Makky123 Skrevet Lørdag kl. 07:36 Skrevet Lørdag kl. 07:36 22 minutter siden, Snagg30 skrev: Er dette seriøst? Er det ingen som lager egne annonser lenger.. «Og med Limited slip differensial får du optimal grep og kontroll, selv under aggressive kjøreforhold.» hva er aggressive kjøreforhold? «Denne 911 Turbo er ikke bare en rå sportsbil – den tilbyr også praktiske elementer som gulvmatter for en velholdt kupé og et brukervennlig interiør for hverdagsbruk». Sjekker de ikke hvilke tekst så blir spydd ut heller? https://www.finn.no/mobility/item/390615172 Haha, litt underholdning🤣 Men enig, hadde forventet en annen annonse kvalitet fra Medhus.
papertiger Skrevet Lørdag kl. 13:02 Skrevet Lørdag kl. 13:02 skal ikke kimse av gulvmatter. Har et forslag å spille inn til Finn, merk annonser der teksten er AI-generert på samme måte som nyhetsartikler og bilder som er AI-generert merkes med dette. BMWE39turbo, uglefossen, e7040d og 5 andre reagerte på dette 2 6
Skulebollen Skrevet Lørdag kl. 19:07 Skrevet Lørdag kl. 19:07 (endret) https://www.finn.no/mobility/item/391264066?ci=1 Snart billigere med Cayenne enn x5 på bruktmarkedet.. Cayenna er mer påkostet innvendig, og man kan tegne PAW om man ønsker "nybilgaranti" frem til 15 år. Synd med service/delekostnader, og dårlig el rekkevidde. Edit: Riktignok solgt, men man får virkelig mye bil for pengene om man ønsker og droppe hybridtullet. Fra Forhandler, med PAW. Riktignok kjipe felger og generelt kjedelig bil, men burde kunne snappe opp en slik fra privatmann til under 600k med garanti https://www.finn.no/mobility/item/389081611 Endret Lørdag kl. 19:21 av Skulebollen fupsaker reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Lørdag kl. 20:01 Skrevet Lørdag kl. 20:01 Interessant å se at prisene er omvendt på Cayenne - ren ICE billigst, mens hybriden er dyrere. Jeg har en kollega som nettopp hentet ut en 2020 Cayenne Coupe med V6 hybrid. For all del, flott bil, men jeg ble ikke direkte imponert over effekten i den. Jeg føler en G05 X5 i aller høyeste grad når opp, om ikke noen hakk over til og med, på opplevd kvalitet i forhold til Cayenne. Ron Jeremy, fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 3
Skulebollen Skrevet Lørdag kl. 20:41 Skrevet Lørdag kl. 20:41 Det er ikke min oppfatning, men mulig det hjelper med en topp utstyrt x5. Prestanda er også lavere på x5 vel? Ingen Bmw har skuffet meg like mye kjøremessig som en x5 45e. Den merker man godt er tung, og høy fupsaker reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Lørdag kl. 21:13 Skrevet Lørdag kl. 21:13 51 minutter siden, Saltkjelen skrev: Jeg har en kollega som nettopp hentet ut en 2020 Cayenne Coupe med V6 hybrid. For all del, flott bil, men jeg ble ikke direkte imponert over effekten i den. Jeg føler en G05 X5 i aller høyeste grad når opp, om ikke noen hakk over til og med, på opplevd kvalitet i forhold til Cayenne. Har samme inntrykk selv. Jeg prøvekjørte en 2019 Cayenne hybrid før jeg kjøpte X5en. Jeg synes den gikk godt men som du sier så oppleves den ikke så mye kjappere enn 45e med 70 hk mindre. Cayenne Hybrid kjører bedre, X5 45e føles tung…men har mer komfort på vei. Det som derimot slo meg mest var hvor mye mer påkostet X5 føltes innvendig. Design, materialer og løsninger er bare mer for seg gjort. Synes også Cayenne opplevdes som vesentlig mindre innvendig, føltes som en litt mindre bil rett og slett. Som ladbar hybrid er 45e overlegen etter min mening. Bedre rekkevidde, lavere forbruk på tomt batteri og vesentlig mer smooth drivlinje (overgang mellom ICE og EV i hybrid modus). BMW er veldig bra på hybride drivlinjer. Å betjene infortainment systemet er også milevis bedre i X5. Virker som X5 45e har grei andrehåndsverdi til å være en ladbar hybrid. Har ikke tall på dette selvsagt men ser ut som de andre modellene har større prosentvis fall. Skulle jeg solgt min i dag så kunne jeg solgt den for det samme som jeg ga for 1 år siden. Det er ikke uvanlig for en ICE bil men for en ladbar hybrid så er det ikke så vanlig. Ron Jeremy og teerex reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet Lørdag kl. 21:18 Skrevet Lørdag kl. 21:18 Jeg har ikke sjekket prestanda på Cayenne vs. X5, men bet meg