Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

A3 sedan er kjekk. 1 serie sedan blir sikkert en morsom bil det også.

Lurer på om X2 og 2 Gran Coupe også skal komme? BMW fyller jo alle markedsnisjer som tannhull om dagen...

Forresten, noen som sitter på info om X4 salget? Synes jeg ser de tre ganger så ofte som 4 GC her i området hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2 er bekreftet og er under testing:

 

BMW%20X2%204.jpg

 

Jeg ser konseptbilen også omtales som 2-serie sedan, så jeg er egentlig usikker på hva denne ender opp som, men det er ikke utenkelig med en 2-serie Gran Coupé heller nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde kanskje dette ble en 2 serie sedan?

Jeg ville så avgjort ønsket denne i RWD.

Når det er sagt, denne modellen er høyt ønsket tror jeg, 3/4 serien er ikke hva de engang var.

Disse har blitt for store og tunge, vi trenger noe mer basic, lettere og kompakt.

Håper bare den blir released så nær opp til konsepten som mulig (minus speilene) for dette så svært lovende ut!

 

post-38418-0-78711500-1448016510_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg holdt egentlig på å ta med at jeg synes proporsjonene på Compact Sedan, med sitt lange panser, og det at linjene minner om de andre GC-modellene, tyder på at det er snakk om 2-serie GC. Den elektroniske girspaken tyder vel og på det, selv om det ikke bør vektlegges for mye når det er snakk om en konseptbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette må jeg si ser lovende ut. Litt trist at den bygges på UKL-platformen, men da er det bare å håpe på at modellen blir hetende 1-serie sedan (for å følge opp BMWs navnestrategi) og at en 2-serie Gran Coupe blir levert med bakhjulstrekk. Iht. BMW insider er 90% av denne konseptbilen det reelle resultatet, men kjenner jeg BMW rett fjerner de alt som heter moderne LED og dytter inn halogenpærer her og der, samt fjerner alle interessante detaljer - og vips sitter vi igjen med en nitrist bil. M-performance utgaven som vil komme i F48 X1 og den kommende X2 vil dessuten finne plass i denne sedanen.

 

Det er for øvrig deilig å se at frontlyktene ikke møter grillen (F3x er dog meget vellykked med denne designen). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt rått anlegg, man skal til en ganske stor by i Tyskland for å finne en BMW forhandler som overgår dette anlegget her :) Utrolig artig at de har klart å spore opp den første bilen de solgte, og at den attpåtil fortsatt er strøken. De skulle jo nesten kjøpt den tilbake ;)

Jeg hørte noen i forbifarten nevne at "han har gnikket og pusset på denne bilen i utallige timer og lagt ned utrolig mye arbeid" eller noe i den duren - så ikke se bort fra at den er kjøpt tilbake av Bavaria selv eller en av nøkkelpersonene i Bavaria. Dagens konsernsjef i Bavaria, Svein Å. Strøm, er ansatt nr. 1 i bedriften, så mulig han har en finger med i spillet der :) Den framstod ikke som en bruksbil - mer som en utstillingsbil (sett fra 2 meters hold vel og merke).

Anlegget i seg selv er helt rått (spesielt når en inkluderer Porsche Center som en del av "kvartalet") - det ble sagt i talen til Herr Strøm at representantene fra hovedkontoret i Tyskland karakteriserte dette som topp 10 i verden. Dette ble vel og merke sagt i en selvskrytsetting av dimensjoner, men jeg kan godt tro på akkurat det.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...