Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

On 8/13/2024 at 8:30 PM, KireS said:

Fantastisk flott e39 540

https://www.finn.no/364583363

 

...og den ble solgt!

Er fortsatt ikke registrert på ny eier, så uvisst om den ble solgt til utlandet eller innenlands.  Men overraskende å se at en pen E39 går såpass fort for 249k. 

Vedrørende denne:  Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 1996 - Sølv - 193 Hk - Sedan | FINN.no

Så ble den også solgt. Virker som E39-markedet er sterkt om dagen, selv på automat-biler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Werther skrev:

 

...og den ble solgt!

Er fortsatt ikke registrert på ny eier, så uvisst om den ble solgt til utlandet eller innenlands.  Men overraskende å se at en pen E39 går såpass fort for 249k. 

Vedrørende denne:  Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 1996 - Sølv - 193 Hk - Sedan | FINN.no

Så ble den også solgt. Virker som E39-markedet er sterkt om dagen, selv på automat-biler. 

 

Den ble iallfall solgt til en Nordmann, så den blir i landet. Og for å være helt ærlig så tror alle at det er så sykt mye utlendinger som kjøper biler i Norge om dagen. Hvor har dere dette tullet ifra? Ja det har vært en del eksport av dusinvare, altså nyere helt vanlige biler hvor man fikk refundert engangsavgift. Det har tørka inn etter at muligheten for refusjon ble kraftig begrenset. Det har også vært litt eksport av spesielt sjeldne biler, typisk eldre Porsche og Amcars. Men da snakker vi eldre biler som internasjonalt har oppnådd svært høye verdier som det ikke er mulighet for i Norge. Halvgamle bruksbiler som dette, om de er aldri så fine eller har gått aldri så lite er det INGEN som gidder å reise helt til Norge for. De har jo hele hjemmemarkedet sitt fult av sånne biler, følger med litt med på andre plattformer enn den overprisa Mobile.de så er det ikke noe problem å finne low milage eldre BMWer til overkommelig pris. 

En god bekjent skulle selge sin 560 SEC til en tysker, alt var klappet og klart og kontrakten var sendt over. Da fant Tyskeren ut at Norge er ikke medlem av EU, så da får han full moms ved innførsel i Tyskland. Så da ble det ikke så lukrativt å kjøpe bil i Norge tross lav kronekurs mot Euro. SECen var farlig nære ved å havne i min garasje, men havnet til slutt i Mandal. Jeg var i diskusjon med en på Facebook også som mente man nærmest kunne bli millionær av å selge Peugeot 405 MI16 til Frankrike. Der lå de til salgs for noe voldsomme priser, det eneste han ikke tok med i regnestykke var at franskmenn ikke vil ta i franske biler fra noe annet land enn Frankrike. Bilen ble solgt til en på Toten i stede…

Så den frykten og gnålet om at flotte halvgamle BMWer og andre biler skal kjøpes opp av utlendinger er helt ubegrunnet og unødvendig. Noe dyrt, sært og sjelden går ut av landet, men det er biler vi andre aldri hadde fått sjans på likevel. Synd uansett men sånn er det. Det kommer inn en del fete biler også i landet her, hver uke berikes den norske bilparken med mye artig og kult. I fjor var det en som tok inn en MB 300 SL bla. Senest i forrige uke traff jeg en som viste en E38 750i Individual med 70 000 km på telleren som var henta i Nederland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Så den frykten og gnålet om at flotte halvgamle BMWer og andre biler skal kjøpes opp av utlendinger er helt ubegrunnet og unødvendig. Noe dyrt, sært og sjelden går ut av landet, men det er biler vi andre aldri hadde fått sjans på likevel. Synd uansett men sånn er det. Det kommer inn en del fete biler også i landet her, hver uke berikes den norske bilparken med mye artig og kult. I fjor var det en som tok inn en MB 300 SL bla. Senest i forrige uke traff jeg en som viste en E38 750i Individual med 70 000 km på telleren som var henta i Nederland.

Det stemmer nok i det store bildet men det finnes nyanseforskjeller her. Naboen har en gammel Nissan Kasjkai og han har blitt oppringt en 2-3 ganger fra firmaer som vil kjøpe bilen hans for eksport, tror de går til Afrika. Det er ikke mer en et par dager siden jeg så en annonse i avisa fra et slikt firma. Dette synes jeg høres veldig merkelig ut men det er tydeligvis fortjeneste i det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rune-K skrev:

Det stemmer nok i det store bildet men det finnes nyanseforskjeller her. Naboen har en gammel Nissan Kasjkai og han har blitt oppringt en 2-3 ganger fra firmaer som vil kjøpe bilen hans for eksport, tror de går til Afrika. Det er ikke mer en et par dager siden jeg så en annonse i avisa fra et slikt firma. Dette synes jeg høres veldig merkelig ut men det er tydeligvis fortjeneste i det enda.

Det stemmer det, men dette var de bilene jeg omtalte som dusinvare. Det er en interesse også for utrangerte gamle smør og brød hverdagsbiler, eneste forskjellen er at i stede for at de blir vraka i Norge så blir de skippa til Afrika eller Øst Europa hvor de lever noen år til.  Fortjeneste per bil er ikke stor men det er derfor de kjøper mange biler av gangen. Dette er jo egentlig bra og miljøvennlig, i Norge så hiver vi alt for gode biler pga streng EU kontroll og at nordmenn er utrolig dårlig til å ta vare på bilene sine. Fetteren til kona jobber som bilopphugger og han forteller at folk hiver biler fordi de ikke får EU godkjent den pga en Airbag lampe som lyser. Altså full ut brukbare biler som vrakes fordi ett lite løsningsorientert verksted anslår reparasjoner som dobler bilens verdi. Det var en som heiv en E39 530d etter å ha kosta på den 130 000,- på to år, en bitte liten fille feil var det som fikk begeret til å renne over…nå måtte han sette ned foten og ville vrake bilen. Heldigvis så fikk han redda den i porten og kjøpte den for vrakpanten. Søstera mi har en 2011 modell Ford Mondeo 2,0 TDCi med 140 hester diesel. En bil som er i god stand, men en nesten verdiløs bil. Men herre Jesus hvor mye bil for pengene det er. Den kjører fantastisk, går som på skinner på motorveien i 130 km/t, ikke en ulyd innvendig, aldri noe trøbbel og den ser bra ut. Sånne biler hiver folk fordi de ikke vet bedre. 

Verste jeg ser er E39 og E60 hos høggeren, fordi jeg vet at med litt ordentlig vedlikehold så er dette biler bygget med en kvalitet som ville vart i mange mange flere år. Å neglisjere en E39 over tid for så å vrake den er rett og slett sløsing med ressurser. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at i Norge er det høye verkstedpriser og gode forbrukerrettigheter som tar livet av mange greie biler. 

En bil som blir kasta pga et reperasjonsoverslag på 20-30k kunne i mange tilfeller vært reddet med 4-5k i deler fra Autodoc og noen timers egeninnsats. 

Men man tør heller ikke selge bilen billig pga potensielt kranglefanter som skal ha fulle rettigheter på en 10-20 år gammel sliter til 10k. 

Da er veien kort til pressa evt oppkjøper som eksporterer.

 

On topic:

E34 B10 mauell "lapskaus"

https://www.finn.no/361657536

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ur-M2 som ikke er tuklet med, riktig farge og lav km-stand 😍

Bruktbil til salgs: BMW M2 - 2018 - Blå - 370 Hk - Coupe | FINN.no

282_2035600618.jpg

..samme bil var til salgs i 2019 fra forhandler med 380km til samme pris som nå - 699000... Bruktbil til salgs: BMW M2 - 2018 - Blå - 370 Hk - Coupe | FINN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2024 den 19.21, Werther skrev:

 

...og den ble solgt!

Er fortsatt ikke registrert på ny eier, så uvisst om den ble solgt til utlandet eller innenlands.  Men overraskende å se at en pen E39 går såpass fort for 249k. 

Vedrørende denne:  Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 1996 - Sølv - 193 Hk - Sedan | FINN.no

Så ble den også solgt. Virker som E39-markedet er sterkt om dagen, selv på automat-biler. 

 

Oi, ble nesten fristende å hive ut 530ien når man ser sånt marked 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=364538334
Har vært å sett og prøvekjørt denne i dag. Flott bil og nok utstyr osv. Noen som har noen formening om ca tap etter 3 år med en slik? Skal ukependle til Danmark. så Blir noen km ila. av ett år. Har regnet meg frem til rundt 32k km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, LP760 skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=364538334
Har vært å sett og prøvekjørt denne i dag. Flott bil og nok utstyr osv. Noen som har noen formening om ca tap etter 3 år med en slik? Skal ukependle til Danmark. så Blir noen km ila. av ett år. Har regnet meg frem til rundt 32k km.

Rå X5 M! Sprekt å bruke dette som pendlerbil, men på en annen side får man ikke noe bedre. Som fem år gammel og med 120 000km på telleren tror jeg vi snakker om et verditap på ca. 1-1,1 mill. Betalingsviljen er, slik jeg vurderer det, betydelig lavere for en M-bil med uvanlig høy kilometerstand for sin årgang og modell. Det ligger til sammenligning en 2017 X5 M med 130 000km på telleren til kr. 739 000,-, noe jeg føler er nokså representativt for din eventuelle bil (foruten at denne er to år eldre og derav noe lavere verdi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...