Gå til innhold

Idiotparkeringstråden!


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

On 2/19/2024 at 8:25 PM, Saltkjelen said:

Fullt forståelig at folk gjør det der. Jeg oppdaget en saftig parkeringsbulk (av typen sparket opp døra i siden) i i4en her for litt siden, så nå foregår alle parkeringer av ta-seg-tilrette-slaget. 

 

Bare ikke bli sint hvis du opplever at noen parkerer deg inne eller helt inntil bilen din når du gjør slikt. 

Er ikke lenge siden jeg lette etter plass et sted og en kølle hadde parkert over 1.5 plass et sted der det var travelt. Jeg ble så forbanna at jeg parkerte heeeelt inntil bilen hans (maks 20 cm mellom) bare på pur faen, slik at han måtte bruke passasjerdøra for å komme seg inn i egen bil.  Forventet at han skulle vente på meg når jeg kom ut eller at det ville være en bulk eller ripe i bilen, men vedkommende hadde ikke ramponert bilen min i sinne.

Jeg har brukt altfor mye tid av livet mitt på å lete etter parkeringsplasser, så har ikke så mye til overs for asosiale egoister. Hvis man er så manisk med bilen sin foreslår jeg at man tar bussen istedenfor å være en pest og en plage mot andre.   Skjønner at dette ikke er politisk korrekt her inne på bimmers hvor det flyter over av øvre middelklasse-mannfolk med spisse albuer og kjekkas-holdning, men noen ganger her i livet er det greit å samarbeide for at alle skal få plass. Så når folk som dere får bulker og riper tenker jeg bare "karma"...

Bare så det er sagt er jeg selv en av de som parkerer lengst unna andre og gjør alt jeg kan for å unngå potensielle riper, dog innenfor rimelighetens grenser når det kommer til sunn fornuft og normal folkeskikk.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg aldri har skjønt er at ens handling skal rettferdiggjøre en annen manns hærverk? Selvfølgelig finnes det idioter her og der, men man er ikke mye bedre om man oppfører seg like dårlig (eller enda mer idiotisk) som/enn idioten. 

Når det er sagt - jeg dobbelparkerer aldri, men jeg tar med til rette på endeplasser ved å plassere bilen på linjen (eller delvis utenfor) mot friområde. Jeg kan rygge bilen helt inntil passasjersiden til nabobilen for å forhindre at den siden blir brukt og så man får god plass mellom førerdørene, noe jeg mener er god parkeringskultur. Jeg parkerer sannynligvis på samme måte som deg ved å velge plasser med omhu og ta mine forhåndsregler, men det er klart det er karma og velfortjent når man (etter dine utsagn) tilhører den øvre middelklassen med spisse albuer og kjekkasholdning. ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, Werther said:

Hvis man er så manisk med bilen sin foreslår jeg at man tar bussen istedenfor å være en pest og en plage mot andre.   Skjønner at dette ikke er politisk korrekt her inne på bimmers hvor det flyter over av øvre middelklasse-mannfolk med spisse albuer og kjekkas-holdning, men noen ganger her i livet er det greit å samarbeide for at alle skal få plass. Så når folk som dere får bulker og riper tenker jeg bare "karma"...

Bare så det er sagt er jeg selv en av de som parkerer lengst unna andre og gjør alt jeg kan for å unngå potensielle riper, dog innenfor rimelighetens grenser når det kommer til sunn fornuft og normal folkeskikk.  

Det jeg ikke forstår er andres lemfeldige omgang med og mangel på respekt for andres eiendeler og verdier. Bare fordi noen velger å kjøre en sliten eldre bil som de ikke trenger å bry seg om riper og bulker i, betyr ikke det at det rettferdiggjør å ta seg til rette på andres verdier og utføre skade på de, både bevisst, men aller oftest ubevisst. Og jeg synes nesten sistnevnte er mest irriterende, når folk er så lite oppmerksomme, eller bryr seg så lite, at de enten ikke merker det, eller ikke bryr seg om å gi beskjed når de var uheldige å være borti å lage skade på en dør, en støtfanger etc. 

Dagens rant fra meg, som også parkerer lengst mulig unna andre folk på parkeringsplassene, og har en kone som gjør akkurat det samme, for å minimere risikoen for slikt over her. Dobbelparkerer ikke, men såkalt BMW-parkering, det skjer. Det har jo med å opprettholde verdien på eiendelens sine så godt en kan 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Werther skrev:

 

Bare ikke bli sint hvis du opplever at noen parkerer deg inne eller helt inntil bilen din når du gjør slikt. 

Er ikke lenge siden jeg lette etter plass et sted og en kølle hadde parkert over 1.5 plass et sted der det var travelt. Jeg ble så forbanna at jeg parkerte heeeelt inntil bilen hans (maks 20 cm mellom) bare på pur faen, slik at han måtte bruke passasjerdøra for å komme seg inn i egen bil.  Forventet at han skulle vente på meg når jeg kom ut eller at det ville være en bulk eller ripe i bilen, men vedkommende hadde ikke ramponert bilen min i sinne.

Jeg har brukt altfor mye tid av livet mitt på å lete etter parkeringsplasser, så har ikke så mye til overs for asosiale egoister. Hvis man er så manisk med bilen sin foreslår jeg at man tar bussen istedenfor å være en pest og en plage mot andre.   Skjønner at dette ikke er politisk korrekt her inne på bimmers hvor det flyter over av øvre middelklasse-mannfolk med spisse albuer og kjekkas-holdning, men noen ganger her i livet er det greit å samarbeide for at alle skal få plass. Så når folk som dere får bulker og riper tenker jeg bare "karma"...

Bare så det er sagt er jeg selv en av de som parkerer lengst unna andre og gjør alt jeg kan for å unngå potensielle riper, dog innenfor rimelighetens grenser når det kommer til sunn fornuft og normal folkeskikk.  

 

Karma faktisk. Jeg har fått herpet biler 3 ganger, uten at noen har vært ærlig nok til å si fra, totalt har det kostet meg eller forsikringsselskapet en god del kroner. Så at folk skal hetses for å ta vare på bilene sine og prøve å unngå slike kostnader blir for dumt. Har heller ikke mye sans for folk som skal leke moralpoliti, det kan faktisk hende det er en grunn til at vedkommende har dobbelparkert, ikke bare at han/hun vil unngå riper eller bulk. Jeg prøver så langt det lar seg gjøre å parkere på ende plass, eller passasjerside mot passasjerside, men det er ikke alltid det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YouTube er fullt av helt vanlige folk som går til angrep på Teslaer med sentrymode - tilsynelatende helt uten grunn, kun ladet med misunnelse og drittoppførsel.

Noe sier meg at disse «angrepene» ikke bare skjer på Tesla, men at ikke ikke blir filmet på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...