Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 3.5.2025 den 12.39, Marius2002 skrev:

Ser det er to aktuelle på finn pr. nå, den ene er vel @liffi

Stemmer den var min. Solgte den for 40 lapper på mandag 🥶 ikke strøken men ok bruksstand 

Skrevet
9 minutter siden, liffi skrev:

Stemmer den var min. Solgte den for 40 lapper på mandag 🥶 ikke strøken men ok bruksstand 

Ja, bra den gikk! :) Ok bruksstand er godt nok til den prisen!

Skrevet
23 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hvorfor tillates ikke bensin som hovedbil? Hvis du har så lyst på en sånn bil så kan du jo bare tilby deg å betale merkostnaden en slik bil medfører. 

Folk løser jo dette forskjellig, hos oss løses det ved at det er jeg som står for bilene og alle kostnadene rundt dem. Kona disponerer fri bruk av bil mot at hun dekker noen andre utgifter i familien. Rent pengemessig er det liten tvil om at det er jeg kom kommer dårligst ut av det, men det er jo ett valg jeg har tatt selv. Kona kjører det hun får tildelt, selv om kjøpet av X5en også var litt basert på hennes ønsker og bruksmønster. Hun legger seg aldri oppi hva jeg kjøper av gamle biler, selv om hun stadig vekk er til å tilbyr seg om vi ikke skal kjøpe en Porsche 911 sammen. 

Det er interessant hvor ulikt slike ting praktiseres. Jeg og kona har alltid hatt felles økonomi hvor alt går i samme pott og det ikke er noe som heter mine penger og hennes penger😊 Og vi har en regel om at vi begge skal være enige om hva som kjøpes inn.

Skrevet
36 minutter siden, BMW E93, nå E63:-) skrev:

Det er interessant hvor ulikt slike ting praktiseres. Jeg og kona har alltid hatt felles økonomi hvor alt går i samme pott og det ikke er noe som heter mine penger og hennes penger😊 Og vi har en regel om at vi begge skal være enige om hva som kjøpes inn.

Ja det er ganske pussig hvor forskjellig ting praktiseres. Vi snakker om det med venner også hvor forskjellig økonomi praktiseres fra familie til familie. Vi har en felles konto vi også som vi betaler inn til, fra denne trekkes alt fra huslån, mat og regninger som betegnes som felles. Resten beholder vi hver for oss, sparer i våre egne sparekontoer. Ferier, fritidsaktiviteter, oppussing, kjøp av klær og leker til barna, bursdagsgaver osv spleiser vi på. Så har vi en avtale om at jeg dekker familiens transportbehov mens hun dekker alt som har med barnehage og streamingtjenester…hvilket jeg kommer dårlig ut av økonomisk 😂 Men som hun sier, det er mitt valg å ha fire biler. Selv om det passer henne helt ypperlig å kjøre G05 X5. Når jeg kødder med å si at jeg skal selge den så sier hun at hvis jeg gjør det så kjøper hun sin egen G05 X5 😅

Skulle vi derimot ha putta alt i samme pott så tror jeg ikke ekteskapet hadde vart lenge 😂 

Skrevet

@Fredrik 90 Det finnes egentlig ingen fasit på dette. I likhet med @BMW E93, nå E63:-) har min bedre halvdel og jeg hatt felles økonomi i 40 år. Dette har fungert for oss, men for andre passer en annen løsning bedre. 

Det som imidlertid er avgjørende er at man må kunne stole 100% på hverandre og hvis det evt. er uenighet må man også kunne snakke om det på en voksen måte. Man må ha evnen til å kunne se situasjonen fra den annens ståsted og forstå hvorfor uenigheten har oppstått. Man må kunne ta kritikk og kunne erkjenne at man har tatt feil. Jeg tenker også at det er smart å respektere den annens sterke sider i relasjon til egne svake sider og vice versa.    

