Walkabout Skrevet April 21, 2021 Forfatter Share Skrevet April 21, 2021 På 20.4.2021 den 10.32, papertiger skrev: Og selvsagt Raymond; siden det ikke akkurat er mange av oss her på bjerget; velkommen i 4er-klubben! Selv om det er en aldri så liten smule forskjell på vår 420d og din M4.. Med en slik hadde kanskje forskjellen minsket noe, i alle fall fargemessig? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=202344613 Hehe, tusen takk for det! Har sett på den der, utrolig fin bil det også. Hadde det vært en 335i så tror jeg det hadde vært mer interesse rundt den - ligget ute lenge nå. Hadde blitt kul med 6WB, senk og M4-felger Marius2002, fupsaker, HenrikSolberg og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet April 26, 2021 Forfatter Share Skrevet April 26, 2021 Har ikke helt glemt F11’en heller, den ser fin ut i tospann med F82’en. I kveld fikk den en vask, noe som gikk veldig lett etter lakkbehandlingen i påsken Ampera, ///M-ini95, Fahad og 10 andre reagerte på dette 13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 11, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2021 På 25.1.2021 den 23.05, Walkabout skrev: Endeledd, styrestang og mansjett fra Lemförder - 2000 kroner for hele sulamitten fra Eurodel. Ingen upris synes jeg I dag ble disse montert i bilen og firehjulskontroll tatt, så nå er den i ship shape igjen Blir mindre kjørelengde på denne nå som er M4'en er i hus, så da kan jeg drøye flushing av girkasse og service til neste vår - eneste som må tas er bytte av bremsevæske innen september. Fortsatt god å kjøre selv om den jo oppleves litt dauere i akselerasjonen etter at jeg fikk M4'en, men til gjengjeld oppleves den mye mer komfortabel BimmerFan!, Tollefsen, Saltkjelen og 1 annen reagerte på dette 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 15, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2021 (endret) Med matforgiftning på agendaen denne helga er det ikke mye annet å ta seg til enn å sitte inne, så da tenkte jeg at det (omsider) var på tide å lage et lite reisebrev fra Norgesferien 2020, som ble foretatt som en roadtrip med F11'en. Vi endte opp med å kjøre litt etter været og sov for det aller meste i bilen. Meget vellykket, og vi planlegger å gjøre det samme i år, bare at vi da kjører opp til Nord-Norge. Oppsummerer litt fra dag til dag og slenger ved bilder - ikke alle er like bilrelatert, men greit dersom noen vil hente inspirasjon underveis Før avreise fikk bilen en god vask både innvendig og utvendig, samt at 6WA ble montert dagen før avreise, så det passet bra. Dag 1: Vi hadde god plass til det vi pakket med oss, og vi kjøpte en kjølebag som kunne kobles til 12-volten i bilen slik at maten holdt seg kjølig under turen. 120 cm bred overmadrass får plass når baksetene legges ned, og lå sammenrullet i baksetene under kjøring. Avreise fra Stavanger på morgenen. Turen gikk først via Sirdal og veien over Brokke fra Suleskard. Her ble det en rask stopp før turen gikk videre til Dalen i Telemark, via Setesdal. Fine veier å kjøre på dette. Vel fremme i Dalen parkerte vi med fantastiske Dalen Hotell i bakgrunnen. Derfra tok vi turen opp langs fjellsiden, først i "Rui-jentenes fotspor" og deretter over til Eidsborg stavkirke. Flott tur med mye fint å se. Slenger ved noen bilder fra selve gåturen. Etter tilbakekomst i Dalen fant vi ut at været skulle være bra nordøst og planla for å gå Besseggen. Vi kjørte derfor opp mot Rjukan for å sove i bilen, og det ble et par raske stopp for et nærmere øyensyn med skogens konge og deretter Vemork. Dag 2: Fint å våkne til denne utsikten etter første overnatting. Derfra gikk turen over Tinn Augsbygd. Kaldt, men fint landskap. Ble et par stopp i Geilo og Beitostølen og derfra var det straka vegen forbi Tessanden og på vei mot parkeringen ved Besseggen. Her rakk vi med nød og neppe siste bussen som tok oss inn til siste fergeavgang. Vi tok da båten fra Gjendesheim til Memurubu. Turen over er ganske strevsom og for meg med høydeskrekk (eller respekt for høyder som jeg liker å kalle det) var turen helt j*vlig over eggen i sterk vind. Skal aldri gå den igjen, men fine bilder ble det nå. I tillegg måtte vi hjelpe et eldre ektepar å tilkalle politi og Røde Kors. Det var allerede et dansk par som hjalp de, men ingen av de hadde dekning, noe heldigvis jeg hadde. På grunn av høydeskrekken min måtte vi komme oss videre før det ble mørkt, men de ble reddet ned over natta: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lApvzy/uforberedt-paa-krevende-fjellturer-saa-folk-i-dongeribukser Trygt nede var bussen sluttet å gå tilbake fra Gjendesheim til parkeringsplassen, men vi