolutt vært interessert i en da. Det med Webasto gjelder for så vidt F90 M5 også, så at man får M5 G99 med kupevarmer (fordelen med hybrid) når den i tillegg er stasjonsvogn og fås med hengerfeste gjør den jo til rene norgesbilen i forhold. Men nå registreres det ca dobbelt så mange M3 Touring som M340i da så viktig kan ikke disse to tingene være 😅 Unnskyldningen for å ikke kjøpe M3 fordi den ikke har hengerfeste blir litt tynn 😂😜 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå