Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Peak skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=308407485
 

Alltid ment N47 har et ufortjent dårlig rykte, med riktig til normalt vedlikehold går disse langt. 

Må være den unike kombinasjonen av M-sport fanger og standard tåkelykter som gjør det. Lekkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, papertiger said:

Lekker E60 M5 som ligger og ligger og ligger. Fullt skinn, dashboard og øvre dørsider, lekker sølvfarge.

https://www.finn.no/271673970

 

Den der må da ha ligget for salg siden 2021 eller 2020. Virker ikke som de er så hypp på å bli kvitt den selv om de omsider satte ned prisen nylig. 

 

De som er i markedet for E34 husker kanskje denne 1989 530en:

BMW 5-serie | FINN.no

Den lå ute til 45k for en stund tilbake med manglende EU og ABS-lampe som lyser. Nå til salgs for 100k og EU-godkjent, fortsatt med lysende ABS-lampe. Da kan man jo lure på hvor nøye det verkstedet var med kontrollen. 

 

Ble også lagt ut en veldig fin en-eiers E39 528ia:

BMW 5-serie | FINN.no

Ser i utstyrslista at den har S204 "Shorter Final Drive Ratio". Noen som har kjørt en E39 automat med denne utvekslingen, og hvordan oppleves den i forhold til standard?

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Ble også lagt ut en veldig fin en-eiers E39 528ia:

BMW 5-serie | FINN.no

Ser i utstyrslista at den har S204 "Shorter Final Drive Ratio". Noen som har kjørt en E39 automat med denne utvekslingen, og hvordan oppleves den i forhold til standard?

Er den levert uten katalysator også? Hvor i verden kommer denne fra, må være ett marked hvor de fortsatt hadde blybensin på 90 tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Fredrik 90 said:

Er den levert uten katalysator også? Hvor i verden kommer denne fra, må være ett marked hvor de fortsatt hadde blybensin på 90 tallet. 

 

Midtøsten-bil uten katalysator ja. Ser ut som ambassade-bil som er tatt inn som flyttegods. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Er den levert uten katalysator også? Hvor i verden kommer denne fra, må være ett marked hvor de fortsatt hadde blybensin på 90 tallet. 

den har faktisk utstyrskode som tilsier at den ikke har katalysator, snåle greier

den har også

S956 Middle-East Package

 

 

sikkert en som har jobbet i midtøsten 



image.thumb.png.49e72f7d41652f1f3dd31ec3cc183470.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange Hellrot Z4er her på berget. Kunne gjerne hatt en uten tak også. Heller ikke ofte man ser en Z4 med standard stoffseter.

Men jeg får virkelig spasmer når jeg ser Style 21 med stjernene montert i alle retninger 🤯 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Olaandref skrev:

Kanskje litt optimistisk å skrive at den aldri har vært vinterkjørt? Med ombygd bil og 12 eiere har jeg liten tro på det.

Det vil jeg si 🫣 Kjøpte en E61 M5 for et par år siden med 74 på telleren og 2-3 eiere i Norge. Skrev at den ikke var vinterkjørt av meg og forrige eier. Fikk loddrett kjeft av første eier i Norge som både hadde vinterkjørt og påført bilen rust, første året i Norge😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Olaandref said:

Kanskje litt optimistisk å skrive at den aldri har vært vinterkjørt? Med ombygd bil og 12 eiere har jeg liten tro på det.

 

Dette "aldri vinterkjørt" er det fryktelig mye av på finn - påstander som det er umulig å dokumentere, bare bullshit.  Mener jeg så en E46 M3 annonsert med samme argument, og den hadde gått ca 175 000km på under 15 år. Jeg tviler på at en sommerkjørt entusiast-M3 klarer å legge på 12-15000km i året hvert år i snitt gjennom hele livsløpet ved å kun bli brukt April-Oktober. 

Og hvis man tar et dypdykk og sjekker tidligere EU-kontroller på en del slike biler vil man jo se at de gjerne ble EU-kontrollert i desember og februar på 2000-tallet.   Det spiller ingen rolle at bilen er vinterkjørt hvis den er rustfri og strøken - men det er verre med løgnere som drar på med klassiske bilselger-klisjeer helt uten grunnlag/dokumentasjon. Vanskelig å ta slike folk seriøst - hvis man drar hvite løgner om slikt, hva annet glatter man over og "glemmer"?

  

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Werther skrev:

 

Dette "aldri vinterkjørt" er det fryktelig mye av på finn - påstander som det er umulig å dokumentere, bare bullshit.  Mener jeg så en E46 M3 annonsert med samme argument, og den hadde gått ca 175 000km på under 15 år. Jeg tviler på at en sommerkjørt entusiast-M3 klarer å legge på 12-15000km i året hvert år i snitt gjennom hele livsløpet ved å kun bli brukt April-Oktober. 

Og hvis man tar et dypdykk og sjekker tidligere EU-kontroller på en del slike biler vil man jo se at de gjerne ble EU-kontrollert i desember og februar på 2000-tallet.   Det spiller ingen rolle at bilen er vinterkjørt hvis den er rustfri og strøken - men det er verre med løgnere som drar på med klassiske bilselger-klisjeer helt uten grunnlag/dokumentasjon. Vanskelig å ta slike folk seriøst - hvis man drar hvite løgner om slikt, hva annet glatter man over og "glemmer"?

  

Helt enig, det finnes mange slike klisjeer, og det blir for useriøst. Det blir litt det samme som alle som selger godbilen, etter å ha eid den i 3 sommer måneder, i dag er det for enkelt å skjønne tegningen og man bruker ikke lang tid på å sjekke om informasjonen stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...