Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Du er sikkert god til å lete i tidligere innlegg, men jeg sliter litt med å se relevansen her. Temaet er hvorfor Modell X eiere er så stolte av måkevinge dørene, hva jeg har uttalt om Modell S for lenge siden har kanskje ikke så mye med dette å gjøre...eller? Du har sikkert bedre hell neste gang du skal prøve å "ta meg" på noe 😀

Har jeg forøvrig sagt at jeg ikke liker Tesla? Som konsept så jo dette fascinerende greier, men siden sist så må jeg nok si at e-Golf er elbilen jeg hadde valgt om jeg var i markedet for strømbil. For 900 laken så frister det mer med ny G30, F10 M5 eller M4 👍

Akselerasjonen i Modell S P100D er dog fortsatt det råeste jeg har kjørt, punktum. 

Relevans til måkevinge dørene var det ikke. Men siden vi er i Offtopic tråden så tenkte jeg at jeg kunne våge og kommentere :)
Sitat: Og ikke si at jeg er misunnelig, alle som kjenner meg vet at om jeg hadde 900 000 kr å bruke på bil så er Tesla det siste som hadde endt opp hos meg...

Siden du skriver at Tesla er det SISTE som hadde endt opp med deg her. Og i en tidligere tråd skrev du at du gjerne kunne hatt en Tesla til brukis, ved siden av feks. en e34 m5.

Er ikke spesielt ute etter og "ta deg". Bare følte du motsa deg noe der.. Hellet føler jeg ærlig talt jeg har med meg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skulebollen skrev:

Relevans til måkevinge dørene var det ikke. Men siden vi er i Offtopic tråden så tenkte jeg at jeg kunne våge og kommentere :)
Sitat: Og ikke si at jeg er misunnelig, alle som kjenner meg vet at om jeg hadde 900 000 kr å bruke på bil så er Tesla det siste som hadde endt opp hos meg...

Siden du skriver at Tesla er det SISTE som hadde endt opp med deg her. Og i en tidligere tråd skrev du at du gjerne kunne hatt en Tesla til brukis, ved siden av feks. en e34 m5.

Er ikke spesielt ute etter og "ta deg". Bare følte du motsa deg noe der.. Hellet føler jeg ærlig talt jeg har med meg her :)

Nja...ikke helt, siden jeg i det opprinnelige innlegget skrev at OM jeg bodde i Oslo så kunne jeg VURDERT en Modell S. Siden den gang så har jeg forandret litt mening, og byttet ut Modell S med e-Golf OM jeg bodde i Oslo og VURDERTE elbil. 

Nå bor jeg ikke slik at elbil er nødvendig, så slik ting er nå er er nok Tesla det siste jeg hadde brukt 900 000 kr på. Men Tesla er ikke det siste jeg ville hatt, ville mye heller hatt Tesla fremfor f eks Kia, Toyota, Peugeot eller Huyndai.... Men for 900 000 kr så er Tesla garantert det siste jeg hadde valgt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik skrev:

-film hvor X vinner-

Positiv reklame for Tesla det der at X blir presentert sammen med noe av det råeste innen bil. Hatten av for at den store oppblåste hvalen klarer det og vinner foran sportsbiler bygget for fart! Jeg kunne likevel tenkt meg å sett Porsche 918 i samme løp. Jeg har sagt det før, jeg liker det Tesla gjør og creds for å ha kommet langt i gamet og utfordrer bilindustrien slik vi har kjent den. Jeg liker derimot verken Model S eller X og derfor ville nok heller ikke Tesla vært mitt valg om jeg var i markedet. Nå som de andre store bilprodusentene kommer med elektriske biler på rekke og rad i årene fremover vil nok Tesla møte tøff konkurranse. Tesla er hurtig, men 0-100 er ikke alt. BMW, Audi, MB og Jaguar vil komme knallhardt på banen. Tesla utvikler seg de óg, selvfølgelig, men de har surfet lenge på en bølge fordi de har vært alene i segmentet. 

Som sagt, 918 burde vært med på løpet ovet. Perfekt på alle mulige måter. :)

2015-porsche-918-spyder-photo-637166-s-1280x782-626x366.jpg.b395a6653444f18f54e9349e6836792c.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg ikke noe imot Tesla, faktisk er det et helt genialt bilkonsept, men jeg synes det er så fascinerende å se at det man tydeligvis er stolt over er dører som åpnes på særdeles uvanlig og upraktisk vis. Det er liksom ikke måte på hvor stolte man er av noen dører!? Som fersk i3 eier har jeg fått et helt annet syn på elbil. i3 er rett og slett en genial bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Personlig har jeg ikke noe imot Tesla, faktisk er det et helt genialt bilkonsept, men jeg synes det er så fascinerende å se at det man tydeligvis er stolt over er dører som åpnes på særdeles uvanlig og upraktisk vis. Det er liksom ikke måte på hvor stolte man er av noen dører!? Som fersk i3 eier har jeg fått et helt annet syn på elbil. i3 er rett og slett en genial bil.

i3 er tøff, etter en prøvetur i vår synes jeg i3 er helt knall. Kul, kjapp og liten, perfekt til by. Helt klart et reelt valg som bil nr 2(eller 1 om behovet ikke var større).

Du får stille deg atmed en X og vise dine suicide doors. Blir vel noen rare blikk, men du får unnskylde deg med at som fersk elbileier trodde du det var sport i å vise fram dører :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elbil er helt genialt til sitt bruk, E-UPen vi hadde var super. Til og fra butikken og generell småkjøring i nærområder kunne ikke passet bedre til UPen. God å kjøre, god kvalitet og romslig til sin størrelse å være 👍 Men så fikk jeg Mondeo Hybrid som firmabil og da kunne den ta alle oppgavene til UPen, samt at jeg måtte frigjøre plass i bilparken til en stor bil som kunne trekke tunge hengere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TRF skrev:

Bilen har noen kvaliteter som er helt greie. Hadde jeg hatt alt for mye penger kunne jeg sikkert hatt en elbil som bil nummer... 3 eller noe. Og jeg hadde trolig brukt den opp og ned til butikken og lignende (om jeg ikke var interessert i å smile på turen).

Jeg personlig kan bare ikke fordra den evinnelig glorifiseringa, tøyinga av sannheten, mangel på kompetanse, og hovne holdninga mange av medlemmene i Musk sekten har.

 

Sammenligninga med diesel er jo .. helt på jordet.

Sammenligninga? 

 

Edit: ...

Endret av lagunilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Marius2002 skrev:

i3 er tøff, etter en prøvetur i vår synes jeg i3 er helt knall. Kul, kjapp og liten, perfekt til by. Helt klart et reelt valg som bil nr 2(eller 1 om behovet ikke var større).

Du får stille deg atmed en X og vise dine suicide doors. Blir vel noen rare blikk, men du får unnskylde deg med at som fersk elbileier trodde du det var sport i å vise fram dører :beer:

Ja, det er en stygg-kul bil som er ufattelig morsom å kjøre. Til sammenligning fra F01en, så går man rett inn, og ikke ned i bilen, og bilen er utrolig lettkjørt med sin enormt imponerende svingradius (F01en har sving på bakhjulene i tillegg) og lettkjørthet. Dette er minste batteripakke, men man kjører fint 120km uten å ofre gasspedalen en tanke - med andre ord mer enn nok til daglig bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om jeg hadde blitt gal en stund igår.

Etter en lengre stund der e34en hadde stått ,måtte det luftes.

En typisk grå høst her i sør og kjørte innover langs skog og mark der fjell,vann og vakker natur speiler seg.

Med en feil på trykket i Spotifyen får jeg opp Queen of the nght .Altså en opera fra Wolfgsng Amadeus Mozart :).

Skulle egentlig høre på Queen.

Det som skjer er at når jeg hører den operasangen ,gjennom den mørke skogen,tåkebelagte vann ,gjør at hele setingen ble så vakker at jeg fikk grøsninger :).

Og jeg hater opera men dette passet bra.:).

Tysk artist,tysk klassiker av bil ,alt dette gjorde min mandag flott.

Men er tilbake til 90's og dagens svisker idag .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det.

Jeg jobber som lokomotivfører og for et par år siden skulle jeg kjøre formiddagstoget fra Dombås til Oslo. Det var en flott høstdag med skyfri himmel og høstfarger på trærne, da var Gudbrandsdalen vakker. Når de i tillegg spilte folkemusikk på radioene var det like før jeg begynte og gråte. 

Jeg har verdens beste utsikt fra kontoret, at jeg får betalt i tillegg er bare en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler det her og ikke i spottetråden siden det ikke er "skikkelige" bilder...Havnet bak en original og urørt E46 i dag lik den på vedlagte bildet. 2003 330XI solgt ny i USA, bruktimport i 2006 og samme eier siden det. Uvant å se helt originale E46 sedan med litt motor nå til dags. Så veldig hel og pen ut tross km-stand på nesten 300 000.

Ellers har jeg knipset et par biler som er tildekket - noen her som klarer å gjette hva slags modeller det er som skjuler seg under presenningen? (Jeg sjekket...).

Car 146.jpg

IMG_3262.JPG

IMG_3300.JPG

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...