Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Relativt ryddige E39 med diesel begynner å bli sjelden vare. Det er sånn disse bilene overlever, kun to eiere siden ny (begge eiere født før 1965). Ekstra artig at den er solgt ny på Havva Bil (I dag Bavaria) her i Arendal, kun noen regnummer etter min første E39 :) 

https://www.finn.no/mobility/item/421045076?ci=1

Endret av Fredrik 90
Skrevet

Både litt artig og sjeldent å snuble over vedlikehold av samme nivå som man hadde gjort selv på tilsvarende bil. Både mtp. hva som er gjort forebyggende og mtp. valg av kvalitet/leverandør av deler.

Skrevet

Det er ikke ofte at jeg er positiv til prisingen på biler som legges ut her, men dette synes jeg faktisk var overkommelig. Dette tror jeg er ett veldig bra eksemplar 👍

Skrevet
29 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Enig @papertiger.

Men ender fort opp på finn igjen om 3 år der rusten tyter ut hjulbuene og sist oljeskift var for 30k km siden.

Er hverken diesel eller 335i, så slipper vel kanskje unna de verste eierne 🤪

Skrevet
8 minutes ago, *MrB* said:

Har tipset en kompis om den E90’en. Håper han biter på. 

kunne tenkt meg den selv som sommerbil, men kona mente i3’en måtte ryke da. Og å kjøre en slik bil på vinteren er uaktuelt! Blir som å begynne å røyke når du er 40 år. 

Skrevet
4 minutes ago, papertiger said:

kunne tenkt meg den selv som sommerbil, men kona mente i3’en måtte ryke da. Og å kjøre en slik bil på vinteren er uaktuelt! Blir som å begynne å røyke når du er 40 år. 

Det blir hans nr2/søndagsbil. Han kjører F31 til vanlig. Selger hadde visst fått kalde føtter, dessverre. Sikkert teppebombet fra siste pris-avdelingen. 

Skrevet
14 minutter siden, papertiger skrev:

Er ikke alt en kone skal blande seg bort i. 😉 Med fortsatt godt vedlikehold hadde man garantert ikke tapt penger på denne bilen. Tror også det hadde vært en relativt rimelig sommerbil og drifte, selv for dem som ikke er nevneverdig skrukyndige

Skrevet
10 minutes ago, *MrB* said:

Det blir hans nr2/søndagsbil. Han kjører F31 til vanlig. Selger hadde visst fått kalde føtter, dessverre. Sikkert teppebombet fra siste pris-avdelingen. 

Søndagsbil høres mer korrekt ut ja. Ser den er deaktivert nå.

Just now, Skulebollen said:

Er ikke alt en kone skal blande seg bort i. 😉 Med fortsatt godt vedlikehold hadde man garantert ikke tapt penger på denne bilen. Tror også det hadde vært en relativt rimelig sommerbil og drifte, selv for dem som ikke er nevneverdig skrukyndige

Du har rett i både det ene og det andre. Men når målet videre er investering i større bolig skal det være enighet, og da er det også enighet om at sommerbil kommer hakket ned på lista, og den måtte nok ha blitt solgt uansett når penger skal puttes i hus. Men sett bort fra det så er jeg helt enig med deg. Hadde vært en perfekt sommerbil, ny nok til å være driftssikker og gammel nok til å være analog og la deg kjøre selv. Til langt under E46 pris. 

Skrevet

Jeg skjønner at jeg er heldig som har ei kone som ikke blander seg oppi mine bilkjøp. Bare hun har noe å kjøre med så er ho happy. Kan heller ikke se hvorfor en bruktbil til 189 000,- skal stå i veien for bolig kjøp…da har man en tverr bankforbindelse 😅

Den E90en var enormt fristende, det må jeg bare si. Er på søk etter nr to bil om dagen etter at E61 ble solgt. Men jeg er redd denne rett og slett er for fin og fortjener bedre. Men så tenker jeg kanskje at den har det bedre som dailydriver hos ett petimeter som meg enn hos en sint og fattig 19 åring uten mekanisk sympati?

Skrevet
8 minutes ago, Fredrik 90 said:

Jeg skjønner at jeg er heldig som har ei kone som ikke blander seg oppi mine bilkjøp. Bare hun har noe å kjøre med så er ho happy. Kan heller ikke se hvorfor en bruktbil til 189 000,- skal stå i veien for bolig kjøp…da har man en tverr bankforbindelse 😅

Den E90en var enormt fristende, det må jeg bare si. Er på søk etter nr to bil om dagen etter at E61 ble solgt. Men jeg er redd denne rett og slett er for fin og fortjener bedre. Men så tenker jeg kanskje at den har det bedre som dailydriver hos ett petimeter som meg enn hos en sint og fattig 19 åring uten mekanisk sympati?

Du kan så si, men det bunner også ut i min mekaniske sympati. Med garasje på plass så hadde OCD’en min fått fred. Det er lett å komme med mange unnskyldninger, men jeg hadde rett og slett gått rundt med konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke kunne gitt den bilen den oppmerksomheten, det stellet og de fasilitetene jeg mener den fortjener per i dag. Det har jo du på plass, så jeg hadde blitt oppriktig glad på både din, bilens og nåværende eiers vegne om du hadde slått kloa i den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...