Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Angående ladestasjoner: det er jo bra dersom det bygges ladestasjoner rundt omkring,  men jeg ser det som selvfølge at man selv betaler for strømmen sin.

Jeg kjører selv hybrid (Golf GTE) og forventer ikke å bli påspandert strøm. Det er mulighet for gratis lading på jobben, men jeg velger å lade hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tambur4 skrev:

Angående ladestasjoner: det er jo bra dersom det bygges ladestasjoner rundt omkring,  men jeg ser det som selvfølge at man selv betaler for strømmen sin.

Jeg kjører selv hybrid (Golf GTE) og forventer ikke å bli påspandert strøm. Det er mulighet for gratis lading på jobben, men jeg velger å lade hjemme. 

Det synes jeg er en bra holdning, strømsnyltere er ikke bra. Jeg har stadig noen "runder" med madammen der, hun kjøpte en E-up (mot min vilje) for å spare penger. Hun var lei av å fylle 80 liter bensin på E34en annen hveruke, betale dyr parkering i sentrum og bompasseringer. Miljø bryr hun seg ikke om, så det var ikke ett argument for å kjøpe elbil. MEN, ja jeg skjønner det med parkering i sentrum, det med bompasseringer og halv årsavgift. Ingen av oss hadde sagt nei til det hvis vi fikk sjansen til å slippe dette med våre fossilbiler. Men ho har latt det gå sport i å unngå å lade hjemme, for en hver pris. Det provoserer meg, og det har jeg tatt opp mange ganger. Det er snakk om 18 kr ekstra på strømregningen.... Hun lader på kommunale ladeplasser i byen når hun er på jobb, eller på butikker der det er sjans. Kommer hun hjem med elbilen med lite strøm, så kan vi ikke bruke den for ho må ha nok strøm til å komme seg inn til byen neste morgen. Sett den på lading for pokker..... Heldigvis så kommer ho ikke med ladekabelen når vi er på besøk hos folk, da hadde det vært Finn.no neste (for bilen altså...) 

Så jeg venter bare på at elbilfordelene skal forsvinne en etter en, da har jeg E34en stående klar og venter på å bli "konekjørt" igjen. Den er komfortabel, har rekkevidde på over 600 km (ikke en gang den beste Teslaen har det 8)), er full "ladet" på 2-3 minutter og kosta en brøkdel av UPen i innkjøp :P Neida, UPen er grei den. Lettkjørt og kvikk, sparer mine biler for kjøpesenter bulker og småkjøring. Men det ladehysteriet irriterer meg, greit nok å være økonomisk men det går til ett punkt hvor man sparer seg til fant. Her havner mange elbil eiere følere jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man som elbileier være strømsnylter hvis det er en villet politikk at strømmen er gratis for elbiler? Det er greit at man personlig ikke liker elbiler, men å bevisst henge ut elbileierne for noe de gjør helt lovlig blir for dumt og primitivt. Vil man endre politikken som føres på området er det politikerne i ulike offentlige styresmakter som f.eks kommunestyrer som er rette instans.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde om meget gode veier fra Svolvær og til Narvik for de som evt lurer på det.

Lofoten er forøvrig en plass man burde unnet seg tur til for de som er litt opptatt av landskap og ikke har vært der før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Den følelsen når du blir stoppa av sivil politi for altfor breie hjul og du har flaks med at de har lagt igjen sedelen for teknisk visning på stasjon.

Finnes vel ikke noe som heter "for breie hjul", gitt at innpresset på felgen er riktig og hjula er innenfor hjulbua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.C. skrev:

Finnes vel ikke noe som heter "for breie hjul", gitt at innpresset på felgen er riktig og hjula er innenfor hjulbua?

Dem er jo for breie når innpresset er et10 mot orginalt et42 og hjula stikker utenfor bua.

Da er de for breie 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Otis skrev:

Kan melde om meget gode veier fra Svolvær og til Narvik for de som evt lurer på det.

Lofoten er forøvrig en plass man burde unnet seg tur til for de som er litt opptatt av landskap og ikke har vært der før. 

Hva syns du om veiene på Lofast? :) (Startet ved undersjøiske tunnelen og sluttet ved rundkjøringa før Kåringen)

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Gorg skrev:

Hva syns du om veiene på Lofast? :) (Startet ved undersjøiske tunnelen og sluttet ved rundkjøringa før Kåringen)

Kåringen, det er lenge siden jeg har hørt noe om. Mine besteforeldre på både mor- og far-side hadde campingvogn der stående i alle de år. Mye flotte minner derfra :D Kjørte Lofast rett etter nyveiene kom, skal kjøre der neste år om alt går som det skal med tanke på ferie osv. :) Hele slekta mi bor på Melbu og Myre, så 120 mil dit fra Molde. Tar Bognes-Lødingen ferga over og kjører forbi Kåringen videre til Sortland og derfra enten til Melbu eller Myre. Så etter et par dager på Melbu er plana å kjøre Lofoten og ferga over fra Fiskebøl tilbake til Melbu. Nord-Norge og Vestlandet har den flotteste naturen, selv om det også flotte kystplasser lengre sør :) Madammen har aldri vært lengre nord enn Trondheim(!!!!!) så hun gleder seg veldig! Synes forøvrig veien fra Molde og opp til Nordlandsporten er kjedelig, alt føles så lettere(?) etter man kjører inn i Nordland..

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...