Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Her må det vel være mye sommerglede igjen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=270631282 E46 330Ci manuell cab

Ellers hadde det ikke vært feil med en slik cruiser: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=263828490 Jeg, i motsetning til mange her, men i likhet med @Marius2002, har virkelig sansen for M3 cab for det den er - en cruiser, og ville like gjerne hatt en slik som en coupé som søndags/sommerbil.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg som er hardcore e28 mann forsvarer det meste av priser på disse ,men kom igjen 150 laks for en 518i altså ?😅😅

Ps for ikke delt link pga noe galt med IPad så blir bilder :

0E9FCE34-9A5E-4B43-B36D-2FF70379EECB.thumb.png.4f5c07c0754b5bb1c1b431a937fbf8f2.png

2A2FDDC3-9648-457F-BE13-94AFCB05DC51.thumb.png.e4bf11cd3443ef9a72cce1c3a7a6eaa2.png

Det får da være grenser spør dere meg men ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, sveigis skrev:

Altså jeg som er hardcore e28 mann forsvarer det meste av priser på disse ,men kom igjen 150 laks for en 518i altså ?😅😅

Ps for ikke delt link pga noe galt med IPad så blir bilder :

0E9FCE34-9A5E-4B43-B36D-2FF70379EECB.thumb.png.4f5c07c0754b5bb1c1b431a937fbf8f2.png

2A2FDDC3-9648-457F-BE13-94AFCB05DC51.thumb.png.e4bf11cd3443ef9a72cce1c3a7a6eaa2.png

Det får da være grenser spør dere meg men ..

Til orientering kjøpte jeg slik bil til min far i 1986, betalte kr. 203.000 for den da helt ny.😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ampera skrev:

Til orientering kjøpte jeg slik bil til min far i 1986, betalte kr. 203.000 for den da helt ny.😶

Ja de kostet vel det da Ampera .

Min 86 modell 528 i kostet ny 268000 tusen mener jeg det var.

Fikk med kjøpskontrakt fra første eier .

150 for en 518 i er sprekt altså synes jeg ,kanskje han bare vil ha den ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, sveigis skrev:

Ja de kostet vel det da Ampera .

Min 86 modell 528 i kostet ny 268000 tusen mener jeg det var.

Fikk med kjøpskontrakt fra første eier .

150 for en 518 i er sprekt altså synes jeg ,kanskje han bare vil ha den ..

Det er sikkert sånn at kona holder fred, får nå har han annonsert bilen og den er snart solgt:) 

Det virker som en kar som ønsker å beholde bilen pris og fruen har bestemt at den skal selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2023 den 17.28, Fredrik skrev:

Jeg tenker at det avgjørende er hva du skal bruke bilene til. S2000 er kul, men med en selvpustende rekkefirer som har en toppeffekt på 241 HK ved skyhøye 8300 rpm blir det rimelig masete hvis man f.eks er på roadtrip i Europa. Det blir heller ikke bedre av at maksimalt dreiemoment på 205 Nm er ved nesten like hysteriske 7500 rpm. Til småturer og banekjøring er imidlertid S2000 temmelig kul.

Den mer eller mindre samtidige E85 Z4 3,0 har en helt annen type motor (altså ikke kun en rekkesekser) der toppeffekten på 231 HK nås ved moderate 5900 rpm og maksimalt dreiemoment på 300 Nm allerede ved 3500 rpm. M54B30 motoren i Z4 er mye sterkere selv om S2000 har 10 HK mer (litt avhengig av versjon og land).

Apropos Honda 2000. Med noen modefikasjoner kan disse bilene gå virkelig bra. Dette er en ganske imponerende video fra Nürburgring der en Honda S2000 går seriøst fort. Legg merke til hvor lett han faktisk klarer å kutte inn på apexlinjen/ideallinjen i svingene.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Fredrik said:

Apropos Honda 2000. Med noen modefikasjoner kan disse bilene gå virkelig bra. Dette er en ganske imponerende video fra Nürburgring der en Honda 2000 går seriøst fort. Legg merke til hvor lett han faktisk klarer å kutte inn på apexlinjen i svingene.

