Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

On 8/24/2023 at 4:55 PM, Werther said:

For øvrig vet man bimmers har blitt en rikmannsforum når biler til 170k blir definert som "vinterbiler" ;-)

Hehe, ja det var et greit budsjett for en vinterbil. Sist jeg kjøpte én var det en e39 520i 2.2L som måtte ha en bensinpumpe før den i det hele tatt kom seg av flekken. Så måtte den ha litt ting og tang for å ikke koke over. Ble nå ferdig fikset og omregistrert til under 10k. Det var en ubeskrivelig deilig følelse å ikke bekymre seg for bulker eller riper og kunne parkere ved siden av biler med barneseter uten å tenke noe mer på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folks definisjon på vinterbil er nok litt forskjellig. 

Endel kjøper jo biler kun for å herje med og kjører stadig rundt uten f.eks støtfangere og lykter. Disse har det definitivt mest morro...

Andre kjøper en fin bil for å spare en enda finere sommerbil. Det er jo fornuftig, men samtidig litt begrensende med tanke på hva man tør bruke den til. 

Og så har man de som herjer med Ferrari på isbanekjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også tror jeg mange omtaler en fin bil som vinterbil kun for å fremstå flåsete og en smule kaksete 😅 I mine øyne er begrepet vinterbil en eldre bil som man kanskje ikke tar like godt vare på som bilen man sparer for vinterveiene. Bilen er i en slik kosmetisk stand at man ikke har lyst til å kjøre den om sommeren. Blir vinterbilen for ny og for flott så blir det jo bare en vanlig helårsbil. Jeg vet at jeg omtalte min tidligere E60 545i og senere Chevy Camaro som vinterbiler, dette var for å være flåsete da timingen for kjøp av begge var sent på høsten. Helårsbiler hadde nok vært ett mer dekkende behov for disse bilene, de ble brukt hele året men var alt for fine og fikk alt for godt stell til å egentlig kunne kalles vinterbiler 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel alle fra forskjellige slagmarker, så hva en bruker på bil og hobby er individuelt. Felles er at bil er i fokus og det er det viktigste :) Det er vinter halve året her oppe på nordvesten, så greit å kunne dyrke interessen året rundt. Glem pris - fokus på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Orjan skrev:

Greit innehold i denne garasjen; Nissan Skyline | FINN.no

797_1306606242.jpg

 

797_1847470845.jpg

Hva er den lave røde saken her?

 

Det er nok en Honda NSX med et slags bodykit på fronten. Fronten minner om Koenigsegg, Viper, saleen S7. Ikke originalt nsx. Men bilen er sikkert strøken ellers :) en nabo av meg hadde en prikk lik skyline r32. Min desiderte favoritt fra skyline serien. Og ingen upris heller.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2023 den 19.22, Eystein Ose skrev:


https://www.finn.no/316852826

Denne var virkelig flott😍

Det er så man vil drite i husplaner og heller kjøpe den.😆 At ikke den ryker fort? Kanskje ikke målgruppen liker grønt og rødt. De skal vel ha sort på sort... men jeg elsker individual farger og farger generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46n burde hatt Cinnamon eller delskinn interiør.

Genialt med rødt interiør, men ikke i grønn bil. (har selv hatt akkurat likt interiør i svart E46)

Og lik farge på alle blinklys.

Men dette er jo relativt enkle og billige ting å gjøre noe med.

Bilen ellers burde jo holde greit. Kan fort bli billigere å kjøpe denne enn en som er godt brukt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...