Reef89 Skrevet i går, 12:25 Skrevet i går, 12:25 også vanvittig hvor mye mer eksklusivt interiøret ser ut på bilde nr 4 vs bilde nr. 2. Viser igjen at E6x aldri blir gamle på utseende..kunne vært en to år gammel bil.. Saltkjelen og Peak reagerte på dette 2
*MrB* Skrevet i går, 13:26 Skrevet i går, 13:26 22 hours ago, Lars89 said: Den er ikke solgt. Amerikansk skadebil https://bibicars.bg/en/cars/bmw-m5-2013-wbsfv9c52dc773301 Det er ikke første gang dette firmaet setter biler som solgt uten at det er tilfellet. Fremstår ganske uredelig, ettersom det gir et feilaktig bilde av stort salgsvolum.
E.C. Skrevet i går, 17:22 Skrevet i går, 17:22 https://www.finn.no/mobility/item/453819416?ci=1 https://bringatrailer.com/listing/2006-bmw-m5-191/ Hvor mye koster egentlig import fra statene? 14 300 $ + 25 % moms er fortsatt under 200k NOK for en grei E60 M5 registrert på skilt. Rådelager, clutch og tannstang allerede tatt i USA. Er litt ironisk at disse er så billige på andre siden av havet, så folk kjøper de tilbake til Europa.
Fredrik 90 Skrevet i går, 18:18 Skrevet i går, 18:18 46 minutter siden, E.C. skrev: https://www.finn.no/mobility/item/453819416?ci=1 https://bringatrailer.com/listing/2006-bmw-m5-191/ Hvor mye koster egentlig import fra statene? 14 300 $ + 25 % moms er fortsatt under 200k NOK for en grei E60 M5 registrert på skilt. Rådelager, clutch og tannstang allerede tatt i USA. Er litt ironisk at disse er så billige på andre siden av havet, så folk kjøper de tilbake til Europa. Du må slenge på transport til nærmeste havn, frakt over dammen og frakt forsikring. Blir fort 30 000,- bare der…men fortsatt ikke galt sett opp mot priser i Norge. Bare så synd at britene har rattet på feil side, driver å følger litt med på Autoalex og det er helt latterlig hva de kan velge og vrake i nesten gratis godsaker. Dog kan man gjøre kupp, finnes venstre styrte biler der som enten er brukt importert til UK eller bare aldri ble bygget med høyrestyring. Lå nettopp ute en lekker venstre styrt F10 M5 til 11 000 pund, for britene er jo dette en ukurant bil derav prisen.
E.C. Skrevet i går, 19:25 Skrevet i går, 19:25 Om import er "bare" 30k så får man en grei bil for godt under 250k. Synd med UK ja, der er det en del, men tror mye er i ganske dårlig stand der borte, spesielt de i lavere prisklasse.
Snagg30 Skrevet i går, 19:35 Skrevet i går, 19:35 (endret) Norges første til salgs på Finn.no https://www.finn.no/mobility/item/453956723 Endret i går, 19:35 av Snagg30 Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2
Olaandref Skrevet i går, 20:46 Skrevet i går, 20:46 1 time siden, Snagg30 skrev: Norges første til salgs på Finn.no https://www.finn.no/mobility/item/453956723 Jeg var inne på Hedin på Digernes for en mnd siden ca, da hadde de akkurat fått inn en utstillingsbil som de holdt på å dekke til. Fikk tilbud om å se litt på den og fikk satt meg inn og testet litt, jeg ble faktisk imponert, den fremstod ganske mye bedre enn hva jeg kan si inntrykket mitt har vært ut fra bilder. Syns faktisk den var litt tøff, såpass tøff at jeg faktisk diskuterte det litt med dama om vi skulle vurdert en. teerex og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Ron Jeremy Skrevet i går, 21:11 Skrevet i går, 21:11 Så hele 6 stk i Skien på Bilia i dag. Også en i Grå. Glemte å røske frem iphone’n dessverre.
Snagg30 Skrevet i går, 21:35 Skrevet i går, 21:35 46 minutter siden, Olaandref skrev: Jeg var inne på Hedin på Digernes for en mnd siden ca, da hadde de akkurat fått inn en utstillingsbil som de holdt på å dekke til. Fikk tilbud om å se litt på den og fikk satt meg inn og testet litt, jeg ble faktisk imponert, den fremstod ganske mye bedre enn hva jeg kan si inntrykket mitt har vært ut fra bilder. Syns faktisk den var litt tøff, såpass tøff at jeg faktisk diskuterte det litt med dama om vi skulle vurdert en. Må være ærlig og si jeg er litt overrasket over hvor godt den blir tatt i mot av kjernen som er her inne, forstår godt den vanlige mannen i gata liker den men noe mer overrasket over de gamle traverne her inne! jeg misliker ikke bilen på noen som helst måte, men den vekker heller ingenting i meg på lik linje med de aller nyeste modellene fra BMW. ///M-ini95, BMWE39turbo, Fahad og 2 andre reagerte på dette 5
teerex Skrevet i går, 21:45 Skrevet i går, 21:45 10 minutter siden, Snagg30 skrev: Må være ærlig og si jeg er litt overrasket over hvor godt den blir tatt i mot av kjernen som er her inne, forstår godt den vanlige mannen i gata liker den men noe mer overrasket over de gamle traverne her inne! jeg misliker ikke bilen på noen som helst måte, men den vekker heller ingenting i meg på lik linje med de aller nyeste modellene fra BMW. 80 mil rekkevidde kan oppveie for mye annet 🙂
Olaandref Skrevet i går, 22:08 Skrevet i går, 22:08 26 minutter siden, Snagg30 skrev: Må være ærlig og si jeg er litt overrasket over hvor godt den blir tatt i mot av kjernen som er her inne, forstår godt den vanlige mannen i gata liker den men noe mer overrasket over de gamle traverne her inne! jeg misliker ikke bilen på noen som helst måte, men den vekker heller ingenting i meg på lik linje med de aller nyeste modellene fra BMW. Må vel legge til at jeg liker den som elbil, jeg føler elbiler er pint til beinet når det kommer til kvalitet og materialer, det jeg likte med denne var at den virket solid, jeg likte interiøret, jeg likte den fra enkelte vinkler eksteriørmessig og, men det er fortsatt et godt stykke fra det jeg ser på som en BMW, eller slik en BMW skal være etter mitt syn. Men om vi skulle kjøpt en ny elbil hadde IX3 absolutt verdt aktuell. Og som @teerex skriver over, gode 80 mil rekkevidde har litt og si, kanskje spesielt med tanke på at Volvo sin tilsvarende utgave ikke kan leveres før neste år slik jeg forstod det. Men jeg har ingen planer om å handle ny bil, det får andre ta seg av, så kan jeg heller kjøpe den når den er et år og har droppet i pris. 😇 papertiger, fupsaker og teerex reagerte på dette 3
Marius2002 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) Fikk ikke vært på avdukingen, men fikk inntrykk av at det er en bra bil. Gode seter og noen fine løsninger. Har satt meg opp på prøvekjøring når den blir tilgjengelig. Feedbacken fra de(slekta) som fikk dratt var at selv om den hadde gode seter og ser fin ut så var det ganske stor forskjell fra kvalitet fra G05 X5 til denne iX3, så mye at det ble en liten nedtur etter all "hypen" - vel viten at disse to ikke kan sammenlignes ellers. Utenom det er jo bilen flott, men omtrent 1M med vinterhjul for denne er ganske mye. iX 60 LCI til samme pris føler jeg melder sin ankomst her. Finn.no | iX 60 SC LCI Men klart, luksus koster, så både iX og G05 koster jo mer å drifte. Nei, en får se hva disse iX3 havner på brukt etterhvert. Totalpakken er knallbra med 2000kg hengervekt og 80 mils rekkevidde. Samtidig blir den oppgradert litt etterhvert nå. Men nyttelasten… omtrent på nivå med i3, der har de et forbedringspotensial. Varierer vel etter utstyr, men den på pressebilder regnr. ER18195 har kun 407kg, det er mindre enn min Tesla, og jeg synes den har lav nyttelast på 450kg. BMW i4 ligger vel omtrent samme som iX3, alt etter utstyr, men det er en helt annen type bil Edit: Sjekket regnr. på en som ble lagt ut i iX3-gruppen. Der var nyttelast 396kg. Ellers. Hvordan er disse? Mye feil annet enn slitedeler? og er elektrisk rekkevidde på 40km reell? Forbruk osv.? Finn.no | X3 30e Endret 14 timer siden av Marius2002
