Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
Skrevet (endret)

BMW sitt svar på kritikken av dagens BMW design har jo vært at det er slik kineserene liker det. Vel BMW, hvordan synes dere dette har gått?

IMG_4106.thumb.jpeg.7574db09eada67917171e1571926f9d3.jpeg
IMG_4107.thumb.jpeg.949d04cf3fd91c8257dde4ad247a5b26.jpeg

Mens biler med vanlig konservativt europeisk (tysk) design…

IMG_4109.thumb.jpeg.e0156d1e449b2b8fe1149961ecbd9d98.jpeg
IMG_4110.thumb.jpeg.2072966475df43fe3f0b2af31d7092aa.jpeg
Jeg tror BMW må sparke de folka som driver med markedsundersøkelse hos dem. Når de bilene som er designet for Kina ikke slår an i Kina i det hele tatt er vel noe galt en vei? Er vel de samme folka som fant ut at BMW kunder ikke vil ha fysiske knapper eller 5-serie Touring med løftbar glassluke 😬

Endret av Fredrik 90
  • 2 weeks later...
Skrevet

Kult og ikke kult :) Kult at de satser på gjenbruk og faktisk går skikkelig inn på miljø og den biten. Kult at de får til det andre ikke får til. BMW har virkelig satset hardt på dette feltet og ser ut til at de lykkes. Ikke kult at man tilsynelatende ikke får velge skikkelig skinn. Falsk skinn vil dessverre aldri matche ekte, selv om det idag er laget skikkelig bra kunstig. Jeg har jo kun falskt idag og de kaller det for "vegansk skinn"… say no more.
Bare fjerning av skikkelig ku i dashen til i4 er for meg et steg ned eller tre.

Skrevet
2 timer siden, Marius2002 skrev:

Kult og ikke kult :) Kult at de satser på gjenbruk og faktisk går skikkelig inn på miljø og den biten. Kult at de får til det andre ikke får til. BMW har virkelig satset hardt på dette feltet og ser ut til at de lykkes. Ikke kult at man tilsynelatende ikke får velge skikkelig skinn. Falsk skinn vil dessverre aldri matche ekte, selv om det idag er laget skikkelig bra kunstig. Jeg har jo kun falskt idag og de kaller det for "vegansk skinn"… say no more.
Bare fjerning av skikkelig ku i dashen til i4 er for meg et steg ned eller tre.

Veldig mye fra NK er helt der fremme.

Ladehastighet, rekkevidde og generell teknikk og forbruk.

Men det er absolutt et stort minus at man ikke kan velge å ha et naturmateriale som skinn faktisk er, å heller bli tvunget til å måtte velge mellom resirkulerte fiskegarn, ull, evt annet kunststoff.

Man kan gjøre som i dag, kjøre merinoskinn til en relativ grei sum kr, men da har man valget.
Blir spennnede å se hva Porsche og andre premium leverandører gjør her?!

En mnd frem så er iX3 lansert, spennende tider!

Skrevet

Veganskinnet i Tesla har jo virkelig vist seg å være solide greier, så det er klart vi trenger mer "kunstig drit" enn å rent faktisk bruke hele dyret vi likevel slakter. Skinnfritt ratt? Stemmer det, Renault Kangooen min til 10 000kr fra tidlig 2000-tallet har skinnfritt ratt. Hvilken idiot fant ut at skinn var en synd? :rolleyes: 

Takk gud for at bedrifter som Cools eksisterer! [-o<

The-Hog-Ring-Tesla-Vegan-Leather-is-Star
tesla-owner-discovers-their-seat-is-melt

Skrevet
1 time siden, *MrB* skrev:

Spennende og spennende. Jeg er vel kommet dit med BMW at jeg kun kan bli positivt overrasket.

Jeg tenkte også at hvis dette er spennende så går jeg heller å ser maling tørke…

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Veganskinnet i Tesla har jo virkelig vist seg å være solide greier, så det er klart vi trenger mer "kunstig drit" enn å rent faktisk bruke hele dyret vi likevel slakter. Skinnfritt ratt? Stemmer det, Renault Kangooen min til 10 000kr fra tidlig 2000-tallet har skinnfritt ratt. Hvilken idiot fant ut at skinn var en synd? :rolleyes: 

Takk gud for at bedrifter som Cools eksisterer! [-o<

I alle år så har jo bilindustrien vært en aktivt bidragsyter til god utnyttelse av dyrene i kjøttindustrien. For meg så virker det som om folk tror at dyrene slaktes kun for skinnet og at alt annet kastes. Det er jo ikke sånn, bilindustrien utnytter ikke halvparten en gang av alt det skinnet som blir til overs i kjøttindustrien. Dette fører jo bare til at mer skinn kastes, for man må ikke i ett sekund tro at etterspørselen etter dyrekjøtt kommer til å gå ned. Go woke, go broke!