bare merke i at den virket daff. Jeg legger nok i utgangspunktet listen på en fullspekket X5. Jeg sliter med å se at Cayennen har et høyere detalj- og kvalitetsnivå på materialene enn dette. fupsaker og Ampera reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Lørdag kl. 21:41 Skrevet Lørdag kl. 21:41 @Saltkjelen Nydelig interiør med utvidet skinn og Merino 👍 Men kan ikke ha det med unger i bilen, hadde vært så redd for skader og rifter. Er ikke lenger enn i forrige uke at fireåringen med en nøkkel satt og hakket den i døra bak, heldigvis er Sensatec så hardt at det ikke ble merker. Ytelser på Cayenne Hybrid (462 hk og 700 nm): 0-100 på 5 sek Toppfart er 253 km/t Ytelser på X5 45e (394 hk og 600 nm) 0-100 på 5,6 sek Toppfart oppgitt av BMW er 235 km/t, men de gå faktisk 244 km/t før den elektroniske begrensingen slår inn. fupsaker reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Søndag kl. 08:07 Skrevet Søndag kl. 08:07 10 timer siden, Saltkjelen skrev: Jeg har ikke sjekket prestanda på Cayenne vs. X5, men bet meg bare merke i at den virket daff. Jeg legger nok i utgangspunktet listen på en fullspekket X5. Jeg sliter med å se at Cayennen har et høyere detalj- og kvalitetsnivå på materialene enn dette. Ja en topputstyrt x5 er like pass som en 7er. Men da koster den også laangt mer enn 700k 😊 Du får Cayenne med skinntrukket sport chrono, skinntrukket rattstamme, skinntrukket innstegslister. ( Alt med feks. Kontrastsømmer. I tillegg ser Burmester anlegget vel så pass ut som BW. Det er den vanlige sammenligne epler med epler osv. 😅 I prisleie 700-750 så er det stortsett sensatec, i bestefall Merinoskinn. Og kun HK kombinert med Bmws kjipe sorte stoff i taktrekket. fupsaker reagerte på dette 1
Snagg30 Skrevet Søndag kl. 08:17 Skrevet Søndag kl. 08:17 @Skulebollen krise med sensatec i slik premium bil, blir innstegsmodell opplegg det. Ingvaldsen, fupsaker, ahj og 4 andre reagerte på dette 7
Fredrik 90 Skrevet Søndag kl. 10:49 Skrevet Søndag kl. 10:49 90% av alle X5 45e ble solgt som leasingbiler og firmabiler, da blir det mye sensatec, standard skinn og LED lys…av og til dukker det opp en og annen med B&W og Laser også men aldri til under 750 000,- med grei km stand (under 80 000 km). Også er det utrolig mye sorte biler, er det en annen farge så er det stort sett hvit. Det jeg savner mest i min er faktisk krystall elementer og de 21" Y design felgene. Har søk ute på Finn.no etter begge deler 😀
Ron Jeremy Skrevet Søndag kl. 11:26 Skrevet Søndag kl. 11:26 G05 er en vinner, den føles bra ut å kjøre, sitte i og tøffe rundt i. Cayenne ser datert og utdatert ut, det er stas med P, men ikke for enhver pris! De er best som sportsbil. Og så later det til at P SUV lider også litt under talloptimisme, som VAG generelt gjør, vs BMW sine nøkterne underkommuniserte prestanda. Tar man med service og deler så er det lett å velge G05 alle dager fremfor Cayenne’n. Ron788m og Fredrik 90 reagerte på dette 2
RNJ Skrevet Søndag kl. 22:48 Skrevet Søndag kl. 22:48 On 2/1/2025 at 10:18 PM, Saltkjelen said: On 2/1/2025 at 10:41 PM, Fredrik 90 said: @Saltkjelen Nydelig interiør med utvidet skinn og Merino 👍 Men kan ikke ha det med unger i bilen, hadde vært så redd for skader og rifter. Er ikke lenger enn i forrige uke at fireåringen med en nøkkel satt og hakket den i døra bak, heldigvis er Sensatec så hardt at det ikke ble merker. Dette ligner veldig på interiøret i min kones X5. Kode "ZBHF BMW lndiv.full leather/coffee(Sw)". Virkelig lekkert og hun glemmer aldri å kommentere hvor mye finere bil hun har om hun er tvunget til å kjøre i min 😀 Bildene er fra finn-annonsen da vi kjøpte den for litt over 2 år siden. papertiger, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 1
Fredrik 90 Skrevet Søndag kl. 23:08 Skrevet Søndag kl. 23:08 @RNJ Ja det er lekkert 👍 Trist av BMW går mer og mer bort fra muligheten til å spekke opp ett interiør ganske bra. Dette er jo ikke mulig i G60 5-serie f eks.. fupsaker, Ron Jeremy og RNJ reagerte på dette 3
Skulebollen Skrevet i går, 11:09 Skrevet i går, 11:09 Om man driter i utstyr er ikke dette noe dumt kjøp https://www.finn.no/mobility/item/391938139 fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå