Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Det står solgt og bud på 80k ??? Må være skuespill. Husker jeg betalte 25k for settet jeg hadde med slike hjul, skulle sikkert ikke solgt😂

Ser prisen står til 90’ nå når de er solgt(iallefall ifølge finn), var 120’ igår🤔 Merkelig.

@Daniel. Landsail LS588 tror jeg er et ok budsjettdekk. Samtidig må en se på hva dekk scorer bra på. Det kan ha shitty våtegenskaper, men lang levetid, så da får de ok score likevel. Litt som barnesetetester, trekk i poeng fordi det var vanskelig for testperson å få det inn i bil. Så risikerer man at en bedre/sikrere bilstol havner ned på listen pga. tull. 

Jeg har to ganger prøvd kinadekk. Ene gangen stod de på brukte felgene jeg kjøpte til F46, det var et merke jeg aldri hadde hørt om og ikke husker hva var. Men dekkene var helt ny og ubrukt og da lot jeg de bare stå på. Helt ok. Mye sporing og tålte ikke aktiv kjøring. Men ok våtegenskaper. På min gamle TM3 ble jeg anbefalt av forhandler Dynamo MU02, testet disse da pris var ok og egenskapene skulle være bra. Ikke de billigste og ikke de dyreste. Et undermerke av Sailun. Disse overrasket positivt. På våt vei var de suveren og godt grep ellers. Minuset var myke dekkvegger(selv om de var forsterket, XL, ikke sikkert dette har sammenheng?) og sporing. De sporet fælt og ved aktiv kjøring var de litt vuggete. Hadde Michelin Pilot Sport på før disse og de sporet ikke og ved hard/aktiv kjøring kjøring var det null antydning til vugging. Så til hvermannsen så hadde nok disse Dynamo vært god nok, for meg hadde de ikke de egenskapene jeg søker. Har nå Pirelli P-Zero med slik støyskum inni, de er bunnsolid - null sporing, godt grep og stabil som fy. Selv med 255/275.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original DAB+-radio også, ikke usannsynlig at det er den eneste i verden med dette. 😛

...men den virket litt sliten ut? Hull/slitasje på setet, girkulen, flass på bakfanger etc.

Uansett, bil til deg @Lars89. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" E8x-E9x har vel det der skinnet som har sprukket opp på siden av setene og lakkflass bakfanger/bakskjerm? Ikke uvanlig i alle fall, selv om det er noe som burde ha vært fikset i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skadene er sånn sett forenlige med 13 år gammel 1-serie, men når man skal selge en bil i denne prisklassen kunne man byttet girkulen og lakket støtfangeren i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt de en mail med litt for mange spørsmål så får vi se.

Er jo ca dette de koster, men da bør selvfølgelig ting være noenlunde på stell. 

Har en annen i kikkerten med nybygd motor og div til samme pris. 

 

 

Flott E39 M5, men 5-10 år mellom service er ikke helt ideelt selv med få kilometer

https://www.finn.no/355788141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da ikke se deg blind på pris, mannen har tross alt et poeng:

Quote

RIKTIG MOTORISERT BMW 5-SERIE! VELUTSTYRT, 4 SYLINDRET OG MED TILHENGERFESTE - ALT KLART TIL Å OPPLEVE REN BMW KJØREGLEDE!

Hvis ikke 4 syl + hengerfeste er ren kjøreglede så vet ikke jeg 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2024 den 1.02, HenrikSolberg skrev:

De tåler voldsomme krefter de B48B20B motorene i G20 330e. F30 330e bruker B48B20A, som jeg tror har svakere råder og stempler. Så en F30 330e på youtube med smidde råder og stempler som pusher 650hk totalt på en dyno... 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes disse nye Yaris`ne har på grensa til svindel priser? Asså ikke fra forhandlerne, men fra Toyota selv helt nye... En full spekka Yaris koster nå fan meg nesten en halv million ny... Man får en 3 år gammel GR Yaris til den prisen...  
Er vel kanskje EU som er bak disse tydeligvis nye spinnville avgiftene i et håp om å drepe fossil markedet i Europa helt? 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=354785741

 

Skulle forresten også på morsomt sjekke hvor mye det hadde kostet å importere en 2023 Camaro 4-cyl fra USA. I USA får man en sånn hver dag for ca 20 000USD/220 000NOK, men skal man ha en inn i Norge så skal staten ha over 900 000NOK i avgifter... Helt absurd hvor billig biler er der borte (eller kanskje helt stygt hvor dyrt biler er i Europa? Selv om biler koster drastisk mindre i UK også, kontra Norge...)

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MagnusAG99 skrev:

… Yaris …

Tja, får de solgt da? Man kan si mye om Tesla, og jeg er stort sett enig i all kritikken mot de. Han Musk er en løs kanon på dekk og enkelte utsalgssteder har fraværende kundeservice og prisene er litt yoyo. Men nå satt Tesla ned prisen igjen etter at den ble satt opp i februar/mars. Man får en helt ny TM3 bakhjulstrekk til 325000,- ex. vinterhjul. Det er jo både mer bil, artigere bil og billigere enn en ett år gammel Yaris. Om man man kan klare seg med hvit bil og 18" på både sommer og vinter + lagt til hengerfeste så havner man på 383000,- - samme pris som Yarisen i linken og fortsatt billigere i drift. Klart det spys ut Tesla når folk innser dette. En kan vel plusse på 15000,- i installasjon av ladeboks, men den er rimelig kjapt tjent inn igjen.

IMG_3974.thumb.jpeg.b9c1e90dbc2a6b6fdd0ceb8d8769c0b9.jpeg
 


Edit: Kan tilføye en annen finn.no-bil som er i direkte konkurranse med Yaris-klassen. Nemlig Smart #1. Denne får du til ca. samme pris som Yaris i linken din, men 400hk og firehjulstrekk. No-brainer.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=355617186

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tja, får de solgt da? Man kan si mye om Tesla, og jeg er stort sett enig i all kritikken mot de. Han Musk er en løs kanon på dekk og enkelte utsalgssteder har fraværende kundeservice og prisene er litt yoyo. Men nå satt Tesla ned prisen igjen etter at den ble satt opp i februar/mars. Man får en helt ny TM3 bakhjulstrekk til 325000,- ex. vinterhjul. Det er jo både mer bil, artigere bil og billigere enn en ett år gammel Yaris. Om man man kan klare seg med hvit bil og 18" på både sommer og vinter + lagt til hengerfeste så havner man på 383000,- - samme pris som Yarisen i linken og fortsatt billigere i drift. Klart det spys ut Tesla når folk innser dette. En kan vel plusse på 15000,- i installasjon av ladeboks, men den er rimelig kjapt tjent inn igjen.

IMG_3974.thumb.jpeg.b9c1e90dbc2a6b6fdd0ceb8d8769c0b9.jpeg
 


Edit: Kan tilføye en annen finn.no-bil som er i direkte konkurranse med Yaris-klassen. Nemlig Smart #1. Denne får du til ca. samme pris som Yaris i linken din, men 400hk og firehjulstrekk. No-brainer.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=355617186

Vel…. Ikke akkurat no-brainer. Tipper annenhåndsverdien på Yaris er vesentlig bedre. Jeg hadde definitivt valgt Yarisen kontra Smart#1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...