Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Vil tippe at det er fravær av lyd, bedre styrefølelse i BMW, samt Teslas tidvis fraværende kundeservice og mangelfull leveranse når den først kommer på service/garanti. Jeg har gitt de en del slack siden det er et nytt firma og alt det kjøretekniske har fungert bra, men når man må ha 3 forsøk på å få limt en dørpakning og jeg må booke en ny time hver gang så blir man lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solberg93 skrev:

Av ren nysgjerrighet Tito, hvorfor gikk du fra TM3? 🙂

Hovedgrunnen er at jeg er lei. Hatt 3 stk(2019 SR+, 2019 Perf og 2021 perf)

Siste jeg kjøpte bestilte jeg litt spontant da den sank 50k og fikk 0.25% rente. + jeg syntes det var positivt med el bakluke, varmepumpe og de nye Uberturbine felgene(+ jeg fikk velge farge selv, da de andre ble kjøpt brukt)

 

Etter 4 mnd i fabrikkny tesla så har jeg allerede vært på servicesenteret 4 ganger(mye pga de feilbooker, har ikke deler klart og tuller mye) hadde heller ikke lånebil noen av gangene så måtte vente om det skulle bli fiksa innen timelig tid.

Ellers så syntes jeg setene er utrolig kjipe og ikke noe gode(ikke fan av fake skinn heller, selv med en vegetarianer som samboer). Selv om bilen mangler motorlyd(som jeg og savner) så er det nok av dekk/vindstøy og knirk.

Hadde bytta varmepumpesensorer, men kunne fremdeles oppleve at det plutselig ble vesentligere kaldere(avhengig av gjenværende batteri) + bilen gikk dårlig i vinter(tydeligvis et problem på 2021 performance) og dermed funka en av grunnene til jeg kjøpte den kun halve året(sommer). 
Selv med alt dette var planen å beholde den(da den går noe sykt og var billig i drift) MEN når lakken slipper etter 4 mnd  rant begeret over. Steinsprut eller ei, kanalene var på vei til å bli en zebra og jeg gadd faktisk ikke ta den kampen med Tesla(selv om det sikkert hadde godt fint, men ork blir det uansett)

Må presisere at jeg hadde 5 forskjellige biler i 2020 så problemet kan fort være meg 😂.

Kunne også fint kjøpt en Tm3 til en gang, men da den rimeligste til 350k og gitt den til samboeren. 500k for en TM3 P betaler jeg nok aldri igjen, da jeg syntes den mangler for mye, samt kvalitet og lakk ikke er der det burde på en bil til den summen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Vil tippe at det er fravær av lyd, bedre styrefølelse i BMW, samt Teslas tidvis fraværende kundeservice og mangelfull leveranse når den først kommer på service/garanti. Jeg har gitt de en del slack siden det er et nytt firma og alt det kjøretekniske har fungert bra, men når man må ha 3 forsøk på å få limt en dørpakning og jeg må booke en ny time hver gang så blir man lei.

Treffer på mye her :) Må ikke glemme de ufattelige kjedelige setene, der man flyr veggimellom i svingene.

Ekstremt lenge siden jeg har satt meg i en nyere BMW og når jeg da prøvekjørte 330e i helgen og fant knapper der man kunne stille på sidestøttene var jeg solgt. En bedre klem kan jeg faktisk ikke huske jeg har fått 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tito Selv om jeg solgte min helt nye G21 individual rimelig fort så er det ikke fordi det var noe galt med bilen. Det er ingen tvil den beste bilen jeg har eid selv om de ikke helt var nok. Jeg ser du nevner du savner lyd og det samme følte jeg når jeg gikk over til M3. Så om du liker to literen og den litt akustiske lyden så er 330e virkelig rette bilen og gå! :D 
 

Ellers var 4-serien rå lekker, og @Ingvaldsen sitt forslag rimelig bra. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

@Tito i ditt budsjett så kunne du jo vurdert alpina d3/b3 eller b4 ? 

Wow, Takk for tips!
Måtte riktignok google litt her🙄, men plutselig noe nytt å titte på finn.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tito skrev:

Hei.
Etter en lang periode som judas, men kun Elbil har jeg nå endelig tatt til fornuften igjen :)
2021 Mod 3 performance ble solgt på fredag og jeg titter nå på en BMW.

Lenge vurdert en relativt ny 330e som jeg fremdeles sterkt vurderer(Passer meg egentlig veldig bra da jeg pendler + kjører endel i by, så hjelper det også veldig på at jeg får en nesten ny bil til 500-550k stappa med utstyr :)
Alikavell så er lyden av motor noe jeg har savnet veldig så vurderer også gå full fossilt igjen.
Hadde ikke mindre lyst på diesel/bensi når jeg så 4-serie. Steike for en bil 😍

Tar derfor veldig gjerne imot innputs.
Har funnet disse.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=216916626

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=214586945

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=211663133

Sistnevnte er reservert til en annen ut dagen idag, men kan jo håpe :) (testet denne i helgen, men var litt for sein og for har på prutingen 😕 )

Takk for alle som kom med innspill :)
Sistnevnte som var reservert ut idag, var heldigvis for meg reservert av en dude som ikke helt hadde pengene klare og kom med masse bytteforslag 😂

Så det ble jaggu bil på meg! Henter den imorgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tito skrev:

Takk for alle som kom med innspill :)
Sistnevnte som var reservert ut idag, var heldigvis for meg reservert av en dude som ikke helt hadde pengene klare og kom med masse bytteforslag 😂

Så det ble jaggu bil på meg! Henter den imorgen :D

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tito skrev:

Takk for alle som kom med innspill :)
Sistnevnte som var reservert ut idag, var heldigvis for meg reservert av en dude som ikke helt hadde pengene klare og kom med masse bytteforslag 😂

Så det ble jaggu bil på meg! Henter den imorgen :D

Kult, velkommen tilbake som BMW eier 👍 Jeg fryder meg over hver Tesla eier som bytter tilbake til BMW med stempelmotor 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Reef89 skrev:

Er egentlig ganske gøy og se på bilannonser når annosen er svært detaljert med info. :)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=217322772&fbclid=IwAR3-BRLZY3IRJ-T4r06m8vLSZxcsBRU978o0mn8eilB6-6u9W2ZpH9CGm3I

 

Og nyrer fra helvete 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...