Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, E.C. skrev:

https://www.finn.no/362171970

Karosseribytte, ikke godkjent kompressor, fraskrevet reklamasjonsrett, eldste modellårgang og 700k?

wat

Jeg så den jeg også. Han selgeren der må jo være helt svimmel. Jeg ville ikke hatt den om jeg fikk den en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, papertiger said:

Lekker i3S FC 120Ah med noe så sjeldent som Kashmirsølv, i kombinasjon med eucalyptus (?) innvendig treverk. De fleste har eik, synes dette var forfriskende.

Og ACS senkefjører.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=366395180

image.png.d7e7a2198f4e6341d17b8a70e61ed560.png

Bare å få en «Saltkjelen»- taktrekk og det er desidert den fineste i3en.😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, PIIIPower skrev:

er det normalt å gi så faen i leasing/biler man ikke "eier" selv?

Selvfølgelig ikke. Vedkommende sitter igjen med en monster-regning (regner jeg med). Antageligvis noe ala avtalt restverdi minus prisen de får på stadssalg pluss diverse gebyrer.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, PIIIPower skrev:

Kalkulert salgspris -81.291

De har jo endel drittbiler, er det normalt å gi så faen i leasing/biler man ikke "eier" selv?

Ser den selges på vegne av bank, så det er nok nærliggende å tro at det er et pågående tvangssalg eller tilsvarende. Ofte er både bil, båt og eiendom "rasert" innen tvangssalget starter. Saksøkte har i lang tid forstått hvilken vei det går, og da gir dem som regel f.. i hvordan bilen ser ut. Jo mer rasert, desto bedre virker det ofte å være. Sjeldent blir det en konsekvens for saksøkte, da man som regel er i et varig uføre når man har kommet til dette steget, så da er gjeldssanering ofte neste steg med det resultat at man er gjeldsfri fem år etter.

11 minutter siden, mr.pingu skrev:

Bare å få en «Saltkjelen»- taktrekk og det er desidert den fineste i3en.😍

Ja, denne var skikkelig lekker. Forfriskende å se i3 i Kashmirsilver eller Jacuro Beige. Ellers er bare stoff, lim og arbeidslyst klar, så her er det bare å kjenne sin besøkelsestid. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Sjeldent blir det en konsekvens for saksøkte, da man som regel er i et varig uføre når man har kommet til dette steget, så da er gjeldssanering ofte neste steg med det resultat at man er gjeldsfri fem år etter

Er det så enkelt? Heldigvis ikke hatt behov for det selv, men det er vel en del strenge krav til gjeldsordning såvidt jeg vet. Etter hva jeg har skjønt kan gjelden ikke være fersk og man må være / ha vært ute av stand til å betjene den ganske lenge før det er aktuelt. Men ja, i dette tilfellet ser det jo ut som bilen har blitt disponert av noen som har vært sure for at noen vil ha penger av vedkommende, totalt misbrukt. Ser forøvrig at det ikke er heftelser på bilen, men det er jo mulig det er en leaset bil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, sluquet skrev:

Er det så enkelt? Heldigvis ikke hatt behov for det selv, men det er vel en del strenge krav til gjeldsordning såvidt jeg vet. Etter hva jeg har skjønt kan gjelden ikke være fersk og man må være / ha vært ute av stand til å betjene den ganske lenge før det er aktuelt. Men ja, i dette tilfellet ser det jo ut som bilen har blitt disponert av noen som har vært sure for at noen vil ha penger av vedkommende, totalt misbrukt. Ser forøvrig at det ikke er heftelser på bilen, men det er jo mulig det er en leaset bil.

Det er visse vilkår som må til, men som oftest har saksøkte allerede vært ute av stand til å betjene gjelden ganske lenge når man er på dette stadiet. Utsikten til å bedre sin finansielle situasjon er nok heller svært mørk. Om ikke rett etter, er tar det ikke lange tiden etter en prosess som dette før man kommer inn i systemet som muliggjør en gjeldssansering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...