Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Den har nok blitt postet før men denne tåler vi å se igjen :) Vi maser jo mye om at dagens BMWer er så dårlige og vi lengter tilbake til tider med rekkesekser uten turbo, bunnsolid kvalitet, ekte tykt skinn og smekre linjer. Vel..her har man sjansen til å kjøpe seg en tilnærmet ny E39. Ikke dårlig å få en så bra og flott bil for kun 249 000,-...en tredjedel av en ny 5-serie. Bare så synd det ville vært for galt å ta den i bruk som daily driver..

Tja, jeg tenker at alt var vel ikke bedre før.. en E39 har vel like smekre linjer som en Volvo 240, og vel egentlig et av de kjedligste designet fra BMW. En gammel automatkasse tar jo også bort all moro fra en ellers lat motor, så er vel egentlig bare lyden her som er sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lars S skrev:

Tja, jeg tenker at alt var vel ikke bedre før.. en E39 har vel like smekre linjer som en Volvo 240, og vel egentlig et av de kjedligste designet fra BMW. En gammel automatkasse tar jo også bort all moro fra en ellers lat motor, så er vel egentlig bare lyden her som er sjarmerende.

Når det kommer til biler så synes jeg at veldig mye var bedre før. Design er en objektiv smaksak så det kan man ikke enes om, personlig synes jeg E39 er noe av det beste BMW har laget designmessig. Å sammenlikne E39 designet med Volvo 240 er nesten som en fornærmelse å regne..

Ellers så er problemet her er at du sammenlikner den med en ny bil, noe som hadde vært greit om den kosta det samme som en ny 5-serie. Målt opp mot dagens biler så er motoren lat, automatkasse treig, høyt forbruk osv. Men man må ta dette for hva det er, og da er det greit at motor er dau og girkassa treig. Hvis ikke hadde jeg aldri holdt ut med å kjøre de gamle bilene jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ellers så er problemet her er at du sammenlikner den med en ny bil, noe som hadde vært greit om den kosta det samme som en ny 5-serie. Målt opp mot dagens biler så er motoren lat, automatkasse treig, høyt forbruk osv. Men man må ta dette for hva det er, og da er det greit at motor er dau og girkassa treig. Hvis ikke hadde jeg aldri holdt ut med å kjøre de gamle bilene jeg har.

du som har alpina b10 har jo zf5hp24 som alpina har frisert programmet på, dette er populært program å legge inn på vanlig 535i og 540i for den vistnok skal gire lurere og låse mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo fryktelig glad for at vi har forskjellig forhold til forskjellige biler her inne på forumet ,hadde jo hvert kjempe kjedelig vist alle skulle likt de samme karosseriene ,fargene , motor og gir alternativer. 
så må vi bare huske å vise hverandre respekt for valgene vi tar ,så vill fremdeles forumet være en flott plass å dele og lese om hverandres bil opplevelser:) 

vi liker/mener forskjellig ting sånn er det bare 😀 fortsatt go sommer til alle dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Når det kommer til biler så synes jeg at veldig mye var bedre før. Design er en objektiv smaksak så det kan man ikke enes om, personlig synes jeg E39 er noe av det beste BMW har laget designmessig. Å sammenlikne E39 designet med Volvo 240 er nesten som en fornærmelse å regne..

Ellers så er problemet her er at du sammenlikner den med en ny bil, noe som hadde vært greit om den kosta det samme som en ny 5-serie. Målt opp mot dagens biler så er motoren lat, automatkasse treig, høyt forbruk osv. Men man må ta dette for hva det er, og da er det greit at motor er dau og girkassa treig. Hvis ikke hadde jeg aldri holdt ut med å kjøre de gamle bilene jeg har.

Det med Volvo 240 var flåsete å skrive, og dette innlegget var ikke skrevet for å snakke ned din E39. Ang automatgir så har jeg hatt som motto gjennom 35 år at det er bedre med manuell så lenge automaten er tregere eller bruker mer bensin. Så jeg kjøpte min første aut i 2010 når Audi kom med S-tronic. Hadde E46 328i i 2001 og E61 523i i 2005 med manuell, da jeg synes aut var for tregt den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ingvaldsen skrev:

du som har alpina b10 har jo zf5hp24 som alpina har frisert programmet på, dette er populært program å legge inn på vanlig 535i og 540i for den vistnok skal gire lurere og låse mer

Man merker klar forskjell fra "vanlig" E39 Automat, særlig når man sjalter manuelt. Men men merker også at teknologien er gammel, og 6 trinns automaten jeg hadde i min E60 545i var vesentlig bedre. Girkassene i både E34 og E39 girer veldig mykt og fint, men dynamiske kan man ikke si at de er. 

2 timer siden, Lars S skrev:

Det med Volvo 240 var flåsete å skrive, og dette innlegget var ikke skrevet for å snakke ned din E39. Ang automatgir så har jeg hatt som motto gjennom 35 år at det er bedre med manuell så lenge automaten er tregere eller bruker mer bensin. Så jeg kjøpte min første aut i 2010 når Audi kom med S-tronic. Hadde E46 328i i 2001 og E61 523i i 2005 med manuell, da jeg synes aut var for tregt den gangen.

No hard feelings 😀 Jeg tenkte ikke at det var min bil du snakket ned, jeg tenkte på E39 generelt. Det er lov å mene hva man vil 👍

Når det gjelder automat så er jeg enig i ditt motto. Foretrekker manuell så lenge tilsvarende automat er treigere og bruker mer bensin. Dog de nyere ZF automatene til BMW er virkelig helt fantastiske. Også kommer det veldig an på bilen, jeg hadde valgt manuell i en F20 M140i eller M2 f eks.

30 minutter siden, Larsen4 skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=313052875
Kan se ut som bare en ihjel rusta e38, men den har active cruise control, om jeg ikke tar feil er det et sjeldent utstyr?

E38 kom vel aldri med active Cruisecontroll? Kom ikke dette først på E65? Eller er Active Cruise noe annet enn det vi kaller Adaptiv Cruise i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

E38 kom vel aldri med active Cruisecontroll? Kom ikke dette først på E65? Eller er Active Cruise noe annet enn det vi kaller Adaptiv Cruise i dag?

Joda, E38 kom faktisk med active cruisecontrol, men det er uhyre sjeldent. @lagunilla ettermonterte dette i en E39 han hadde. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Joda, E38 kom faktisk med active cruisecontrol, men det er uhyre sjeldent. @lagunilla ettermonterte dette i en E39 han hadde. :) 

Artig, det var jeg ikke klar over 😀 Må jo ha vært en av de første bilene på markedet med dette 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Man merker klar forskjell fra "vanlig" E39 Automat, særlig når man sjalter manuelt. Men men merker også at teknologien er gammel, og 6 trinns automaten jeg hadde i min E60 545i var vesentlig bedre. Girkassene i både E34 og E39 girer veldig mykt og fint, men dynamiske kan man ikke si at de er. 

No hard feelings 😀 Jeg tenkte ikke at det var min bil du snakket ned, jeg tenkte på E39 generelt. Det er lov å mene hva man vil 👍

Når det gjelder automat så er jeg enig i ditt motto. Foretrekker manuell så lenge tilsvarende automat er treigere og bruker mer bensin. Dog de nyere ZF automatene til BMW er virkelig helt fantastiske. Også kommer det veldig an på bilen, jeg hadde valgt manuell i en F20 M140i eller M2 f eks.

E38 kom vel aldri med active Cruisecontroll? Kom ikke dette først på E65? Eller er Active Cruise noe annet enn det vi kaller Adaptiv Cruise i dag?

Ja zf 6hp var en revelusjon i automatkasse verdenen når den kom!

 

cirka 897 e38 ble levert med acc, veldig få her i norge. Vet om en vraka 740d og en alpina b12 replika som også er vrak/høgd

skikkelig acc med radar slik vi kjenner den idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Artig, det var jeg ikke klar over 😀 Må jo ha vært en av de første bilene på markedet med dette 👍

Nissan Primera fra 2002 fikk man ACC på også, resten av bilen er vel ikkje noke å skryte av 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt å melde - kua har selv vært kalv en gang - men hele annonsen og hvordan den presenteres vitner om at denne har vært borte i alt annet enn "pedantisk bilhold". Deilig eierhistorikk, da - for ikke snakke om at selger har rygget bilen 1000 km fra 30. juli til 31. juli. Når man er så stressa at man justerer prisen med 10 000kr dagen etter annonsering, ja, da skjønner man at man kan prute et par-ti Arendal-dollars til! :D 

438742121_Skjermbilde2023-08-02kl_10_09_33.thumb.png.c75a3eb80b4c75490733d8b22002c119.png
1053311405_Skjermbilde2023-08-02kl_10_09_06.thumb.png.c994ac15aef7f466f72768c4da3eb470.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...