 

Sinnsyk lyd av den bilen på det høye turtallet. Fikk ikke mindre lyst på en slik etter den filmen, uansett hvor fin Z4 E85 er med sekserene sine. Det er et eller annet med S2000 som trigger meg. Mulig det er nostalgi så det holder, husker jeg ble helt mo i knærne når den ble lansert, jeg var nesten ikke fylt 10 år engang.


 

Jeg hadde en kunde på en prosjektleveranse for noen år siden (til INEOS, et merke/selskap som er i vinden for helt andre ting enn olje og gass for tiden), der han ene briten hadde en slik S2000 som trackday tool. Han betalte da 5000 GBP for den, da de på samme tid kostet rundt 200 000 kr i Norge. Med senk og gode dekk var det visstnok en uhyre morsom bil på bane ifølge han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger Honda S2000 er helt klart en veldig artig bil, men videoen viser også at bilen først går virkelig bra over ca. 7000 rpm opp mot rødlinjen som er ca. 8800 rpm. Klarer man å holde motoren i dette området (som vi hører i videoen) går det radig.

Poenget med slike turtallsmotorer er nettopp at man har et par tusen ekstra omdreininger pr. minutt å gå på når mer normale biler må gire. Man tjener inn litt ekstra hver gang og tilsammen gjør dette at bilen går meget bra. Man ser imidlertid også i videoen at det lave dreiemomentet (rundt 200-220 Nm) gjør at bilen ikke bykser fremover når den akselererer, men at man må vente på at turtallet bygger seg opp til ca. 7000 rpm før akselerasjonen virkelig blir imponerende.

Jeg er imidlertid mest imponert over bilens balanse og veigrep slik vi ser dette i videoen. Måten bilen med letthet kutter svingene på i relativt høy hastighet er virkelig imponerende. Såpass at selv inspirerte MC'er førere gir opp. De har i praksis ikke en sjanse på svingete veier. Hondaen er aldri veldig langt etter selv på strekkene og med en gang svingene kommer er den rett bak MC'ene igjen. Årsaken er selvfølgelig begge motorenes turtalls karakteristikk kombinert med bilens langt bedre veigrep.

Når dette er nevnt er ikke Honda'en vi ser i videoen original. Det er gjort ganske mye for å få den til å gå såpass bra som vi ser i videoen, men motoren er stadig selvpustende og veldig turtallsvillig. Bilen er også ca. 170 Kg lettere enn originalt (1100 vs. 1270 Kg). Jeg har ingen problemer med å forestille meg at en S2000 er veldig artig å kjøre på svingete landeveier eller en bane som f.eks Nürburgring (Nordschleife).

http://www.pb-motorsport.com/projects/time-attack-s2000    

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F20 med F22 front. Ser den blir omtalt som "facelift utgave", så den er vel byttet inn uten at forhandler har fått denne infoen. En M135i med denne fronten hadde jo vært tøft.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=301744460

Lurer på hvor mange ganger denne 640en har vært på Finn de siste to årene 🤔

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=301934692

Vært hos flere forhandlere og blir som regel liggende lenge til salgs, mens prisen har smått gått oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Apropos Honda 2000. Med noen modefikasjoner kan disse bilene gå virkelig bra. Dette er en ganske imponerende video fra Nürburgring der en Honda S2000 går seriøst fort. Legg merke til hvor lett han faktisk klarer å kutte inn på apexlinjen i svingene.

 

Da jeg skulle kjøpe meg morrobil for 12 år siden var det én ting jeg så etter; en bil jeg digget å se på, og som gikk nogenlunde bra til rundt 200’,- På den tiden var det tre kandidater for meg, S2000, Z3Coupe og Porsche 964(som lå på rundt 250,-) . Etter mye om og men, endte jeg på Z3 Coupe, som jeg har den dag i dag og fremdeles er strålende fornøyd med. Ikke et feilslag - bank i bordet. 964’ene har flydd avgårde i pris og det er liksågreit, da ville jeg bare blitt fristet til å selge. Det går en blå S2000 her i byen og jeg titter like mye hver gang jeg ser den. Digger designet nesten like mye som Z3C’n, men angrer ikke ett sekund på valget jeg tok dengang. Er like glad i klovneskoen i dag, som jeg var da jeg kjøpte den. Og husker første gangen jeg så den - da jeg studerte bildesign i UK, hvor mye diskusjon den skapte blant medstudentene. Jeg var en av de få som digget «misfostret»

1BF6F888-C6E0-4150-9F05-DCE2A332700A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@N.E.W. Z3 M Coupé er nok ganske sikkert langt lettere å leve med enn S2000. Honda'ens frenetiske rekkefirer er totalt kompromisløs og krever over 7000 rpm for å flytte seg ordentlig. Det maksimale dreiemomentet på ca. 210 Nm nås f.eks først ved sylskarpe 7500 rpm. 210 Nm er imidlertid ikke mer enn hva f.eks en E46 320i med M54B22 rekkesekseren klarer som best, dog ved mer normale 3500 rpm. 

