Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, papertiger skrev:

B12 er kanskje vel i overkant på en 116i med en verdi på vel 100 lapper

Som et tips fra sidelinjen har jeg Supersport fjærer og dempere på kjærra, og har hatt det tidligere også. Like fornøyd nå som da  👍
Geir hos Koed skaffet dette etter at jeg spurte ham og prisen var det ingen grunn til å klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Kvasi said:

Som et tips fra sidelinjen har jeg Supersport fjærer og dempere på kjærra, og har hatt det tidligere også. Like fornøyd nå som da  👍
Geir hos Koed skaffet dette etter at jeg spurte ham og prisen var det ingen grunn til å klage på.

Takk for tips! Det skal sjekkes ut. Er utrolig fornøyd med M Sport understell, men merker at F36’en med ACS fjører er hakket hvassere i aktiv kjøring (den kjennes mer direkte i alle bevegelser) mens F20’en er mykere, men samtidig veldig «raffinert» og «fin» i understellet. Beste ordene jeg kommer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Kvasi skrev:

Reglene vedr sorte N merker er da akkurat slik den har vært hele tiden uavhengig lovligheten av hvite klistrelapper.

Ja det er riktig, men tilhengerene av sorte merker pekte hele tiden på at deres sorte merker skulle være ulovlige når statens vegvesen sine hvite var lovlige. Logikken i dette kan se litt snodig ut, jeg skal være enig i det. Men det har vel med at de hvite merkene man får på biltilsynet har samme lysreflekterende egenskaper som resten av skiltet. Noe ikke sorte merker har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

@fupsaker sendte meg dette gullkornet så jeg måtte spør pent om å få dele det. Jeg er jo selv en forkjemper for fossilt brennstoff men denne mannen la lista høyt! 

C6C5DACD-A9EF-48EE-97C4-AE7A9FE2168B.thumb.jpeg.98aa30cd84c2849f2331101048124148.jpeg

7 Bmw`er med motor faktisk, sikkert E39 og E90 med 4" dieselstuss.  Må være irriterende når man skal dra et skikkelig gullkorn som man har plukket opp fra gruppa "vi som kjører dieselbil" og så strander det i at man ikke vet hvordan sosialist staves riktig  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg trår noen på føttene her nå men føler jeg må nevne det 😊

Volvo entusiaster er virkelig en egen klasse altså bokstavelig talt .

Jeg liker å reise på treff .

Det må ikke være et Bmw treff ,jeg liker meg på stortsett alt .

Ikveld var jeg på et sånn type treff da alle var velkommen ,eldre biler og litt nyere ,alt fra russiske til amerikanske og selvsagt tyskere .

Men Volvo folk har en egen måte å forherlige dette merket så ekstremt at jeg må le .

Altså når der sitter 5 gamle nisser rundt et bord og prater som om at Volvo 740 turbo er neste bil Louis Hamilton skal kjøre ,da er det  noe galt .😊

Og når der kommer inn den ene flotte bilen etter den andre ,så sitter de og prater om hvor flott 240 var og at det er verdens beste bil .

Kan jo vise et eksempel her :

DFF880EB-DB79-4BCC-A591-F17A01F5D0DB.thumb.jpeg.5dec86c5bada671bfa17f8562560ea09.jpeg

Disse to flotte gamle Mercene kom inn og parkerte ,alle var borte og så med hyggelige eiere ,Volvo gjengen ?Neida helt til dette dritet her kom :

0AAD2B49-356D-470D-8937-EDCADA9A1A2A.thumb.jpeg.b598c4b912bae2e779ecf5c2623ecb88.jpeg

Da var det som at det tok fyr i ræva på de alle 😅😅.

Det kan sies mye om entusiasme blant bilfolk men disse tok kaka .

Ps hvor mye pepper fikk jeg tro som kom med Horst og parkerte på siden den ene Volvoen ?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytterpunktene hos Volvo folk og Mercedes entusiastene er ganske så ekstreme til tider ja, de når nesten opp til "Tesla fanboy" nivå. Vi har jo noen av de på BMW også, men det er ikke så ofte jeg møter noen som på ramme alvor mener at alt annet enn blåhvitt er bare søppel. Jeg føler majoriteten av oss BMW entusiaster sverger til vårt merke men likevel evner å se at det også finnes andre merker der ute.

Jeg vet om folk som hardnakket mener at Volvo 240 er verdens beste bil. Og ja det er en meget bra bil, men den har også mange feil og svakheter…også når man sammenlikner med samtidige konkurrenter. Jeg har en liten softspot for gamle Volvoer, særlig modellene fra 70, 80 og tildels 90 tallet. Når de begynte med fremhjulstrekk så mista de min oppmerksomhet. Jeg har tatt meg i å kikke på strøkene Volvo 240 på Finn….gjerne av de siste årgangene og tenkt at…det hadde jo..vært jævla kult å hatt en sånn stående 😀 Jeg har ganske gode minner med en burgunderrød Volvo 940 Herregårdsvogn som mor til en kamerat hadde da vi var 18 år, en skikkelig kjedelig "Byråkrat Edition" eller Hangarskipet som vil kalte den. Denne aktuelle kamerat hadde fått litt utsettelse på lappen etter å ha tjuvlånt Hangarskipet litt før fylte 18 år så jeg rattet denne en del i den perioden. Trivelig bil, lave vinduslinjer, sofamyke seter og mye fjærvandring…klassisk stor gammel Volvo. Dette har de mista helt i dag, en V90 prøver å være en BMW og faller litt mellom to stoler når den ikke helt klarer det. Utfordringen er når man skal begynne å bevege seg litt i Volvo miljøet, her er det jævlig mange snålinger. Rett og slett folk jeg ikke klarer å identifisere meg med, klarer å kjenne noe felleskap eller "brorskap". Ikke at jeg har prøvd noe særlig, men jeg deltar på mye treff rundt forbi og kommer jo da noen ganger i kontakt med disse folkene…slik @sveigis også erfarte. På BMW og Amcar er det helt annerledes, her møter man folk man stort sett føler er sine likemenn. Man kan snakke om bilenes fortrinn og bakdeler helt åpent, sånn skal det være 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ytterpunktene hos Volvo folk og Mercedes entusiastene er ganske så ekstreme til tider ja, de når nesten opp til "Tesla fanboy" nivå. Vi har jo noen av de på BMW også, men det er ikke så ofte jeg møter noen som på ramme alvor mener at alt annet enn blåhvitt er bare søppel. Jeg føler majoriteten av oss BMW entusiaster sverger til vårt merke men likevel evner å se at det også finnes andre merker der ute.

Jeg vet om folk som hardnakket mener at Volvo 240 er verdens beste bil. Og ja det er en meget bra bil, men den har også mange feil og svakheter…også når man sammenlikner med samtidige konkurrenter. Jeg har en liten softspot for gamle Volvoer, særlig modellene fra 70, 80 og tildels 90 tallet. Når de begynte med fremhjulstrekk så mista de min oppmerksomhet. Jeg har tatt meg i å kikke på strøkene Volvo 240 på Finn….gjerne av de siste årgangene og tenkt at…det hadde jo..vært jævla kult å hatt en sånn stående 😀 Jeg har ganske gode minner med en burgunderrød Volvo 940 Herregårdsvogn som mor til en kamerat hadde da vi var 18 år, en skikkelig kjedelig "Byråkrat Edition" eller Hangarskipet som vil kalte den. Denne aktuelle kamerat hadde fått litt utsettelse på lappen etter å ha tjuvlånt Hangarskipet litt før fylte 18 år så jeg rattet denne en del i den perioden. Trivelig bil, lave vinduslinjer, sofamyke seter og mye fjærvandring…klassisk stor gammel Volvo. Dette har de mista helt i dag, en V90 prøver å være en BMW og faller litt mellom to stoler når den ikke helt klarer det. Utfordringen er når man skal begynne å bevege seg litt i Volvo miljøet, her er det jævlig mange snålinger. Rett og slett folk jeg ikke klarer å identifisere meg med, klarer å kjenne noe felleskap eller "brorskap". Ikke at jeg har prøvd noe særlig, men jeg deltar på mye treff rundt forbi og kommer jo da noen ganger i kontakt med disse folkene…slik @sveigis også erfarte. På BMW og Amcar er det helt annerledes, her møter man folk man stort sett føler er sine likemenn. Man kan snakke om bilenes fortrinn og bakdeler helt åpent, sånn skal det være 😀

Enig i det du skriver ,men jeg bare ler av mange av disse hardcore entusiastene ,selv om vi har noen i Bmw miljøet og .