fikk heldigvis haik og dermed rakk vi også et stopp innom Ridderspranget. Dette er et såkalt gjel i elven, slik at erosjonen kun har forekommet i elvebunnen. Veldig fascinerende og kulere enn bildene klarer å gjenskape. Vi kjørte mot Vågå og fant en fin plass å sove for kvelden i nærheten av sentrum. Dag 3: Dagen startet med frokost i Otta. Polarbrød og pålegg fra kjøleboksen ordner susen. Deretter ble det en svipptur opp fra Otta, på vei mot Kvitskruiprestene. Fin utsikt underveis. Kvitskruiprestene er et sjeldent naturfenomen i Nord-Europa ved at erosjonen i hovedsak foregår i bunnen og at store steiner blir liggende som et beskyttende tak over "pyramidene". Navnet kommer av at "pyramidene" ser ut som prester med krage og kappe. For å komme inn her var det betalt bomvei og noen hundre meter å gå fra parkeringsplassen. Kult fenomen. Stilig skilt/bilderamme på vei tilbake mot Otta. Stopp langs Lalmsvatnet på vei mot burger i Vågå. Deretter ble det et kjapt stopp i Lom og ved Lom stavkirke. Måtte selvsagt også innom Flåklypa for å knipse noen bilder - noen nysgjerrige kuer ville også hilse på her. Deretter gikk turen over Grotli, en del fint landskap å se på veien her. På vei mot Stryn kjørte vi gjennom Hjelledalen, hvor det også ble litt knipsing. Kvelden ble tilbrakt på Stryn camping sammen med et vennepar som allerede var der, og vi rakk å komme oss bort på den lokale puben for å se Liverpool omsider løfte den etterlengtede PL-tittelen. Dag 4: Hektisk på menyen i dag, med Briksdalsbreen først ut. På veien måtte det imidlertid knipses noen bilder ved Oldevatnet. Utrolige farger. Briksdalsbreen var noe av det som overrasket meg mest i positiv forstand på turen. Vanvittig fin tur, både underveis og ved selve breen. Hiver med noen bilder herfra. Deretter var det opp på Rakssetra, der "alle" var i sommer. Siste på programmet var Loenvatnet og leie av båt. Helt nydelig i et fantastisk vær. Turen gikk så tilbake til Stryn camping for enda en natt i bilen der. Dag 5: Første stopp var Dalsnibba eller Geiranger Skywalk som den også heter. Koster 250 kroner per bil, men verdt det. Kaldt her oppe, men flott utsikt. Fint også nedover mot Geiranger igjen. I Geiranger ved det et turistkaos uten like, men vi hadde booket kajakk på forhånd og fikk oss en fin (og strevsom) tur bort til De syv søstre og tilbake. Deretter gikk turen til Flydalsjuvet. Nok en utfordring for meg og høydeskrekken min. Ble også et stopp i Ørnesvingen på vei mot Åndalsnes. Neste stopp: Trollstigen. Dette hadde jeg gledet meg til. Vel fremme i Åndalsnes. Her ble det et stopp i sentrum for god bespisning og fikk spylt av bilen. Vi kjørte til Venjesdalen, som er startstedet for Romsdalseggen. Her var det veldig fint og vi sov på parkeringsplassen her slik at vi kunne komme tidlig i gang neste dag. Dag 6: Klok av skade etter den skrekkslagne turen over Besseggen skulle vi nå gå den mer familievennlige ruten om Høgnosa for å slippe de verste partiene. Ble likevel dødsangst på meg på slutten, men vi kom oss vel ned. Legger ved noen bilder - utrolig fin utsikt på toppen. Var vanvittig kø ved Rampestreken på vei ned, så det gadd vi ikke vente på. Tok taxi fra Åndansnes sentrum og tilbake til Venjesdalen for å hente bilen. På kvelden ble det første natt i hytte, da vi var så heldige at et par kamerater hadde booket firemannshytte og tilfeldigvis var i Åndalsnes samme dagen. Dag 7: Turen gikk til en av Norges desidert fineste byer - nemlig Ålesund. Fruen fikk kjørt litt bil da jeg måtte sitte i passasjersetet og jobbe. I Ålesund ble det også første natt på hotell. Ble sightseeing i byen, god mat på moloen, tur til Aksla og restaurantbesøk med venner. Dag 8: Før returen på vei sørover fikk vi tid til en tur til Sukkertoppen med et annet vennepar. Fin tur. Flott skue ved Trollveggen. Deretter en stopp ved Stuguflåtbrua. Idyllisk. Har en forkjærlighet for gamle broer så ble enda et stopp ved Jora bru før spisepause på Dombås (dokumentert av @Ingvaldsennedenfor her). Vi kjørte videre ned til Otta og campet for natten rett ved Kvitskruiprestene. Dag 9: Turen gikk straka vegen ned mot Oslo, hvor det ble tid til et raskt treff med @ahj og @Saltkjelen. Selv har jeg bodd fem år i Oslo, men fruen måtte få en liten sightseeing i byen. Vi kjørte opp mot Tryvann på natta og sov i bilen der. Dag 10: Vi tok livet med ro og brukte god tid og hadde noen stopp hos diverse familierelasjoner via innlandsveien sørover, fra Kongsberg mot Seljord og deretter mot Treungen. Fin den nye tunnelen mot Seljord. Vi sov langs Nisservann. Dag 11-14: Ble tilbrakt på Sørlandet hos familie, før turen gikk tilbake til Stavanger. Oppsummert