Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Peak skrev:

Til den prisen så hadde jeg valgt dagens M3, uten å blunke! Greit nok at bilen er aldeles nydelig og E92 er kanskje min favoritt M3. Men det er fortsatt en E92 M3 og det betyr at drivlinjen er like stabil som en håndgranat..

For 1,3 mill som dette fort blir så ville jeg foretrukket noe med nybilgaranti hvis noe ryker. Men en E92 M3 til 500 000,- som har kjørt 140 000 km hvor svakhetene er utbedret hadde jeg kjøpt any day over en nyere M3.

Skrevet (endret)

Godt en er forskjellige, men kanskje ikke det mest fornuftige valget sett fra et investeringsperspektiv.
Alt ligger til rette for at M3 E9x med N/A V8 vil stige i pris med årene. Mange solgt globalt, men i standardfarger som hvit, sort og grå, dermed langt mellom hver individual bil og spesielt med lav km. Videre er mye av den velkjente BMW-kvaliteten forsvunnet fra dagens versjoner både med tanke på materialer og utslipp iht. EU direktiv.

Årsaken til "spørsmålet" er fordi jeg anser denne E92 M3'en som "ny", med kun 15 000km, derav sammenlignbart med en G8X M3, til en viss grad.

Endret av Peak
Skrevet
10 timer siden, Peak skrev:

Godt en er forskjellige, men kanskje ikke det mest fornuftige valget sett fra et investeringsperspektiv.
Alt ligger til rette for at M3 E9x med N/A V8 vil stige i pris med årene. Mange solgt globalt, men i standardfarger som hvit, sort og grå, dermed langt mellom hver individual bil og spesielt med lav km. Videre er mye av den velkjente BMW-kvaliteten forsvunnet fra dagens versjoner både med tanke på materialer og utslipp iht. EU direktiv.

Årsaken til "spørsmålet" er fordi jeg anser denne E92 M3'en som "ny", med kun 15 000km, derav sammenlignbart med en G8X M3, til en viss grad.

Men det er fremdeles 100k Euro.

Samtidig, ingen interiørbilder..?

Lite unikt ved denne bortsett fra km stand og tilstand, savner mer «unike» bilder.

Men snakker vi investering, så gir det kanskje mer mening, men da snakker vi over et lenger tidsrom.

Skrevet
10 timer siden, Peak skrev:

Absolutt, min tanke var at til 1,3 mill som dette fort blir så ville jeg hatt noe jeg helle kunne bruke. Denne bilen er for fin til å brukes, og til nesten 100K EUR så er jeg usikker på hvor mye god investering dette er. Hadde den kostet 70 000 EUR så kunne det vært en investering hvis man bevarte bilen. 

Skrevet
42 minutter siden, Orjan skrev:

Ligger interiørbilder her BMW M3 für 98.899 € - ser ut til å være en Japan-import.

Finnes jo pene E9x M3 i Norge også, denne ble solgt i februar i fjor; Bruktbil til salgs: BMW M3 - 2012 - Rød - 420 hk - Coupe | FINN.no - virkelig et smykke!

992_c9735e56-a9fb-4375-b4f1-0a47360e76c0

Dette er jo fasiten, synd noen har montert verdens styggeste ratt men det kan jo enkelt ordnes.

Skrevet
1 time siden, Orjan skrev:

Ligger interiørbilder her BMW M3 für 98.899 € - ser ut til å være en Japan-import.

Finnes jo pene E9x M3 i Norge også, denne ble solgt i februar i fjor; Bruktbil til salgs: BMW M3 - 2012 - Rød - 420 hk - Coupe | FINN.no - virkelig et smykke!

992_c9735e56-a9fb-4375-b4f1-0a47360e76c0

Denne Norsksolgte er jo et kupp ifht, tiltross for Oxfordgrønn (II) farge.

Hadde en 97’ Oxfordgrønn med beige skinn på en E39 i sin tid, fantastisk kombinasjon. 
Og en Le Mans blå touring med beige komfort seter..

Det var virkelig en annen fargepalett tidligere!

Skrevet
10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Absolutt, min tanke var at til 1,3 mill som dette fort blir så ville jeg hatt noe jeg helle kunne bruke. Denne bilen er for fin til å brukes, og til nesten 100K EUR så er jeg usikker på hvor mye god investering dette er. Hadde den kostet 70 000 EUR så kunne det vært en investering hvis man bevarte bilen. 

Bruker du bilen fra vår til sensommer og klarer deg med 5 000 km/året har du fortsatt en bil med under 69 000 på telleverket i 2036. Da vil fremdeles denne være å anse som "ubrukt" kontra de mange tilsvarende m3 med 250 000km, samt at det trolig er blitt langt færre e92 m3 på veiene.

Hadde det fortsatt vært tradisjonell produksjon av diesel og bensinbiler i dag, kan jeg være enig med deg i at dette trolig ikke er noe "spesielt" men pga. retningen bilindustrien har tatt de senere årene og med dagens svake salg på (1,4%) biler med forbrenningsmotor i Norge, tør jeg påstå at denne helt klart vil holde sin verdi om ikke stige ytterligere de neste 10 årene.

Skrevet
9 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Dette er jo fasiten, synd noen har montert verdens styggeste ratt men det kan jo enkelt ordnes.

Ikke verdens styggeste, kunne vært sånn skikkelig flatbunn i karbon/alcantara med kjukke bulker og sånn skikkelig display med turteller led-lys🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...