Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Å akse ut på en regnvåt motorvei må jo foretas med 50% throttle i stede for full peis som du kan med xDrive. Jeg ble iallfall veldig lei av å kun få halvparten av kreftene jeg ville ha i enkelte trafikksituasjoner. 

Du må lære deg å balansere gasspedalen Fredrik.

Personlig syns jeg det er gøyt når man må jobbe litt med underlaget 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hahah skrev:

Vurderer å kjøpe meg BMW, så lurer på hva dere tenker om denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=255340145  i forhold til utstyrnivå og farge. Ser det er en mineral grey farge, men usikker på hvor fin den fargen er ut i fra bildene som vises.. evt hvilke type felger som hadde kledd fargen.

 

Nydelig farge!

Ellers er den vel bra utstyrt, men kanskje litt stiv pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptive LED og adaptive cruise er det en del som liker som ikke er her og så er det ikke Hi-Fi lydpakke i den, noe som er litt vel uvanlig på en 5-er. Motoren er vel B47 så det er nå positivt. Prisen kanskje litt stiv. Du får en eldre M550 til samme pris: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=255598502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron788m skrev:

Nydelig farge!

Ellers er den vel bra utstyrt, men kanskje litt stiv pris?

Angående pris så ser jeg at den ligger ca 10k billigere enn tilsvarende modeller, som har samme utstyr, årgang og km-stand :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hahah said:

Vurderer å kjøpe meg BMW, så lurer på hva dere tenker om denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=255340145  i forhold til utstyrnivå og farge. Ser det er en mineral grey farge, men usikker på hvor fin den fargen er ut i fra bildene som vises.. evt hvilke type felger som hadde kledd fargen.

 

Relativt fin bil og mineralgrå er en veldig fin farge. Litt høy pris mtp utstyrsnivå og sedan etter min mening, og spesielt siden det ene bildet viser hvordan hele rattet er totalt fucket av ringer etc. ser merkene i rattet. En 5-serie av samme type jeg så på hos Bavaria en gang hadde dette etter ca samme km, det vitner kanskje mer om manglende interesse for vedlikehold hos forrige eier enn bare dårlig skinnkvalitet…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, papertiger said:

En 5-serie av samme type jeg så på hos Bavaria en gang hadde dette etter ca samme km, det vitner kanskje mer om manglende interesse for vedlikehold hos forrige eier enn bare dårlig skinnkvalitet…

Jeg satt på da en fyr skulle prøvekjøre en bil jeg hadde til salgs. Han flytta henda opp og ned langs rattet nesten kontinuerlig og sørget i løpet av en 10 min tur for mer gnikking enn jeg hadde gjort i løpet av de to årene jeg hadde bilen. Kombinerer man slike uvaner med ringer på fingrene så tror jeg at man har svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E.C. skrev:

Det å kjøre xdrive-biler i 2wd endrer ikke det faktumet at du må drasse på rundt 100kg ekstra vekt og må styre med dekkdimensjoner.

Tror at mange flere hadde greid seg med bakhjulsdrift enn de tror, men jeg trenger ikke å dra lengre enn egen husstand for å finne noen som bare måtte ha xdrive, i tilfelle det er "veldig glatt bakke".

Sikkert, men etter å ha hatt awd/4*4 så, forstår jeg at folk ikke vil gå tilbake.

Jeg har hatt flere biler med to hjulstrekk, men bare nå i påskeferien opp en bakke med noe snø og en i3 som ikke kom opp. Hvor vi med vår awd ikke hadde hjulspinn engang så skjønner jeg fascinasjonen. Jeg hadde nok personlig ikke klart å kløne til som sjåføren av i3 gjorde der(for jeg er en gud bak rattet), men at mainstream folka ønsker mest mulig bekymringsløst hverdag forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@flobben sånn sett så er jo det riktig, mange vet ikke hva de kjører en gang og bryr seg ikke om detaljer. Var vel den famøse undersøkelsen BMW gjorde som bekreftet at nesten 80% trodde at 1-serie hadde forhjulsdrift (det var den gang den ikke hadde det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, HenrikSolberg skrev:

Du må lære deg å balansere gasspedalen Fredrik.

Personlig syns jeg det er gøyt når man må jobbe litt med underlaget 🙂

Jeg kan godt balansere gasspedalen når man herjer på en bane eller på en svingete landevei for gøy. Men på vei til jobb en regntung og kald morgen i November så vil jeg ha alle tett på 400 hestene hvis jeg føler behov for det. Da er det så syyyk deilig når alt bare biter seg fast og sender deg fremover slik du ønsker. Xdrive for the win for min del 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Snagg30 said:

En meget pen F31 i nydelig kombinasjon og motorisering.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=249522387

Det må være den fineste F31’en i utstyr og fargekombinasjon jeg har sett. Noen gang. Fy den var lekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hahah skrev:

Vurderer å kjøpe meg BMW, så lurer på hva dere tenker om denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=255340145  i forhold til utstyrnivå og farge. Ser det er en mineral grey farge, men usikker på hvor fin den fargen er ut i fra bildene som vises.. evt hvilke type felger som hadde kledd fargen.

Hadde ikke kjøpt F10 LCI uten adaptive LED frontlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...