Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
11 hours ago, Lars89 said:

Blir antydet 4 mill i denne saken. G-klasse har gått enormt mye opp i pris de senere åra. 

https://www.tv2.no/broom/her-er-den-norges-desidert-raeste-suv/14042772/

 

Mercedes har endel modeller som rett og slett er i en helt annen liga enn det BMW tilbyr. Ny GLS/S-klasse koster f.eks  over 5 mill i topputgave.  

Ja, jeg glemte så klart å ta høyde for den enorme prisstigningen de siste årene. 

Mercedes er jo kjent for å være dyrest av Audi/BMW/Mercedes-trioen, og er stort sett det merket som holder seg best i pris. G-wagon er derimot i en særklasse når det kommer til opprettholdelse av verdi. Har hørt om flere folk som har kjøpt G63, kjørt dem i 3 år og solgt dem til samme pris som det de kjøpte den for.

10 hours ago, Fredrik 90 said:

Har aldri forstått den fascinasjonen for G Wagen, det er ei brakke på hjul som har tatt helt av. Testa en G500 av siste generasjon, den ga meg ingen verdens ting å kjøre. Men for all del, jeg setter pris på at folk med penger tar den helt ut på bilfronten. Vi trenger flere sånne vulgære "fuck you" biler på veiene i det ellers så bil politisk korrekte Norge. 

Men personlig hadde jeg gått for en RAM TRX. Pengene spart på denne hadde gått til noe annet gøy 👍

https://www.finn.no/mobility/item/377329087?ci=1

Å betale 5 mill for en bil hvor man må slenge igjen dørene som en sint 5 åring i barnehagen for at dørene faktisk skal lukke seg igjen, blir rett og slett useriøst når man får soft-close på biler til 1/5 av prisen. Designmessig er G-Wagon kul å se på, men det er stort sett der det stopper for min del med den bilen.

Er helt med deg angående TRX, det er en rå pickup. Hadde også vært kult med en Trackhawk eller Durango Hellcat. 

Endret av BrokeBoi
Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Har aldri forstått den fascinasjonen for G Wagen, det er ei brakke på hjul som har tatt helt av. Testa en G500 av siste generasjon, den ga meg ingen verdens ting å kjøre. Men for all del, jeg setter pris på at folk med penger tar den helt ut på bilfronten. Vi trenger flere sånne vulgære "fuck you" biler på veiene i det ellers så bil politisk korrekte Norge. 

Men personlig hadde jeg gått for en RAM TRX. Pengene spart på denne hadde gått til noe annet gøy 👍

https://www.finn.no/mobility/item/377329087?ci=1

Jeg skjønner deg, men G-Wagon hver eneste dag uansett. De er et ikon, noe RAm TRX ikke er, selv om den er utrolig kul.

Skrevet
5 timer siden, laffe skrev:

Ganske greit priset I4 vil jeg si. Det er vel en bil med tilnærmet ingenting ekstra utover den man får på kampanje til 599 000,- nå. Men synes 80 000,- i avslag på 11 mnd er helt innafor...

https://www.finn.no/392172678

Til dere som har kjører/kjørt i4, skjuler i4 vekten sin godt? 🙂

Skrevet
11 hours ago, HenrikSolberg said:

Til dere som har kjører/kjørt i4, skjuler i4 vekten sin godt? 🙂

Til en viss grad. Jeg var på bmw-treff på isen for et par år siden, i regi av bmw. Fikk testet g21 m340i til litt småsladding tett etterfulgt av en i4. Det var på en måte ikke noe tvil om at sistnevnte hadde en del mer masse i bevegelse gjennom svingene på glatta. Og i7 etter det igjen var jo helt elefant, riktignok kjørt på vanlig vintervei.

Skrevet

Av det jeg har kjørt av i4 så synes jeg den skjuler vekta si fint, iallfall i det daglige. Dette har alltid BMW vært gode på. Men sammenliknet med M340i så merker man at i4 er en tung slugger, synes også styrefølelsen var noe vag på i4. Det er ikke noe tvil om at M340i ligger langt nærmere en ren M bil enn hva i4 M50 gjør på tross av at begge har M i betegnelsen.