Jeg tviler imidlertid ikke på at en bra S2000 mer eller mindre holder følge med en Z3 M Coupé på svingete veier. Den veier et par hundre kilo mindre og pisker man motoren opp mot 8800 rpm vinner man litt over tusen omdreininger pr. minutt hver gang Z3'en må gire. S2000 krever virkelig aktiv kjøring for å gå bra og dette tenker jeg er heller slitsomt i lengden. Da er det bedre med en Z3 M Coupé som går mer eller mindre vel så bra og mye mer avslappende og hurtigere på f.eks Autobahn. For ikke å snakke om i alminnelig trafikk der man kan hvile på det solide dreiemomentet på 350 Nm ved ca. 3000 rpm lavere turtall enn S2000 maksimalt klarer 210 Nm.  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Daniel. skrev:

F20 med F22 front. Ser den blir omtalt som "facelift utgave", så den er vel byttet inn uten at forhandler har fått denne infoen. En M135i med denne fronten hadde jo vært tøft.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=301744460

Det ligger en tråd her inne på denne (inkl. ombyggingen), men fant den ikke igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fredrik skrev:

@papertiger Honda S2000 er helt klart en veldig artig bil, men videoen viser også at bilen først går virkelig bra over ca. 7000 rpm opp mot rødlinjen som er ca. 8800 rpm. Klarer man å holde motoren i dette området (som vi hører i videoen) går det radig.

Poenget med slike turtallsmotorer er nettopp at man har et par tusen ekstra omdreininger pr. minutt å gå på når mer normale biler må gire. Man tjener inn litt ekstra hver gang og tilsammen gjør dette at bilen går meget bra. Man ser imidlertid også i videoen at det lave dreiemomentet (rundt 200-220 Nm) gjør at bilen ikke bykser fremover når den akselererer, men at man må vente på at turtallet bygger seg opp til ca. 7000 rpm før akselerasjonen virkelig blir imponerende.

Jeg er imidlertid mest imponert over bilens balanse og veigrep slik vi ser dette i videoen. Måten bilen med letthet kutter svingene på i relativt høy hastighet er virkelig imponerende. Såpass at selv inspirerte MC'er førere gir opp. De har i praksis ikke en sjanse på svingete veier. Hondaen er aldri veldig langt etter selv på strekkene og med en gang svingene kommer er den rett bak MC'ene igjen. Årsaken er selvfølgelig begge motorenes turtalls karakteristikk kombinert med bilens langt bedre veigrep.

Når dette er nevnt er ikke Honda'en vi ser i videoen original. Det er gjort ganske mye for å få den til å gå såpass bra som vi ser i videoen, men motoren er stadig selvpustende og veldig turtallsvillig. Bilen er også ca. 170 Kg lettere enn originalt (1100 vs. 1270 Kg). Jeg har ingen problemer med å forestille meg at en S2000 er veldig artig å kjøre på svingete landeveier eller en bane som f.eks Nürburgring (Nordschleife).

http://www.pb-motorsport.com/projects/time-attack-s2000    

Mener de har innslag på vtec på ca5800, og den er vell midt montert motor i s2000 , står bak framvogn. 
Har kjørt type R Honda i 10 år på rad selv:) Integra jeg hadde var en veldig kapabel bil:) de er lette,lette hjul sett(4,3kg Per felg på ITR) ,med høy utveksling på gir kassene så de går ok på strekkene og svinger som en helt selv fra fabrikk.  Så selv om de er moment løse på papiret funger de gått i praksis.

men null komfort:) trackday bil, osv perfekt 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=265734355

denne er gjort mye med , men det funker bra uansett

Endret av skoglund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...