Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

31 minutes ago, Daniel. said:

Når folk allerede er inne på Mercedes, virker ikke som denne noen gang ble solgt selv etter 2-3 runder på Finn..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=215711059

Lurer på om det så lite "etterspørsel" på slikt, eller om den bare var for dyr 🤔

 

275-300 000kr er fryktelig mye for en Mercedes W/S211, spesielt en "standard-versjon" som ikke er AMG. 

Hvis jeg først skulle blåst heftige summer på en Mercedes hadde det blitt en W204 C63AMG eller en eldre W124 500E/E500. W212 og W211 er OK biler, men de blir noe kjedelige. Dog er du ikke første personen jeg har hørt som har nevnt at W212 AMG har skarpere og mer involverende styring enn F10 M5, der sistnevnte fremstår som en Toyota Prius i forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Werther skrev:

275-300 000kr er fryktelig mye for en Mercedes W/S211, spesielt en "standard-versjon" som ikke er AMG. 

Hvis jeg først skulle blåst heftige summer på en Mercedes hadde det blitt en W204 C63AMG eller en eldre W124 500E/E500. W212 og W211 er OK biler, men de blir noe kjedelige.

Mulig, men det har da vært andre E500/E550 211 ute som har blitt solgt i løpet av den samme tiden uten av de har vært noe nevneverdig billigere.

C63 W204/S204 er absolutt tøffe de, men helt annen prisklasse, samt en del av de hadde jo problemer med motoren.

Syns interiørene er noe kjedelig på de, og egentlig Mercedes generelt. Men utover det så har jeg ikke noe i mot de.

Sitat

Dog er du ikke første personen jeg har hørt som har nevnt at W212 AMG har skarpere og mer involverende styring enn F10 M5, der sistnevnte fremstår som en Toyota Prius i forhold. 

Hvor har jeg sagt det? 😅 Ikke helt enig i det du sier i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, skoglund skrev:

Nå et det syk forskjell på opplevd demping på min ved vinter og sommer dekk. Blir hard nok på sommerdekk, men på vinter hjulene blir det langt fra det samme.

Jeg har god erfaring etter å eid min i tre år :) driftsikker og billig å ha på service :) men du må være klar på at den bruker sitt selv med veldig pen kjøring:) ser det er den som gikk i nærområde mitt som du har prøvd(myre) . Da er det jo håp for salg av min også, min har jo bare hadd 2eier og pent service hefte ,mange av de andre har jo hadd 8eier på 4år:) 

Godt poeng, glemte å nevne at den sto på vinterdekk!

Herlig bil, og som veibil (noe det er), så er det vel kanskje ikke noe negativt at den oppleves myk? Noe baneræser blir det vel ikke uansett, og det gjelder F10 M5 også.

Var nok den på Myre ja 😊

@Daniel. 

Jeg tror kanskje @Werther Siktet til min kommentar tidligere.

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Så lang fra BMW man kan komme men at noe slikt sært noe finnes i Norge er bare enestående. Lurer på om han greier og finne en ny norsk eier til den.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=301112601

Han har vel ikke noe annet valg enn å finne en norsk eier til den. Den er registrert som bevaringsverdig og da kan den ikke eksporteres ut av landet. En lokal her brant seg på dette med en Mustang Shelby som var bevaringsverdig, var en fra Texas som ville kjøpe den. Det ble noe voldsomt styr som endte med at den til slutt ble værende i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Han har vel ikke noe annet valg enn å finne en norsk eier til den. Den er registrert som bevaringsverdig og da kan den ikke eksporteres ut av landet. En lokal her brant seg på dette med en Mustang Shelby som var bevaringsverdig, var en fra Texas som ville kjøpe den. Det ble noe voldsomt styr som endte med at den til slutt ble værende i Norge. 

Hvis dette stemmer så er det jo galskap og importere en dyr veteranbil også registrere den som bevaringsverdig, det er jo rent tap hvis man ikke får eksportert den igjen. Dette er det nok veldig mange som ikke tenker på. Takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Skulebollen skrev:

Det er vel en smal sak og fjerne den bevaringsverdig greia?

Det går å fjerne bevaringsverdig status, men om saken er så smal er jeg ikke så sikker på. Antar at det er en søknadsprosses som må behandles, og det tar sikkert tid siden dette er en offentlig etat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Daniel. said:

B10 V8 som ser ut til å trenge et bedre hjem 🤔 M-Performance ebay special pute mellom sete og midtkonsoll tar seg jo veldig bra ut i en Alpina 😬

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=298732780

 Harry med rødt motordeksel, spesielt på en Alpina også. Men kan enkelt byttes 🙂

 

Prisen er muligens grei. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...