Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

@Marius2002 For all del, har endret noe av synet på TT etter å ha kjørt dem. Selvom den er bygd på Golf platform, så merker man tydelig at de har prøvd å skille dem litt, derav at den føles så jækla mer stivere og noe mer planta i svinger. Har kjørt TTRS på bane sammen med R8 V10, og man merket at målet med TTRS'n var å innfri til en slags junior R8 følelse. Ville dog prøvd å finne en med manuell, for det er stoooor forskjell i kjøreglede på en VR6 med manuell vs DSG... For å ikke snakke om at det er mindre kluss med manuell kasse. 

En Mini Cooper gir kanskje ikke mer enn 4 syl og ei heller "4 hjulstrekk", men er i det minste noe mer praktisk som daily :P 

Er rart med det, har man 200k liggende å bruke på bil er det mye man kunne tenkt  prøve å eie, men man faller fort på at de pengene finner veien til enda en BMW 😅 Kunne fint eid en AMG eller RS bil, men for de samme penga har jeg mer lyst på en ///M hver eneste gang. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, ///M-ini95 said:

Kunne fint eid en AMG eller RS bil, men for de samme penga har jeg mer lyst på en ///M hver eneste gang. 

Det er helt spot on. Ikke noe galt med AMG eller RS/S, men liker bare M bedre. Det samme gjelder de mer hverdagslige modellene fra disse merkene.

(Men ser man på helt nye biler liker jeg nesten ingenting lenger, uansett merke....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///M-ini95 Jepp! Vi er på bølgelengde :) Jeg hadde helt glemt av at sunnmøringen vår har en i3S også som tar seg av kjøpesenterturene med unger og fungerer som en praktisk daily i tillegg til… Så en E91 eller større forstår jeg utgår hos han da. Ergo vil en tøff liten BMW gi han det han trenger. Han kunne helt sikkert klart seg med Z4 med hardtop også https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=312288290. Hvis han tør. Men men, man vet aldri med sunnmøringer - det sies de er gnetne, men vår sunnmøring har jo bare kostet på bilene til de er bra og så solgt de. 🤷🏼‍♂️

Forøvrig Z4, ikke et forslag til @Snagg30, men et bidrag til opprinnelige tråden: var fin farge på denne :)  
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=315590791

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Jeg er ikke uenig, men jeg liker TT. Dessverre er det Haldex på disse og ikke Torsen som det er på "skikkelig" Quattro og er helt med på det du sier. Men en "rally-TT" synes jeg er kul i utseende og hvis en Mini Cooper var vurdert så kunne en liksom-quattro fungere. Videre er jeg enig i at en velbalansert bakhjulstrekker eventuelt "skikkelig" firehjulstrekker er å foretrekke. En E92 er et godt eksempel på dette :) Videre kunne man jo tatt med Toyota GT86 og Alfa Giulia som jeg nevnte i en annen tråd, men man detter, merkelig men forståelig nok, tilbake til BMW gang på gang. :) Og kjenner jeg @Snagg30 rett så blir det vel en E92 eller E82 med rekkesekser bensin, og det kan vel ikke være feil på noen måter :) 

Det skal også sies at man kan oppgradere Haldex-enheten og få en kontinuerlig bakhjulsdrevet karakter med f.eks 70% drift på bakhjulene til enhver tid. Men jeg skal ikke si det med sikkerhet at dette er tilgjengelig lengre. Sjekket det da jeg hadde en 2007 2.0tdiq A3. :) Tilbake i 2010.... :D Så da kan du kjøpe en TT med en 3.2L V6 @Snagg30!

 

Edit: Joda, det finnes! For Land Rover, GM, Saab, Volvo, Ford. ;) 

Haldex tuning ECU upgrade Gen II, Switchable modes for Audi, Golf, Skoda - Ramtech

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 3-serie | FINN.no

Utrolig at en 335D som jeg mener var til salgs hos forhandler tidligere nå har gått vesentlig opp i pris? Tror den lå til 599' i vinter. Gikk nok ikke for det, men har fått felger som er mindre kledelige, en stor vinge bak og annen eksos.. Det er flere biler jeg heller ville kjøpt til samme pris, selv om den er lekker i fargen inn- og utvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

BMW 3-serie | FINN.no

Utrolig at en 335D som jeg mener var til salgs hos forhandler tidligere nå har gått vesentlig opp i pris? Tror den lå til 599' i vinter. Gikk nok ikke for det, men har fått felger som er mindre kledelige, en stor vinge bak og annen eksos.. Det er flere biler jeg heller ville kjøpt til samme pris, selv om den er lekker i fargen inn- og utvendig. 

Prisene på vanlig 3-serie med største motor er helt på trynet i Norge. Det er ingen grunn i verden til at den der skal ha mer verdi som en bra utstyrt G31 540d. Selv med drittdårlig Eurokurs så sparer man over 100 000 kr på å importere tilsvarende fra Tyskland. 

Koster nesten det samme som denne...

BMW 7-serie | FINN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Prisene på vanlig 3-serie med største motor er helt på trynet i Norge. Det er ingen grunn i verden til at den der skal ha mer verdi som en bra utstyrt G31 540d. Selv med drittdårlig Eurokurs så sparer man over 100 000 kr på å importere tilsvarende fra Tyskland. 

