Marius2002 Skrevet Oktober 17 Share Skrevet Oktober 17 (endret) Jeg regner med selgeren(e) er åpen om bilens bruk og servicehistorikk. BMW M skal jo bankes rundt baner, de kjemper jo side om side med Porsche, Ferrari, Lamborghini, Aston Martin ++ på baner verden rundt. Riktignok ikke alle er gategodkjente, men likevel. Kjøperene av disse bilene vet hva de går til og hva service/vedlikehold dette krever og koster. Hadde ikke bekymret meg på å kjøpt en bil som har gått på bane i ny og ned hvis service er fulgt opp og slitedeler byttet. Det finnes unntak og folk som bruker og herjer med bilene uten å følge opp vedlikehold, men tror Trackday har nogen lunde kål på sakene sine. Det hadde fort blitt dyrt hvis ikke. Stilig M3 CSL og stilig M4 GTS. Endret Oktober 17 av Marius2002 Orjan og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 17 Share Skrevet Oktober 17 Kjøpe en E61 LCI 520d med M-Sport som er kjørbar: https://www.finn.no/mobility/item/366912527?ci=1 Eller betale litt ekstra for en E61 LCI 520d "M-Sport pakke" med en havarert motor? https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/375835435? Litt optimistisk å selge delebil til en høyere pris enn en kjørbar bil spør du meg. Marius2002 og Orjan reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 17 Share Skrevet Oktober 17 Denne likte jeg. Synd det er tilsynelatende tvilsom holdbarhet på motoren. Kledelige felger. Mangler M-Sport, men resten veier opp. Finn.no | BMW 120i cabriolet E.C., Kolstad Jr., Dusy og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 17 Share Skrevet Oktober 17 15 minutter siden, Marius2002 skrev: Denne likte jeg. Synd det er tilsynelatende tvilsom holdbarhet på motoren. Kledelige felger. Mangler M-Sport, men resten veier opp. Finn.no | BMW 120i cabriolet Ser kjede er byttet i 2020, men ja N43 krever nok litt ekstra omsorg med tanke på dyser, Nox sensor, coil pakker osv... Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 17 Share Skrevet Oktober 17 Den så faktisk ganske kurant ut selv uten M-Sport Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 Ser ut som Bavaria har begynt å importere nye brukte BMW med dieselmotorer fra Sverige i stor stil.. Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 2024 - Svart - 190 HK - Stasjonsvogn | FINN.no Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 2024 - 190 HK - Stasjonsvogn | FINN.no Bruktbil til salgs: BMW 3-serie - 2024 - Svart - 190 HK - Sedan | FINN.no Ligger plutselig haugevis med 2024 G31 520d xDrive til salgs på Finn.no hos Bavaria forhandlere rundt om. Er folk så sugene på 5er Touring med firer diesel at de er villige til å betale over 900 papp for en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 (endret) Et vanskelig marked. Dessverre. Det er så mange punkt her som en kan ta hensyn til. For det første er spiller det egentlig ikke noen rolle på motor, en 520xd har plenty krefter nok og byr på det ypperste innen kjøreglede og er en premium familiebil. Så slikt sett kan prisen forsvares om man tenker historisk sett. På en annen side er det jo kommet ny femmer siden disse ble produsert og med kampanjen på i5 40 Touring xDrive på 830000,- så er det utrolig vanskelig for hvermannsen å forsvare en femmer fra forrige generasjon som er mye dyrere i både innkjøp og drift, og skal vi dra inn ytelse i bildet så blir tallene enda styggere på 520en. På en tredje side er det kanskje et trygt valg på et langsiktig bilhold. Det er utprøvd og man har tilgang til god kunnskap rundt motorene verden rundt. Jeg er enda skeptisk til AdBlue, men det er kanskje på like dårlig grunnlag som de som har rekkeviddeangst og tror friheten blir frarøvet i elbil. 