Skrevet

@Fredrik 90 Tja, med dagens vannbaserte malinger som omtrent kan drikkes så slipper man å sitte lenge å se på. Ei øl og veggen er tørr:D

Jeg tror vi skal vente til NK blir lansert før vi dømmer. Det tekniske er kanonbra. Jeg digger i4 og det er stadig en drømmebil, men det var overhodet ingen nedtur å sette seg inn i en 2021 X5 G05. Spørs om jeg begynner å bli gammel. Med ekte ku på dashen og "eldre" iDrive så hadde jeg veldig lyst på den. Jeg vet ikke, men det første jeg gjør når jeg setter meg inn i "nye" (nye for meg) biler er å stryke over dashen. Så for meg betyr det noe. Jada, jeg er sær. Merino skinn og komfortstoler var faktisk top notch i mine øyne og at man kan justere øvre seterygg. Hah, hva har jeg gått glipp av alle disse årene?? Meeeen jeg må holde meg litt fresh enda noen år, harde stoler med god sidestøtte er tingen enda. i4 med M-stoler. Her kommer jo det @Saltkjelen sier inn, setene i Tesla er ok, ikke mer. Kunne vært mer bøtte, mer lårstøtte og mer sidestøtte. I tillegg føler jeg kvaliteten er så som så. Bruker kun premium produkter på rengjøring og uten sterke midler for å unngå skrekkscenarioet over. Problemet er at dette går igjen både på dørtrekk og ratt innvendig ser jeg på nettet. Nå gikk jeg på en smell ikveld og kjøpte campingvogn, så spørs om min BMW-drøm blir forskøvet et par år. Jeg(ungen) har jo BMW gåbil i det minste, alpinhvit med rosa setetrekk i … kunstskinn. :) 

Skrevet

@Marius2002

Får heller gå over til å se gresset gro når malingen har tørket.

Men hva er det med Neue klasse som er så banebrytende? Hva er det denne bilen kommer med som ingen andre har og som faktisk betyr noe for brukeren? Da tenker jeg ikke på interiør laget av sjøgress og resirkulert søppel men funksjoner som gjør livet bedre som ikke noen andre biler har i dag? 

Skrevet
2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@Marius2002

Får heller gå over til å se gresset gro når malingen har tørket.

Men hva er det med Neue klasse som er så banebrytende? Hva er det denne bilen kommer med som ingen andre har og som faktisk betyr noe for brukeren? Da tenker jeg ikke på interiør laget av sjøgress og resirkulert søppel men funksjoner som gjør livet bedre som ikke noen andre biler har i dag? 

Vel, Nemo og Doris vil få det bedre. Ellers er det rekkevidde, ladehastighet, batteri og ytelse. Joda, andre kan skilte med det samme. Men BMW har alltid hatt i mente at det fortsatt skal føles som en BMW. Det mener jeg de har fått til med dagens modeller iallefall. NK har naturligvis ingen her prøvd, men tester lover bra. De fokuserer på vektbesparelser og andre grep for at bilen fortsatt skal være sportslig og førerrettet. :) Jeg har troa, men at det blir banebrytende, det gjenstår å se. Enn sålenge virker BMW i4 stadig som den perfekte elbil.

Skrevet

Jeg synes det høres tynt ut. Sorry altså, men de store stegene i bilbransjen virker det som om det er andre aktører enn BMW som står for. Litt trist å se hva merket som en gang definerte kvalitet, design og teknologiske nyvinninger har blitt til…

Skrevet

Det aller viktigste er vel Heart of joy. Som skal gjøre elbiler mye bedre og morsommere å kjøre i følge BMW og journalister som har fått testet prototypen har alle vært veldig begeistret.

Selv om mange kinabiler lever bra på teknologi, så har jeg enda ikke sett noen tester av kinabiler som leverer veldig bra kjøreegenskaper.

Får du bra kjøreegenskaper, 800km WLTP rekkevidde og 300km ny rekkevidde på 10 minutter lading. Da får nok BMW en storselger i iX3. Får man forhåpentligvis muligheter til å velge i flere materialer innvendig også.

BMW har troa selv iallfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...