Skrevet
12 hours ago, HenrikSolberg said:

Til dere som har kjører/kjørt i4, skjuler i4 vekten sin godt? 🙂

Jeg vil si "Tja". Den kjører godt for å være så tung (hjelper sikkert med lavt tyngdepunkt), men den er.....ja...tung. Sammenlignet med en vanlig 3/4-serie på 15-1600'ish kg vil jeg si det er stor forskjell. Men i rushet til og fra jobb merker man jo ikke noe til det.

Etter å ha sett i4 LCI live synes jeg den ser såpass mye bedre ut at jeg neppe kommer til å vurdere en pre-LCI.

Skrevet (endret)

Det er ganske utrolig hvordan enkelte forhandlere priser lci-ix3 som er svært varierende, noe som også gjør det mer kurant å forhandle pris heldigvis. Men i havet av disse karbonsorte ix3ene, så syntes jeg disse kler utrolig godt en mer spenstig farge. Feks denne:

image.thumb.png.7d81310d5fd14678969212040580ac75.png https://www.finn.no/mobility/item/382660575?ci=1

Denne tror jeg har ligget ute en stund. Hva er det som gjør at nordmenn er så feige og ikke liker å velge bil med farge? Selv er jeg gira og sendt melding med håp om å få ned prisen litt. Ser for meg at det vil ta like lang tid å selge den videre. Noen tanker? 

Endret av Dusy
Skrevet
1 time siden, Dusy skrev:

Det er ganske utrolig hvordan enkelte forhandlere priser lci-ix3 som er svært varierende, noe som også gjør det mer kurant å forhandle pris heldigvis. Men i havet av disse karbonsorte ix3ene, så syntes jeg disse kler utrolig godt en mer spenstig farge. Feks denne:

image.thumb.png.7d81310d5fd14678969212040580ac75.png https://www.finn.no/mobility/item/382660575?ci=1

Denne tror jeg har ligget ute en stund. Hva er det som gjør at nordmenn er så feige og ikke liker å velge bil med farge? Selv er jeg gira og sendt melding med håp om å få ned prisen litt. Ser for meg at det vil ta like lang tid å selge den videre. Noen tanker? 

Skulle heller tro fargen drar opp prisen litt blant alt det karbonsorte. Men ja, snodig. Jeg er veldig fornøyd med fargen på min, X3 vel og merke, men de kler blått.

Skrevet

At den er rotete, skitten og våt har vell ikke noe med verdien å gjøre.. Men at den hadde blitt fortere solgt shinet og med bra bilder er vi nok enige om😊

Skrevet
24 minutes ago, Fredrik 90 said:

Er det bare meg som synes denne er overprisa som faen?

Ombygget bil, skitten innvendig, elendige bilder tatt på skrå og i halvmørket av våt, rotete og skitten bil. Rusten i dører og bakluke, ulyd i drivverk, samtlige frontlykter fulle av fukt...

Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 1992 - Svart - 286 hk - Annet | FINN.no

 

Den fremsto sliten og oppbrukt for meg. Men jeg er nok ikke i kundegruppen heller.

Skrevet
12 timer siden, Dusy skrev:

Det er ganske utrolig hvordan enkelte forhandlere priser lci-ix3 som er svært varierende, noe som også gjør det mer kurant å forhandle pris heldigvis. Men i havet av disse karbonsorte ix3ene, så syntes jeg disse kler utrolig godt en mer spenstig farge. Feks denne:

image.thumb.png.7d81310d5fd14678969212040580ac75.png https://www.finn.no/mobility/item/382660575?ci=1

Denne tror jeg har ligget ute en stund. Hva er det som gjør at nordmenn er så feige og ikke liker å velge bil med farge? Selv er jeg gira og sendt melding med håp om å få ned prisen litt. Ser for meg at det vil ta like lang tid å selge den videre. Noen tanker? 

Jeg var en av dem som hoppet tidlig på iX3 toget.

i begynnelsen så var majoriteten av båtene fra Kina fullt opp med Carbonsort og Sophisto grå biler. 
Så mitt valg var snevert, jeg Speccet den ikke selv og kunne stort sett velge blandt et gitt med biler.

Men helt enig, G08 kler farge, hvit er også lekkert. Lykke til med prutingen, selv syns jeg prisen var adekvat, men som du sier, mye variasjon der ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...