Jeg er entusiast ,men Gud bedre hvor mye annet der er som er gøy eller vel så gøy som disse tre Bokstavene vi opererer med 😊

Men kall meg rar ,men når du ser godt voksne menn med skinnvest der står Volvo Forever toppet med følgende T-skjorte under der det står så enkelt og fint :Fuck U I drive a Volvo ja da sier jeg takk for meg sorry altså 😅.

Godt vi alle er forskjellige ,men igjen hadde min far gått sånn ,hadde jeg ikke snakket med han så kynisk er jeg .

Men summen av alt ,treffet var veldig gøy og mye fine mennesker og skal opp igjen om en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha @sveigis jeg og du er nok helt like! Men man er heldigvis forskjellige og "de" snakker nok om hvor teit "vi" er. Men man trenger selvsagt ikke si noe høyt å skape dårlig stemning på treff. Det er ufint. Men "de", ja nå er jeg stereotypisk, har mye kjøretøy som jeg undrer hvordan kommer seg gjennom EU og får være på veien. Det er rust, det er bråk fra motor(ikke fin lyd nei), det er ulyder i alle retninger, ruter er klistret ned, juletrebelysning året rundt, det ryker og lekker og mye mye mer til. Jeg er veldig for å ta vare på og fikse klassikere, men et vrak er dessverre et vrak og dessverre ruller alt for mange av disse langs norske veier. "De" kan gjerne få kontre og snakke ned min bil, det tåler jeg meget fint, men den er iallefall trafikksikker og på stell. :) 
 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Enig i det du skriver ,men jeg bare ler av mange av disse hardcore entusiastene ,selv om vi har noen i Bmw miljøet og .

Jeg er entusiast ,men Gud bedre hvor mye annet der er som er gøy eller vel så gøy som disse tre Bokstavene vi opererer med 😊

Men kall meg rar ,men når du ser godt voksne menn med skinnvest der står Volvo Forever toppet med følgende T-skjorte under der det står så enkelt og fint :Fuck U I drive a Volvo ja da sier jeg takk for meg sorry altså 😅.

Godt vi alle er forskjellige ,men igjen hadde min far gått sånn ,hadde jeg ikke snakket med han så kynisk er jeg .

Men summen av alt ,treffet var veldig gøy og mye fine mennesker og skal opp igjen om en mnd.

Hehe, ja det er både flaut og kleint.

Jeg har jo noe BMW merchandise i skapet selv, men det er sånn man har kjøpt via BMW Lifestyle Collection. Har noen Puma sko med BMW logo, ett par T-skjorter og ei jakke med en beskjeden M logo på. Ikke noe noe sånn "Fuck you i drive a BMW" opplegg, får nesten kremaper når jeg ser slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fra det ene til det andre. Var innom en kjenning på en bilforetning for å sparke dekk i pappapermen(såpass god kjenning ja at jeg ble invitert dit på kaffe og ikke bare møtte opp uanmeldt for å prate skit). Og dekk ja, vi kom inn på vinterdekk og ble da fortalt at Nokian har en del større fabrikker i Russland og disse blir kuttet. Dermed blir produksjonskapasiteten til Nokian lavere og mens etterspørselen er det samme. Det er spådd at flere kunder velger andre merker og derfor blir belastningen på disse også større. Alt dette tatt i betraktning så vil naturligvis pris på dekk stige mer enn normalt i år, og da opp til 40%. Dette er foreløpige rykter og jeg skulle ikke ta alt for god fisk, men kunne ha i bakhodet da det som sagt foreløpig var rykter og han hadde ingen videre info. Prisøkning er derimot fakta, men ikke hvor mye, samt heller ikke spikret hvor mye nedstenging av Nokian sin fabrikk i Russland vil påvirke markedet.

Er det noen som sitter med mer håndfast info om dette og kan/har lov til å dele? :) Jeg spør av nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...