🤷♂️ Ellers vil det være flere forhold som veier for og imot både i5 og disse 520d, så en må bare finne det som passer enselv. Endret Oktober 18 av Marius2002 Rettet opp prisen på kampanjen Ron Jeremy og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 En stykk nydelig G31 530d https://www.finn.no/mobility/item/376077568 fupsaker, papertiger, Ron788m og 4 andre reagerte på dette 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 4 minutter siden, Snagg30 skrev: En stykk nydelig G31 530d https://www.finn.no/mobility/item/376077568 Fin ja😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrokeBoi Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 On 10/17/2024 at 6:58 AM, Ingvaldsen said: Blir vell ikke mer entusiasteid enn dette, den skal bankes på bane. Og stakkars de som ikke skjønner at en bil som er bygd for dette også koster å drifte… bare se driftutgiftene på porsche gt-bil, de å er lagd for nettopp å bankes på bane. Noen forbinder ordet "entusiasteid" med garasjelagring i ti måneder av året og kjøring på turtall under 3k rpm, samt polering og voksing annenhver uke. Sportsbiler skal brukes for det de er laget for; sportslig kjøring. Personlig hadde jeg aldri kjøpt en banekjørt bil fra et firma som tilbyr leie av sportsbiler for banekjøring. For meg blir dette tilsvarende å gifte seg med en dame fra red light district. "Alle" som leier en bil til banekjøring prøver nærmest med vilje å ødelegge bilen så mye som mulig, da de skal ha "valuta for penga". Det er jo tross alt snakk om mange tusenlapper for å kjøre rundt i 15-30 minutter. Jeg hadde hatt mindre problemer med å kjøpe en banekjørt bil av en entusiast som har eid bilen i flere år, gitt at personen ikke har drevet med utleie av denne på siden. Dette gjelder så klart kun hvis det er snakk om en veldig spesiell modell som det er svært få eksemplarer av. Optimalt sett velger jeg så klart biler som er eid av godt voksne personer som nesten ikke tør å kjøre i det hele tatt.😅 Fredrik 90, Marius2002, ///M-ini95 og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 Fin og fornuftig 3GT Finn.no | 320d xDrive GT TorsteinAa, Ron Jeremy, papertiger og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet Oktober 19 Share Skrevet Oktober 19 11 timer siden, Marius2002 skrev: Fin og fornuftig 3GT Finn.no | 320d xDrive GT Fin? Jeg synes de er alt annet enn fin 🤢 Werther, Markus E30, Ingen og 1 annen reagerte på dette 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 21 Share Skrevet Oktober 21 Hvis man ser på hva folk skal ha for E91 og F31 med samme motorisering så skulle det vel ligge an til å ha en bil her i mange år med veldig hyggelig andrehåndsverdi. Bruktbil til salgs: BMW 3-serie - 2020 - Svart - 265 Hk - Stasjonsvogn | FINN.no Ron Jeremy, fupsaker, papertiger og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 21 Share Skrevet Oktober 21 (endret) På 19.10.2024 den 3.10, HenrikSolberg skrev: Fin? Jeg synes de er alt annet enn fin 🤢 Ja, men det må du få lov å mene Det er heldigvis veldig naturlig å ha delte meninger om ting og tang. Jeg synes 3GT er skikkelig flotte biler som skiller seg ut, de kan i tillegg skilte med god plass. Ergo et godt alternativ til den godt kjente stasjonsvognen… Dette så også ut som en fin i3S til en svært overkommelig pris, med km-stand tatt i betraktning. Finn.no | i3S 120Ah Endret Oktober 21 av Marius2002 HenrikSolberg, Saltkjelen og papertiger reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 21 Share Skrevet Oktober 21 (endret) M550i med Dubaistuk: https://www.finn.no/mobility/item/376481406 (Mulig repost. Jeg er ikke 100% oppdatert på hva som har vært i denne tråden tidligere....) Endret Oktober 21 av *MrB* Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå