Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Sammenlikningen var for å illustrere hvor gal prisen var. Man får altså en tre år nyere X5 av nyere generasjon med tilsvarende effekt. Da får man også en bil som har mye moderne utstyr og teknologi. Og ettersom denne bilen ikke blir solgt mens X5 45e i tilsvarende prisområde selger som bare det så synes jeg dette var en passende sammenlikning. Forøvrig så er det X5 30d som er innstegsmodellen i G05 X5 generasjonen, litt lett å glemme denne i havet av 45e som ble solgt i Norge. 

Nei dette stemmer ikke. 45e er jo innstegsmodellen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Det blir vell likt som med f15. Der 40e er innstegsmodell og ikke 30d. Vertfall her til lands.

45e startet på 845.000kr og 30d 989.500kr så en stor forskjell ja.

Jeg sitter og kiker på Finn for tiden etter G05 og det virker til at 30d er vesentlig mer ettertraktet en hybrid versjonen noe som er forståelig på en så tung bil når man i tillegg skal drasse rundt på enda mer vekt med dobbelt forbruk. Skal låne G05 45e søndag for å trekke med og er spent på forbruk, Cayenna jeg har på lån bruker snart 2L på mila.. 730d’n under literen men SUV-en er igjen mye bedre å dra med. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Det blir vell likt som med f15. Der 40e er innstegsmodell og ikke 30d. Vertfall her til lands.

Ja, men så var det en 2 liter firer og, det har vel skjedd en vesentlig oppdatering der sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Olaandref skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=371145293 Hva er gjort med disse av Karmann? 🤔

Stort sett alt.

BMW hadde ikke kapasitet til og produsere E24 de første årene så de satt bort produksjonen til Karman. Jeg husker ikke hvor lenge men det var i vertfall et par, tre år. Karman fortsatte og lage karosseriene en god stund men BMW overtok sluttmonteringen  etter noen år. 

Jeg pleier og si at Karman var veldig flinke til og produsere rust, de lagde jo også karosseriene til E9. Det er også derfor at en tidlig E24 er vanskelig og finne, de ruster veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rune-K skrev:

Stort sett alt.

BMW hadde ikke kapasitet til og produsere E24 de første årene så de satt bort produksjonen til Karman. Jeg husker ikke hvor lenge men det var i vertfall et par, tre år. Karman fortsatte og lage karosseriene en god stund men BMW overtok sluttmonteringen  etter noen år. 

Jeg pleier og si at Karman var veldig flinke til og produsere rust, de lagde jo også karosseriene til E9. Det er også derfor at en tidlig E24 er vanskelig og finne, de ruster veldig mye.

Var det ikke fra 1976 til 1982 disse ble produsert ?

Gode eksemplarer av disse er hvertfall svinetøffe 🥰🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Var det ikke fra 1976 til 1982 disse ble produsert ?

Gode eksemplarer av disse er hvertfall svinetøffe 🥰🙏

Jeg tror ikke Karman sto for sluttmonteringen så lenge men karosseriene kan nok stemme. Det enkleste er og sjekke i døråpningen. De skal ha et skilt fra Karman hvis de er produsert der. Hvis det er kun karosseriet så finner du ikke noe skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Vingerei skrev:

Sammenliknet med denne så er prisen skivebom. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=361460122 eller denne men er 2014 modellhttps://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=371287581

Har vurdert å se på den flere ganger, men mangler noe vesentlig utstyr til den prisen. Som feks 360 kamera og ACC. Hengerfeste kan jeg heller ikke se her. Den har stått i en evighet, det sier sitt. (Den i Horten altså.)

Den øverste av disse to er vel først og fremst en 40d og ikke en M50, samtidig er den 2 år eldre? At det skiller 100 000 mellom disse er da fullstendig forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...