ble det 2714 kilometer på turen. Endret Mai 16, 2021 av Walkabout Ampera, Grobian, Otis og 21 andre reagerte på dette 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 15, 2021 Share Skrevet Mai 15, 2021 Kan legge til et bilde fra dag 8 🤪 norbakken, Tollefsen, Snagg30 og 7 andre reagerte på dette 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Mai 15, 2021 Share Skrevet Mai 15, 2021 Prøvd style 601 på M4en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2021 (endret) 17 minutter siden, FransEirik skrev: Prøvd style 601 på M4en? Det er på planen. Venter på originale hjulbolter samt må fikse bremsene før det kan gjøres. Så blir vel noen uker til neste mulighet byr seg og bilen kan kjøres til Sørlandet, hvor style 601 ligger. Endret Mai 16, 2021 av Walkabout Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 16, 2021 Share Skrevet Mai 16, 2021 Er utrolig mye fine steder i Norge faktisk. Lurer på hvor mange som har fått øynene opp for dette nå når de ikke har hatt mulighet til å reise ut av landet på grunn av korona 🤔 Ron Jeremy, Mr. Erling og Walkabout reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Mai 16, 2021 Share Skrevet Mai 16, 2021 Flott tur, enig med høyderespekt og de gamle bruene! Nydelig land vi har 👍🏻 Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 16, 2021 Share Skrevet Mai 16, 2021 Ser ut som en utrolig flott tur dere hadde her 👍 Det er virkelig ett flott land vi bor i, jeg er alt for dårlig til å reise og oppleve vårt eget land. De fleste bildene du har tatt her kunne jo gått rett inn i en reisekatalog for Norge. Kult at dere tok dere tid til å gå litt i fjellet også, ser ut som dere fikk mye ut av denne turen 😀 Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fotojask Skrevet Mai 24, 2021 Share Skrevet Mai 24, 2021 Nydelig reisebrev fra Norgesferie. God inspirasjon mot årets planlegging 😊 Walkabout og Saltkjelen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 31, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2021 (endret) Skulle gjerne ikke tro det, men savnet etter M4'en er ikke så stort når jeg har denne gamle traveren her å ratte rundt i. Ser ut til at M4'en kommer på veien igjen denne uka, så det blir stas - men i mellomtiden fikk F11'en en god vask her i helga. Da måtte det knipses et par bilder da jeg stoppet på Fiskepiren for å hente delene som var kommet fra Tyskland. Var også på fjelltur senere på dagen, og måtte stoppe her for å knipse litt til. Fin plass for bilder. Også innom gården så den blank og fin ut. That ass Til sist måtte jeg frem med mobilen utenfor jobb i dag. Moro å ha en bil på snart åttende året og likevel måtte snu seg etter den (spesielt når den er nyvasket da) Terningkast seks til BMW for designet på denne her. Håper jeg kan ha denne her til den blir spiker. Endret Mai 31, 2021 av Walkabout fotojask, Knekten, fupsaker og 11 andre reagerte på dette 14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smashy Skrevet Juni 17, 2021 Share Skrevet Juni 17, 2021 Flott bil! Titta innom for å sjekke takfolien, ser veldig bra ut 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juni 17, 2021 Share Skrevet Juni 17, 2021 Ser ikke ut som en 10-11 år gammel bil dette her, stadig like fin. Det du får igjen for å selge den er trolig laaaaaangt under bruksverdien av den for deg sveigis og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juni 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2021 (endret) 1 time siden, smashy skrev: Flott bil! Titta innom for å sjekke takfolien, ser veldig bra ut 👍 Takk skal du ha! Denne har vært en trofast følgesvenn i snart 7,5 år. BMW traff virkelig på designet på F11 22 minutter siden, papertiger skrev: Ser ikke ut som en 10-11 år gammel bil dette her, stadig like fin. Det du får igjen for å selge den er trolig laaaaaangt under bruksverdien av den for deg Takk for det - og for å være ærlig så er jeg enig Ville aldri selge denne for å kjøpe M4, så derfor jeg drøyde litt med å handle. Savner egentlig ingenting i denne. Hadde jo vært gøy med en sprekere motor, men nå som jeg har en annen sprek bil har jeg på en helt annen måte slått meg til ro med at denne her skal være praktisk og komfortabel Samboeren min har "overtatt" denne nå, så den brukes stadig. Ser for meg å ha den til det ikke er økonomisk forsvarlig lengre, f.eks. om det kommer noen store kostnader her og der. Håper egentlig jeg kan ha den til den bikker 20 år og den kan vrakes. Vi skal ha Norgesferie i denne i år også, opp til Lofoten. Gleder meg til det! Endret Juni 17, 2021 av Walkabout mslello, papertiger, ahj og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå