StigJ Skrevet Februar 9, 2022 Skrevet Februar 9, 2022 Ja den der er litt i overkant. 40k til så har du en eurospec med lavere kilometer (selv om den også har ekkel vinge). BjornarHS, Orjan og Blinklys reagerte på dette 3
Orjan Skrevet Februar 9, 2022 Skrevet Februar 9, 2022 Interessant bil - 335is. Må bare bruke noen timer på rengjøring og noen lapper på dekk og felger, så har man egentlig en skikkelig entusiastbil 👍 BMW 3-serie | FINN.no fupsaker, Marius2002, Blinklys og 1 annen reagerte på dette 4
StigJ Skrevet Februar 9, 2022 Skrevet Februar 9, 2022 (endret) Er jo ikke mye forskjell fra denne og en euro 335i vel...? N54T i 1M har jo 340hk, mens denne US (Canada?) versjonen har 320ish hk i følge div nettsider. Ser ikke andre forskjeller enn litt effekt. Radiobiten må jo uansett endres på. Men mtp DAB+ så måtte det jo garantert blitt gjort noe med uansett om det var euroimport. Er generelt skeptisk til europeiske "samlerbiler" med US-spec. Men så jo meget pen ut da. enig med opprensking og noen skikkelige hjul og ikke minst DEKK! Skulle hatt de originale Style 313 heller. Endret Februar 9, 2022 av StigJ
Daniel. Skrevet Februar 9, 2022 Skrevet Februar 9, 2022 3 timer siden, StigJ skrev: Er jo ikke mye forskjell fra denne og en euro 335i vel...? N54T i 1M har jo 340hk, mens denne US (Canada?) versjonen har 320ish hk i følge div nettsider. Ser ikke andre forskjeller enn litt effekt. Radiobiten må jo uansett endres på. Men mtp DAB+ så måtte det jo garantert blitt gjort noe med uansett om det var euroimport. Er generelt skeptisk til europeiske "samlerbiler" med US-spec. Men så jo meget pen ut da. enig med opprensking og noen skikkelige hjul og ikke minst DEKK! Skulle hatt de originale Style 313 heller. Disse USA-eksklusive 335is modellene har vel vært diskutert en gang tidligere her. Er noen få forskjeller som skiller de fra en standard 335i (både euro og US-spec). Usikker på hva forhandler sikter til når de nevner annen veiv. De har hatt en rød og en blå 335is til salgs tidligere om jeg husker rett. Sitat The 335is uses a higher performance version of the N54 engine, which increases boost from 8.7 to 11.6 psi (0.6 to 0.8 bar). This results in 239 kW (320 bhp) and 450 N⋅m (332 lb⋅ft) of torque, plus an overboost function raises torque to 370 lb⋅ft (502 N⋅m) for up to 7 seconds. Transmission options were a 7-speed double clutch transmission (DCT) with launch control or a 6-speed manual transmission. The manual transmission has an upgraded clutch compared to the regular 335i. Other changes compared to the 335i include stiffer engine mounts, a higher-flow exhaust system, an upgraded cooling system, a different steering wheel, sport seats and "335is" badging on dash and in the instrument cluster. Exterior differences are larger air openings in the front bumper (erstatter grøftelys), a rear bumper that incorporates a diffuser-style piece (dette er BMW Performance diffuseren), black kidney grills, and 18-inch or 19-inch "Style 313" wheels. Så det kan vel kalles et lett oppjazzet 335i. For all del kult, men den grusome lyden til N54 ødelegger disse (og standard N54 335i) for meg 🙄 Du er heller ikke alene om å være skeptisk til US-spec/ US import biler, spesielt av denne sorten.
Fredrik 90 Skrevet Februar 9, 2022 Skrevet Februar 9, 2022 Man skal være litt skeptisk til import av eurobiler fra USA, enten er det smakløse ombygginger, grelle fargesammensetninger eller shady vedlikeholds historikk. Import av amerikanske biler fra USA er ganske trygt, men amerikanske biler er litt bedre tilpasset amerikansk skikk og bruk enn tyske biler 😅
sanders54 Skrevet Februar 9, 2022 Skrevet Februar 9, 2022 Ikke Finn, men noen som har lyst på "billig" M550D som trengler litt oppfrisking? Tror jeg aldri ville ha turt å kjøpt en sånn bil på auksjon for bank. https://www.stadssalg.no/no/33194-bmw-m-550d-xdrive Pekka reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Februar 9, 2022 Skrevet Februar 9, 2022 Bud på 307 lapper allerede? @liffi sin gikk vel for under 400k? Det med B&O, individual, digital speedo og ingen direkte feil av samme kaliber. Hvor mye tror folk at det er realistisk å selge en slik bil for i etterkant? 350k? Da har du akkurat nok til lakk, bremser og andre småting. Pekka og liffi reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet Februar 10, 2022 Skrevet Februar 10, 2022 Litt overrasket over denne ikke er solgt selv om det er sedan. Tipper det er for sprek farge kombinasjon for det norske folk https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=247854772 BrokeBoi, fupsaker, Andreas_R og 2 andre reagerte på dette 5
