Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

For å si det sånn, det er mange som ønsker å bytte inn Audi e-Tron og XC90 T8 i diesel SUV fra 2017 til 300 000,-. Alt for mange har makset ut det dem kan klare på bilkjøp, særlig for å henge med venner og naboer som også kjøper flott bil. Det går bra helt til renten øker og levekostnadene skyter i været. Jeg føler det spesielt er folk på min alder som er høyest representert her. Jeg ser bare på bilene til de andre foreldrene når jeg leverer i barnehagen, snittalderen på bilene her er ikke mye over 3-4 år. Når jeg gikk på barneskolen på 90 tallet så var det ingen foreldre som jeg kan huske som hadde spesielt flotte biler, det var såpass at opphavet sin Calypsorøde E34 525i føltes som en veldig flott bil. Ennå den var 5 år og mer til den gangen...

Jeg tror vi nå vil se en solid reduksjon i nybil salget, elbil andelen vil muligens stagnere noe og hybrid andelen vil øke noen prosent. Markedet for nyere bruktbil derimot, samme om det er el eller fossil tror jeg at vil få økt etterspørsel. Og det er bra, for det er mange som MÅ ta elbilen de har bestilt i disse dager som ikke lenger finner det forsvarlig å beholde den. Jeg bare håper det også er ett marked for en ekstremt godt vedlikehold 5-serie diesel sedan ut over våren og sommeren ;) 

Personlig trur jeg at regjeringen har ordnet dette for deg i disse dager:) trur nok at det blir en periode til der bensin og diesel blir ett gått alternativ for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Alt for mange har makset ut det dem kan klare på bilkjøp, særlig for å henge med venner og naboer som også kjøper flott bil. Det går bra helt til renten øker og levekostnadene skyter i været. Jeg føler det spesielt er folk på min alder som er høyest representert her

Dette har du nok veldig i rett i en annen ting så tenker jeg du og ser forskjell på tingene du som selger biler Fredrik .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig variant. Polsk registrert E21 som er bygd om til S65 v10. 

BMW BMW e21 V10 s85 Engine M5 E60 als Sportwagen/Coupé in Augustów (mobile.de)

ee63a456-0126-4f8d-bcd0-67b2ca7cabe8?rule=mo-1024.jpg

fc364754-887b-4a55-b052-70d7cf893e95?rule=mo-1024.jpg

Beskrivelsen til selger oversatt fra Polsk: Hallo, BMW e21 V10 s85 til salgs. Bilen ble bygget fra bunnen av, har alle komponenter fra BMW M5 E60 Lci, motor, smg girkasse, komplett fjæring foran og bak, diffuser, alle ABS, DSC, EDC systemer, Logic7 lydanlegg, i tillegg er det laget aktiv eksos, kjørelengde 113 270km. Skiftet rådelagre i motor, mappet om til stage 2, eksos uten katalysatorer, effekt 600hk, gyldig MOT (EU) og forsikring, BMWen er kjøreklar.

Helt sjukt, den nest mest kraftfulle serieproduserte sugemotoren til BMW, inn i en av de minste bilene de har lagd. Denne må jo bare gå noe helt sinnsykt! 

Endret av HakonLimseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snagg30 skrev:

Sinnssyk 1992 850i med 15.000km! C635174A-53FD-4666-8A13-1C92F2624174.thumb.jpeg.4dd188cc323cbe6a7a34f7c68403ca58.jpeg4703AFBC-9985-4AE2-87F9-083936D53C06.thumb.jpeg.dd88aec550c074e507cc6603e8c104d0.jpeg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283448616

Smykkeskrin uten tvil. Er alltid tvilsom til biler fra Japan, helt vanlig der borte å bytte ut speedometer på lav km. Biler, for å unngå økning i km. Stand. Så settes det originale tilbake igjen før salg/auksjon. Sier ikke at det er gjort her, bilen ser vel ikke ut til å ha godt stort lengre enn 15k..😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

Smykkeskrin uten tvil. Er alltid tvilsom til biler fra Japan, helt vanlig der borte å bytte ut speedometer på lav km. Biler, for å unngå økning i km. Stand. Så settes det originale tilbake igjen før salg/auksjon. Sier ikke at det er gjort her, bilen ser vel ikke ut til å ha godt stort lengre enn 15k..😍

Jeg har vel egentlig hørt det stikk motsatte om biler fra Japan. Jukser man med kilometerstand i Japan så risikerer man inntil 7 års fengsel, dette er noe de slår veldig hardt ned på. Da hadde jeg heller vært mer skeptisk til å kjøpe bil fra Tyskland som tusenvis av oss ukritisk har gjort i alle år. Det går mye tyske biler på Norske veier med dobbel kjørelengde..

Mulig @Cbrooenvet mer om dette med biler fra Japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *MrB* skrev:

Billigste i4 M50 til nå? (Nybil fra Tyskland og ikke via BMW Norge, ser det ut som).

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=282825170

image.thumb.png.b5fbdf6b3d4085120790e55e2df290ca.png

 

Er forresten dette gjeldende standard på BMW-lakk om dagen?

image.png.d65760844b1caed4176e3e5c75b000f5.png

Det står da vitterlig at den har norsk nybilgaranti? Uansett så var den veldig kjipt spekket. Og den er vel diskutert her tidligere.. Eller om det var i i4-tråden.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er jo levert med utstyrskoder:
8A7    Language version Norwegian                                      
8AW    Norwegian / on-board documentation    

Forstår det vel slik at bilen dermed er norsk? 

Samt er førstegangs reg. samt førstegangs reg. i Norge samme dato. Må vel være norsk denne her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolket denne setningen "Kommer rett fra BMW, ny i Norge der nybilgaranti følger." som at den sannsynligvis var en parallellimportert bil og "kun" hadde fabrikkgaranti, men ser nå den står oppgitt med 60mnd/100000km. I såfall var den fint priset om den har garanti som de øvrige med samme produksjonsår. Den var ikke "high-end" spekket, men helt ok. Ligner på den ferdigspekkede kampanjemodellen som BMW pushet her tidligere uten at jeg har finlest utstyrslisten. Kostet vel 670k'ish, og hadde alt jeg hadde trengt + litt til i hvertfall. Kjipt utstyrt synes jeg i hvertfall ikke den var. Laserlys, soltak og elektriske seter er fint, det, men jeg ha det?

image.thumb.png.bf393a657a1fe8032692d9a747c63852.png

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laserlysene er virkelig bra, og sier noe om annenhåndsverdien på bilen. Led-lysene er sikkert bra nok, for all del. Men utstyrslisten sier ingenting om at den har ACC, Harman osv. Så greit nok, den er ganske basic, men sikkert nok for den jevne kjøper. Mye moro for pengene er det uansett, når man får på riktige dekk og felger. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...