Koster nesten det samme som denne...

BMW 7-serie | FINN.no

Det er gøy å se på Mobile hva man får av litt artige biler nå om dagen. Du får jo en Alpinablau D3 Allrad med rundt 180k km riktignok til under 400k ferdig inn. Da F31 LCi. Og jeg vet nøyaktig hva jeg hadde valgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, laffe said:

Denne lå vel ute tilsalgs av en privatperson for 120 eller 130 tidligere i år om jeg ikke husker helt feil. Antar annonsen er blitt slettet da jeg ikke fant den igjen noen plass.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=179249566 Here you go. Endte opp med å lagre den for jeg synes prisen var så bra og bilen såg så fin ut. Har gått litt opp siden den gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fredrik 90 said:

Prisene på vanlig 3-serie med største motor er helt på trynet i Norge. Det er ingen grunn i verden til at den der skal ha mer verdi som en bra utstyrt G31 540d. Selv med drittdårlig Eurokurs så sparer man over 100 000 kr på å importere tilsvarende fra Tyskland. 

Koster nesten det samme som denne...

BMW 7-serie | FINN.no

Helt enig. Samme historien når jeg kjøpte 530xd'en. Ikke sjangs å få en godt utstyrt F31 LCI 330xd til 400k. Klart, behov er forskjellig, men med mindre det står ALPINA D3/B3 på luka hadde jeg ikke klart å forsvare å betale samme pengene for en 3-serie som en 5-serie om årsmodell og utstyrsnivå er nogenlunde likt, sett bort fra det spesifikke 5-serieutstyret. Har alltid likt 1 og 3-seriebilene best pga sportslighet, men 5-serie er bare så mye mer voksen og komplett. Mulig G21 M340 hadde endret på det inntrykket - men igjen; en G31 540i, som jo koster mindre penger, ville vært enklere å signere kjøpskontrakt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2023 at 8:28 AM, Snagg30 said:

Er dette en grei vinterbil? for dyr kanskje?
 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=315255391

 

Denne 125en har vært til salgs flere ganger siste årene. Sist ble den vel solgt for 150k. Virker ikke som det er en bil noen av eierne blir knyttet til siden den hele tiden havner på finn. Kanskje det er automatkassen som ødelegger. 

For øvrig vet man bimmers har blitt en rikmannsforum når biler til 170k blir definert som "vinterbiler" ;-)

Er man veldig opptatt av sosial status og hva bilen signaliserer så skjønner jeg at man ikke vil kjøre Volvo 940 med sladdebulker eller en gammel Ford Focus. Dog gjør de jobben som vinterbil selv om man kanskje ikke føler seg som kongen på haugen i parkeringshuset på jobb. For din del som bor på kysten der det er lite snø spiller det forsåvidt ingen rolle om det er rwd eller fwd, men personlig hadde jeg nok endt opp på rwd uansett.  Det billigste er nok en E39 520/523 eller en E60 520 2.2 M54, der får du OK eksemplarer for 35-40k som du kan selge for ca det samme etter vinteren. Alternativt en Mercedes W211 200 Kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Larsen4 skrev:

Artig å høre, den så jo usedvanlig fin ut til å ha gått 360k, den er jo fullt utstyrt og med headup, acc, night vision osv…

Noe av det beste du kan kjøpe det der uansett kilometer, selv om de e ikke er feilfrie er de nærmest gratis å drifte iforhold til hakke nyere bmw med og uten 4wd

fordel med xdrive e60 er at du fortsatt finner biler som har fått stell framfor senk og felger som ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Noe av det beste du kan kjøpe det der uansett kilometer, selv om de e ikke er feilfrie er de nærmest gratis å drifte iforhold til hakke nyere bmw med og uten 4wd

fordel med xdrive e60 er at du fortsatt finner biler som har fått stell framfor senk og felger som ikke passer.

Takk for tips! Er på utkikk etter ny vinterbil så vi får se hva det blir til, uansett så må det bli en orginal bil og ikke en oppjazza en med wunderbaum og senk😅

Har også sett på e53 og f10 men er usikker på hvor godt de holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, fupsaker skrev:

Det skal også sies at man kan oppgradere Haldex-enheten og få en kontinuerlig bakhjulsdrevet karakter med f.eks 70% drift på bakhjulene til enhver tid. Men jeg skal ikke si det med sikkerhet at dette er tilgjengelig lengre. Sjekket det da jeg hadde en 2007 2.0tdiq A3. :) Tilbake i 2010.... :D Så da kan du kjøpe en TT med en 3.2L V6 @Snagg30!

 

Edit: Joda, det finnes! For Land Rover, GM, Saab, Volvo, Ford. ;) 

Haldex tuning ECU upgrade Gen II, Switchable modes for Audi, Golf, Skoda - Ramtech

3,2 høres ut som kjedelig valg i tt, kjørt den motor i a3 og a6, og sitter igjen med at det var pen motor lyd og thats it. 
i tillegg har de vell vist seg og havarer litt også👍men tt i seg selv kan være en underholde bil å kjøre.

cooper er kjempe morsom bil å kjøre, og god å kjøre til å småbil å være.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...