Fredrik 90 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) 14 timer siden, Snagg30 skrev: Må være ærlig og si jeg er litt overrasket over hvor godt den blir tatt i mot av kjernen som er her inne, forstår godt den vanlige mannen i gata liker den men noe mer overrasket over de gamle traverne her inne! jeg misliker ikke bilen på noen som helst måte, men den vekker heller ingenting i meg på lik linje med de aller nyeste modellene fra BMW. Jeg liker iX3 som elbil, det er en vanvittig bra totalpakke. Jeg har sagt tidligere at dette er den første elbilen som kunne fungert med mitt bruksmønster. Rekkevidden er godkjent, selv med effektiv Autobahn kjøring som jeg bedriver en del med. Ladetid er bra, 30 mil på 15 minutter skulle jeg overlevd når rekkevidden ellers er så bra. Hengervekt over to tonn og pris under en mill. Alt dette er vel og bra, men designet på bilen ødelegger alt for min del. Jeg må ha en bil jeg snur meg etter når jeg har satt den fra meg eller som jeg står i stue vinduet og kikker på når den står i oppkjørslen hjemme. iX3 er rett og slett en veldig stygg bil å se på sammenliknet med konkurrentene og tidligere BMW modeller. Hos Bavaria så sto jeg å sikta slik jeg så iX3 forfra med en G05 X5 LCI i bakgrunnen, iX3’en ser jo helt merkelig ut i en slik sammenlikning. Også tar det vekk litt av gleden at Volvo…ja Volvo har kommet opp med en konkurrent som egentlig er bitte litt bedre på rekkevidde og ladetid. Selv hadde jeg nok gått for MB GLC, den ser vesentlig bedre ut. Den ser liksom litt mer ut som en normal og tradisjonell tysk premium bil, her eksperimenterer BMW alt for mye. Jeg synes også at Mercedes er bedre til å løse kombinasjonene av futuristisk interiør med lekre detaljer og følt material kvalitet. Men, så lenge det ikke er rekkesekser i noen av de så er de uaktuelle. Jeg er fortsatt der at selv bruksbilen må ha ordentlig motor. Endret 12 timer siden av Fredrik 90 laffe reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 39 minutter siden, Marius2002 skrev: Fikk ikke vært på avdukingen, men fikk inntrykk av at det er en bra bil. Gode seter og noen fine løsninger. Har satt meg opp på prøvekjøring når den blir tilgjengelig. Feedbacken fra de(slekta) som fikk dratt var at selv om den hadde gode seter og ser fin ut så var det ganske stor forskjell fra kvalitet fra G05 X5 til denne iX3, så mye at det ble en liten nedtur etter all "hypen" - vel viten at disse to ikke kan sammenlignes ellers. Utenom det er jo bilen flott, men omtrent 1M med vinterhjul for denne er ganske mye. iX 60 LCI til samme pris føler jeg melder sin ankomst her. Finn.no | iX 60 SC LCI Men klart, luksus koster, så både iX og G05 koster jo mer å drifte. Nei, en får se hva disse iX3 havner på brukt etterhvert. Totalpakken er knallbra med 2000kg hengervekt og 80 mils rekkevidde. Samtidig blir den oppgradert litt etterhvert nå. Men nyttelasten… omtrent på nivå med i3, der har de et forbedringspotensial. Varierer vel etter utstyr, men den på pressebilder regnr. ER18195 har kun 407kg, det er mindre enn min Tesla, og jeg synes den har lav nyttelast på 450kg. BMW i4 ligger vel omtrent samme som iX3, alt etter utstyr, men det er en helt annen type bil Ellers. Hvordan er disse? Mye feil annet enn slitedeler? og er elektrisk rekkevidde på 40km reell? Forbruk osv.? Finn.no | X3 30e G05 X5 topper fortsatt listen min over BMW SUV, jeg prøvde den dagen etter jeg prøvde I20 IX50, og på kvalitetsfølelse og kjøreglede var det milevis i forskjell i favør G05, i tillegg til design. Så for min del er det sånn sett ikke sammenligningsgrunnlag i forhold til nye IX3. Men likevel var det noe med IX3en som gjorde at jeg likte den, bare tanken på å kunne komme seg til Oslo på 1 ladestopp og i tillegg kjøre noe mer tilnærmet normalt kjøremønster som jeg har i en bensinbil gjør at den per nå kanskje er den mest aktuelle elbilen om vi skal ha ny etter hvert. Det finnes styggere biler der ute, langt styggere og. Saltkjelen og Marius2002 reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå