Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Oioioi, gratulerer! Jeg sitter å kikker på disse selv om dagen, men bare for gøy egentlig. Prøver å beholde den vi har enn så lenge, så får vi ta en ny vurdering om et år eller så om vi trenger mer plass - da er nok veien til en stasjonsvogn kort, og da har fruen sagt klart i fra om F11 og gjerne 3-liter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hva det blir med dette «bilkjøpet», selger kommer stadig med unnskyldninger på hvorfor det ikke passer å møtes. Får gi det til mandagen før politianmeldelse og søksmål :P 

Ellers har jeg fått ordnet opp i ripene i skjermen, ble bra! Først polering også på med ny beskyttelsesfolie. Meget bra resultat :) 

C2024F3A-E04E-407A-95C8-62D07265F2C6.jpeg

AAF44D83-0465-48A8-B74A-05C235D8A8CD.jpeg

0F821800-847B-4DB7-9D03-9DF66ABDAFC6.jpeg

4D4E3A7C-0C3F-450F-BCC1-1D615B202EC0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 16.11, Reef89 skrev:

Du altså :D   grattis med bil, igjen :)

Jo takk, men nå klarer/vil ikke selger levere bilen, så ser ut som det blir toliter en stund til likevel :) 

På 13.5.2019 den 21.12, papertiger skrev:

Oioioi, gratulerer! Jeg sitter å kikker på disse selv om dagen, men bare for gøy egentlig. Prøver å beholde den vi har enn så lenge, så får vi ta en ny vurdering om et år eller så om vi trenger mer plass - da er nok veien til en stasjonsvogn kort, og da har fruen sagt klart i fra om F11 og gjerne 3-liter :D

Ja, F11 med treliter virker veldig bra! Nå blir det antakelig ikke noe av dette kjøpet, da selger virker å være en svindler, men skal jeg ha en treliter så vil jeg nok prøve å ta steget opp på LCI for å få litt mer nybilfølelse. Men synes fortsatt disse ligger litt for høyt i pris, da er det nesten så en kan slå til med en M550d. 

På 14.5.2019 den 15.06, ogee1 skrev:

Gratulerer! Treliter er kos!

Ser ut som toliteren får duge en stund til, gitt ;) 

På 17.5.2019 den 12.06, Daniel. skrev:

Ble god som ny den skjermen :)

Men hva skjer med kjøpet?

Jo, nå skal du høre (skal prøve å gjøre en lang historie kort). 

Ringte selger på mandag forrige uke og sa jeg ville ha bilen dersom den var slik den fremstod på bildene. Sjekket litt opp omkring bilen, at alt stemte i forhold til eier og kilometerstand og slikt. Denne karen holdt til i Vardø, og skulle sørover i forbindelse med 17. mai, så kunne derfor levere bilen i Oslo på torsdag sa han, såfremt jeg betalte på forskudd. Det var jeg selvfølgelig ikke villig til, men sa jeg kunne overføre 10% av summen slik at han kunne kjøre nedover, såfremt han oversendte kopi av legitimasjon slik at jeg visste hvem jeg hadde å gjøre med. Utlegg og slikt skulle han innfri før overtakelse. 

Bestilte flybillett til Oslo (heldigvis full flex, siden fyren virket litt dodgy underveis og ettersom utlegg ikke var innfridd). Sier at en god kamerat vil inspisere bilen i Oslo onsdag kveld når han kommer dit, så jeg vet at bilen er grei før jeg flyr over. Hører ikke noe hele dagen, og må kontakte samboeren hans for å si at jeg kommer til å forfølge dette mot begge to (ettersom forskudd ble betalt til hennes konto). Rett etterpå har selger plutselig hørt noen ulyder i bilen og står på verksted i Sverige for å bytte drivknute, så kan ikke møte verken kompisen min eller meg.

Derimot kan han møte meg i Grimstad i helgen istedenfor. Jeg sier det ikke er aktuelt å overta noen bil før utlegg er innfridd (eventuelt at utleggene ikke overstiger avtalt kjøpspris). Gjennom helga får jeg spørsmål om jeg kan låne han penger eller betale mer på forskudd, da skal jeg få bilen billigere... Så da forsvinner egentlig det lille av tiltro som var igjen i fyren. Spør rett ut om han bare er ute etter å svindle folk, for i så fall har han prøvd seg på feil fyr (han vet fra første stund at jeg er advokat, pleier å "flette" dette inn i innledende samtaler for å luke ut potensielle svindlere). Søndag klokken 18.00 kommer, han dukker selvsagt ikke opp, men nå kan han plutselig levere bilen i Stavanger dagen etter. Fortsatt problem med drivknutene. 

Mandag kveld kommer i Stavanger, nå er han plutselig i Oslo visstnok og kan selvfølgelig ikke møte meg nå heller, men tirsdag morgen (i dag) skal gå greit. Avtaler klokken 10.00. Rett før klokka 10.00 i dag får jeg melding om at bilen går i nødmodus så den står på verksted i Kristiansand så han kan ikke levere bilen, men jeg skal selvfølgelig få nummer til verkstedet så jeg kan få det bekreftet (det er jo antakelig nok en gang oppspinn). Selger sier han skal betale tilbake forskuddet, men kjenner jeg ikke har noen som helst tro på at det kommer til å skje.

Så om pengene ikke er på konto i løpet av dagen så blir det politianmeldelse mot selger og hans samboer, samt sivilt søksmål parallelt. Så kommer jo til å få pengene tilbake en eller annen gang, bare det tar mye tid og energi. Kommer antakelig også til å kreve erstatning dersom jeg foretar såkalt dekningskjøp, slik at selger da plikter å erstatte merkostnaden jeg har ved å kjøpe en tilsvarende bil. Kommer iallfall ikke til å gi meg, for slike folk irriterer meg så vanvittig grenseløst. Dersom forskuddet ikke tilbakebetales vil jeg selvfølgelig også dele navnet på selger her, så ingen andre risikerer å bli svindlet av samme person. 

På 17.5.2019 den 12.32, humpfy skrev:

Strøkent! Hva polerer du disse med? 

Ble levert til Ruyters Premium Car Care, så vet ikke helt hva som ble brukt. 

På 17.5.2019 den 14.00, sveigis skrev:

Skulle til å skrive gratulere her med kremvogn ,men ser jeg må vente litt.

Er det en vriompeis du har overført og han vil ikke levere fra seg da ?😟

Ja, er en tulling som stadig kommer med unnskyldninger, se redegjørelse ovenfor. Blir så sliten av sånne folk. 

På 18.5.2019 den 15.09, Carlsius skrev:

Alltid spennende å komme og lese her, utrolig gode oppgraderinger!

Jeg er også spent på å høre hva du polerer med 😮 

Hyggelig å høre, takk :) Som nevnt ikke jeg som polerte opp denne, men fikk inntrykk av at det bare var "vanlig" polering, altså en roterende maskin og tilsvarende middel som ble brukt på lakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vedkommende politianmeldt, så vil bare råde alle til å styre unna Daniel Satyajeet Kristensen (eller bare Daniel Kristensen som han kaller seg). 

Denne svindleren er fra Vardø og har en BMWF11 530d 2012-modell i sølv metallic med reg. nr. JV17243, så vil bare anbefale alle å holde seg unna disse folka og denne bilen.

Håper at dette også blir lagret på Google sine systemer slik at det kommer opp dersom noen andre som skal handle av han søker opp navnet, så kan en forhåpentligvis unngå at flere blir lurt.

Edit: Skrev i starten at det også var grunn til å tro at samboeren hans var involvert, men hun ser nå ut til å ville bistå med å betale tilbake det beløpet som kom på hennes konto.

ED3582E1-2176-47B4-994E-2D5F14C45CE6.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for ett rauhøl, bare ta å kjør han skikkelig til veggs med alle midler du har. Endelig en svindler som prøver seg på feil person, alt for mange bare gir opp når de kommer i en slik knipe. Er vel kanskje like greit at det ikke ble noe med bilen, når man kjører F11 530d og må tigge penger så sier det seg selv av denne bilen ikke har fått stellet den bør. Når det attpåtil er tatt utlegg i bilen så eier han jo ikke nåla i veggen, men storkar skal han være likevel. Tragisk fyr..

Lykke til 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Fy søren for ett rauhøl, bare ta å kjør han skikkelig til veggs med alle midler du har. Endelig en svindler som prøver seg på feil person, alt for mange bare gir opp når de kommer i en slik knipe. Er vel kanskje like greit at det ikke ble noe med bilen, når man kjører F11 530d og må tigge penger så sier det seg selv av denne bilen ikke har fått stellet den bør. Når det attpåtil er tatt utlegg i bilen så eier han jo ikke nåla i veggen, men storkar skal han være likevel. Tragisk fyr..

Lykke til 👍

Takk skal du ha! Mye historie på denne karen her, bare etter jeg la ut advarselen på F10-gruppa på Facebook er det over 20 stk som har kontaktet meg med diverse info, blant annet bilder at bilen fortsatt står i tunet hos han. Så positivt overrasket over hvordan BMW-folket bryr seg, det er gledelig. 

 Notorisk svindler som ikke er søkegod så de fleste gidder ikke anmelde, men da får jeg ta ansvar. Heldigvis ble pengene overført til samboeren hans, så søksmålet rettes dit.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...