fupsaker Skrevet Februar 10, 2022 Skrevet Februar 10, 2022 4 minutter siden, Snagg30 skrev: Litt overrasket over denne ikke er solgt selv om det er sedan. Tipper det er for sprek farge kombinasjon for det norske folk https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=247854772 Den er lekker som få, men noen har vel sagt at nordmenn kun ønsker stasjonsvogn, firehjulstrekk og helst ladbar. Etter at AutoTopNL satt på FIE-eksos på min M340i så ble det jo nesten M3-lyd, samt en RaceChip GTS-boks så har du også 462 hester som er nøyaktig det som sitter i Alpina B3, men da fra en B58-motor i stedet. Unnskyld, snakker meg helt bort. 😛 Snagg30 og Pekka reagerte på dette 1 1
Andreas_R Skrevet Februar 10, 2022 Skrevet Februar 10, 2022 12 timer siden, sanders54 skrev: Ikke Finn, men noen som har lyst på "billig" M550D som trengler litt oppfrisking? Tror jeg aldri ville ha turt å kjøpt en sånn bil på auksjon for bank. https://www.stadssalg.no/no/33194-bmw-m-550d-xdrive Har aldri sett det interiøret før, måtte sjekke utstyrslista og det heter Indiv. leather extended/"graphite" (ZAP8). Ganske sært egentlig Ellers mangler bilen webasto og komfortseter, noe en slik bil må ha mener jeg. 11 timer siden, E.C. skrev: Bud på 307 lapper allerede? @liffi sin gikk vel for under 400k? Det med B&O, individual, digital speedo og ingen direkte feil av samme kaliber. Hvor mye tror folk at det er realistisk å selge en slik bil for i etterkant? 350k? Da har du akkurat nok til lakk, bremser og andre småting. Enig. Jeg følger litt med på stadssalg, og jeg må si jeg er forbauset over prisnivået på biler som trenger masse påkost og arbeid. Det sagt så kan man jo få bilen i bra stand og kanskje gå i 0 ved et salg igjen, men hva med evt senskader som har oppstått med mangelfullt vedlikehold oppigjennom det misligholdte eierskapet? Det er jo en risiko med å kjøpe disse bilene, jeg mener risikoen ikke gjenspeiler prisene for tiden. E.C., Lars89 og Pekka reagerte på dette 3
BrokeBoi Skrevet Februar 10, 2022 Skrevet Februar 10, 2022 1 hour ago, Snagg30 said: Litt overrasket over denne ikke er solgt selv om det er sedan. Tipper det er for sprek farge kombinasjon for det norske folk https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=247854772 "Hovedproblemet" med denne er vel at de fleste i Norge går for 330e som er betydelig billigere, og de som har dype lommer tar heller steget til M3. Det er i hvert fall sånn det er med G30 M550i vs F90 M5. Fullverdige M biler er mer kurante i lengden og generelt lettere å selge enn halv-M biler. Jeg har eksempelvis sett 10 forskjellige F90 M5 på veien, men kun 3 av M550i. Jarod, fupsaker, Pekka og 2 andre reagerte på dette 5
BrokeBoi Skrevet Februar 10, 2022 Skrevet Februar 10, 2022 On 2/8/2022 at 1:57 PM, Fredrik 90 said: Det tikker stadig inn G11 750i som har fått byttet motor, denne urovekkende tidlig... Når skal BMW klare å få skikk på N63 motoren? BMW 7-serie | FINN.no N63 motoren må de bare skrote fullstendig, de har brukt over et tiår på å prøve å rette opp problemene uten å lykkes. Vi får håpe på at deres neste (og siste?) V8er blir mer solid.
Snagg30 Skrevet Februar 10, 2022 Skrevet Februar 10, 2022 34 minutter siden, BrokeBoi skrev: "Hovedproblemet" med denne er vel at de fleste i Norge går for 330e som er betydelig billigere, og de som har dype lommer tar heller steget til M3. Det er i hvert fall sånn det er med G30 M550i vs F90 M5. Fullverdige M biler er mer kurante i lengden og generelt lettere å selge enn halv-M biler. Jeg har eksempelvis sett 10 forskjellige F90 M5 på veien, men kun 3 av M550i. Ja det tror jeg og, men det finnes jo vell fortsatt entusiaster som ønsker sekser bensin. Og det er rimelig stor forskjell fra M340i til G80, er snart halve prisen det. Kom ut en M340i G21 som gikk rimelig fort, den var grå/sort. Pekka reagerte på dette 1
fupsaker Skrevet Februar 10, 2022 Skrevet Februar 10, 2022 3 minutter siden, Snagg30 skrev: Ja det tror jeg og, men det finnes jo vell fortsatt entusiaster som ønsker sekser bensin. Og det er rimelig stor forskjell fra M340i til G80, er snart halve prisen det. Kom ut en M340i G21 som gikk rimelig fort, den var grå/sort. Og derfor min kommentar om stasjonsvogn. Walkabout og Pekka reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet Februar 10, 2022 Skrevet Februar 10, 2022 2 minutter siden, fupsaker skrev: Og derfor min kommentar om stasjonsvogn. Men så har det og blitt solgt en del G30 540i siste tiden. Men absolutt en mer aktuell bil som stasjonsvogn, men tror fortsatt denne hadde blitt solgt om den var sort/sort dessverre. BrokeBoi, fupsaker og Pekka reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå