Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser "minste" model blir iX 45 med 94.8 kwh batteri:

The ranges of the other models increase to 490 to 602 kilometres (305 to 374 miles) for the BMW iX xDrive45

Dagens iX 40 har for lav rekkevidde men denne modellen holder nok for veldig mange.

Skrevet

Begrepet om at det ikke nytter å sminke en gris står seg ser jeg… De M-stripene over seteryggen så ut som ett setetrekk fra Temu

Skrevet (endret)
1 time siden, KireS skrev:

Ser "minste" model blir iX 45 med 94.8 kwh batteri:

Ja. Jeg mener dagens iX40 er etterhvert mye bil for pengene på bruktmarkedet. Men rekkevidden er for kort. Nye 45 blir nok bra for mange, men det er vel 60 en vil ha. :) 

@Fredrik 90 synes iX gjorde seg med M-sport utvendig og innvendig. Endelig litt bøttete seter. Du får uten M-striper, ser ut som sportsseter det også. Ser du får sofa-stolene også, men de mangler sidestøtte. Her er uten M-striper, mangler stadig justering av lårstøtte:

P90585187_lowRes_the-new-bmw-ix-xdriv.thumb.jpg.2fe116340e2119eabfe4a146679c48d8.jpg

P90585196_lowRes_the-new-bmw-ix-m70-x.thumb.jpg.2055e8768a783de3d73b978849edef76.jpg

Edit:

Lagt til i konfigurator i Norge. Ok priser, men med utstyr og vinterhjul så fyker det avgårde :) 

IMG_5486.thumb.jpeg.3d54d4fa9a2227afa39106f0943e80f5.jpegIMG_5487.thumb.jpeg.6877592c3650f2a2089058bc1aee0647.jpegIMG_5488.thumb.jpeg.f77d2ff9b6b9fcc92b1ce473109bce0d.jpeg

Endret av Marius2002
Skrevet

Det var en massiv oppgradering visuelt sett på IX LCI. Men når utgangspunktet var så på hæla som det var, så er det begrenset hvor mye det monner. Helt bra vil det karosseriet der aldri bli. Interiøret så billig ut.

Skrevet

Syns dette ble veldig bra, fra det utgangspunktet som var. 
Så visuelt adresserte BMW akillesen med setene og rattet, basis hifi er nå H&K som er fornuftig og det er varmepumpe.
Veldig rart at det ikke var standard fra starten av?!

Så rekkevidden er nå fin, man får M sport og den er linket tettere opp mot resten av BMW sin portefølje.
Godt å se at effektiviteten er 10% bedre, og jeg vil tro det er mulig å gjøre en bra deal på disse etterhvert som NK gjør sitt inntog. 
Ja det er «kun» den gamle 400v arkitekturen, men komforten, stillheten og totalen så er det ikke mange elbiler som overgår iX. Den nye blå fargen var også meget bra

Skrevet

Jeg ser faktisk nytten av å betale 40k til for å få det største og nyeste batteriet, mot det "gamle" på 45 som de nå har gitt en begrensning på ladehastighet, ned fra 195kW tidligere til 175. Men 45 står seg som det beste kjøpet totalt, da du får alt som på x60 og M70 med chassis, seter etc. 

Skrevet
43 minutter siden, fupsaker skrev:

Jeg ser faktisk nytten av å betale 40k til for å få det største og nyeste batteriet, mot det "gamle" på 45 som de nå har gitt en begrensning på ladehastighet, ned fra 195kW tidligere til 175. Men 45 står seg som det beste kjøpet totalt, da du får alt som på x60 og M70 med chassis, seter etc. 

Det er tilsynelatende det samme batteriet i LCI iX60 som i precface iX50, men marginene er mindre, slik at du har tilgang på mer kW.

Skrevet

En kan mene mye om iX og kritikken har i mine øyne stort sett vært berettiget, men iX LCI er virkelig et solid løft til denne modellen. I tillegg ser det ikke ut til at BMW har gått helt berserk med sparetiltak, men faktisk tilført bilen ny verdi, så her har man faktisk en gyllen mulighet til å få seg en BMW med god, gammel standard. iX gikk faktisk fra å være et absolutt NO til å faktisk kunne vurderes. M-sport var overraskende, og de gamle fangerne som nå ble hellakkerte var faktisk ikke så verst. Når vi står i 2028 og samtlige BMWer har Lada-standard og kun touch-skjerm, kan jeg love deg at iX LCI fremstår som rene Rolexen i forhold. 

Skrevet
3 timer siden, Marius2002 skrev:

@Saltkjelen ja, det var nesten så denne med M-Sport ble mer interessant enn NK iX3. Tror jeg uansett ville ventet til sommeren for å se hva NK iX3 faktisk byr på. Likte denne.

P90585161_lowRes_the-new-bmw-ix-xdriv.thumb.jpg.b744fb8c19bb104e10157796e93cba24.jpgP90585168_lowRes_the-new-bmw-ix-xdriv.thumb.jpg.e363be092764604b844c1e0e3aa57010.jpg

Du må dessverre vente lenger på NK enn sommeren Marius, jeg hører at bilen er forsinket og ikke kommer før Q1 2026, dessverre. Spm blir da om ikke sistnevnte har noe mindre rekkevidde enn iX60 sine 700km? Den tid den sorg..?

Skrevet
8 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Du må dessverre vente lenger på NK enn sommeren Marius, jeg hører at bilen er forsinket og ikke kommer før Q1 2026, dessverre. Spm blir da om ikke sistnevnte har noe mindre rekkevidde enn iX60 sine 700km? Den tid den sorg..?

Såpass! Hadde håpet denne kom for bestilling og prøvekjøring i sommer med leveranser i Q4 25. iX60 med M-Sport såklart fremstår da som det beste kjøpet innen elektrisk SUV sålangt. Men så er det jo det med NK at alt er nytt, så jeg er spent på hva det er for slags bil. Har man 700km rekkevidde vil den plutselig bli mer aktuell for campingvogndragere. Rekkevidde blir halvvert, så 35 mil med vogn bakpå er jo særdeles innafor. Opphavet drar jo med i4M50, de når 25-28mil, avhengig av temp(ttv. 1500kg på vogn). i4M50 tar 1600kg henger, iX tar 2500kg, så er også spent på hva iX3 NK tar. 🤔 Spennende tid!

Skrevet
1 time siden, mslello skrev:

Ser ut som det kommer oppgradering til i5 også. Må vel til for å kunne ta kampen mot Audi..

https://www.bmwblog.com/2025/01/28/bmw-i5-more-range-2025/

Spørs om dette holder, nye A6 e-tron er aggressivt priset og har en veldig bra rekkevidde. Men i5 i Touring ser bedre ut enn A6en, det må jeg si. Får veldig VW ID vibber av designet på den. Da tror jeg nok A7, som er hva ICE versjonen av A6 fremover skal hete vil ha ett mer renere og aggressivt Audi design. Så gjenstår det å se hvordan G60 står seg mot den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...