Skrevet
1 time siden, Fredrik skrev:

@Fredrik 90 Det finnes egentlig ingen fasit på dette. I likhet med @BMW E93, nå E63:-) har min bedre halvdel og jeg hatt felles økonomi i 40 år. Dette har fungert for oss, men for andre passer en annen løsning bedre. 

Det som imidlertid er avgjørende er at man må kunne stole 100% på hverandre og hvis det evt. er uenighet må man også kunne snakke om det på en voksen måte. Man må ha evnen til å kunne se situasjonen fra den annens ståsted og forstå hvorfor uenigheten har oppstått. Man må kunne ta kritikk og kunne erkjenne at man har tatt feil. Jeg tenker også at det er smart å respektere den annens sterke sider i relasjon til egne svake sider og vice versa.    

Jeg husker det ble snakk om dette når foreldrene mine feiret gullbryllup (50 år) Faren min hadde fått et godt råd og det var toleranse og det har han praktisert i alle de 54 årene de har vært gift. virker som det fungerer fortsatt.

Skrevet
2 hours ago, Orjan said:

Blir denne noen gang solgt? Med 3 annonser samtidig så skjønner vi i hvertfall at den skal selges 😁

Spørs det, når de ikke en gang greier å sette en salgspris.

"Merk: Oppgitt pris reflekterer ikke bud eller selgers reservasjonspris, og er kun en automatisk kalkulert indikasjon."

Skrevet (endret)
1 time siden, Orjan skrev:

Disse har stått stille i pris i to når nå, har fulgt disse bilene siden før jeg solgte G30en og her har det ikke vært mye bevegelse på prisene. Det som er pussig er at de har stått ganske stille i pris i utlandet også nå, har sunket litt i Tyskland men den differansen er spist opp av økte avgifter og ytterligere svekket kronekurs. Kunne få inn en fin 2020/2021 modell for ca 830 000 kr for to år siden, havner på ca det samme i dag. Det synes jeg er for mye for en snart fem år gammel 3-serie. 

Edit:

Denne kommer inn for 713 000,- fra Tyskland. Da er det en 2020 mod (reg 12/2019) med mindre utsstyr og litt høyere km stand så det viser bare prisnivået på disse bilene. 

BMW M340I XD A Sportpaket Bluetooth HUD Navi LED PDC as Estate Car in Bad Homburg

Endret av Fredrik 90
Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Disse har stått stille i pris i to når nå, har fulgt disse bilene siden før jeg solgte G30en og her har det ikke vært mye bevegelse på prisene. Det som er pussig er at de har stått ganske stille i pris i utlandet også nå, har sunket litt i Tyskland men den differansen er spist opp av økte avgifter og ytterligere svekket kronekurs. Kunne få inn en fin 2020/2021 modell for ca 830 000 kr for to år siden, havner på ca det samme i dag. Det synes jeg er for mye for en snart fem år gammel 3-serie. 

Edit:

Denne kommer inn for 713 000,- fra Tyskland. Da er det en 2020 mod (reg 12/2019) med mindre utsstyr og litt høyere km stand så det viser bare prisnivået på disse bilene. 

BMW M340I XD A Sportpaket Bluetooth HUD Navi LED PDC as Estate Car in Bad Homburg

Kan sikkert tas inn og muligens selges for opp mot 800' da...? 

Skrevet
3 timer siden, fupsaker skrev:

Kan sikkert tas inn og muligens selges for opp mot 800' da...? 

Det er ikke umulig å få til det men det ville i såfall vært en sjanse å ta. Plutselig så dukker det opp ett par Norske 2020 modeller med bedre utstyr til 799 000,- eller 819 000,-, og det skjer av og til. Jeg har ingen tro på at den sorte over her blir solgt for noen i nærheten av de 899 000,- som den står i. Forhandleren priser denne så høyt fordi akkurat nå så er det kun to 2020 sedaner som ligger ute til 699 000,- samt en 21 modell Touring som har gått 150 000 km. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...