Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

53 minutes ago, Kvasi said:

Skal ha 85" og ser for meg å betale 35-40k for den.
Meny og apper osv er totalt uten interresse,  trenger bare en oppegående HDMI inn fra forsterker som switcher mellom tuner og PS5.

I den størrelsen er det LG C2 som er det beste alternativet. G2 blir for dyrt mens A95K ikke eksisterer i den størrelsen. Hadde den gjort det hadde den nok kosta nærmere 100k mtp at 55" koster over 23K på salg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Maxmek skrev:

Har lest at de som er inni dette med TV er skeptiske til byggekvaliteten på Samsung, og sier kjøp kvalitets TV og nevner feks LG og Sony.

Nå skal ikke jeg påstå jeg har peiling i det hele tatt, men vi kjøpte ny Samsung tidligere i år, og vil advare mot nettopp det.

TV-en har fungert, så ingenting å si på det, men Samsung har en avtale med noe Rakuten TV-greier (en slags tv-kanal?) som går i bakgrunnen HELE tiden i menyene. At dette er lov er helt utrolig.

Klarte etter mye om og men å «fjerne det» (de har lagt inn mange sperrer for å unngå at man fjerner dette), men nå og da dukker det opp igjen litt romantikk eller ikke-barnevennlige actionscener når minstemann vil se på NRK Super. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

"Verdens raskeste diesel personbil" 😎

60212A73-80D0-4B55-86CA-5B97B7DE38D7.thumb.png.2506db2917e4445f246fa0811e7d9da3.png

Rask som en sportbil og økonomisk som en småbil. Kan vel egentlig si det samme om BMW sin sekssylindrede dieselmotor nå 40 år senere 👍

Knalltøft Fredrik 😊

Men skal lure på hvordan disse går egentlig kontra feks Tds ..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sveigis skrev:

Knalltøft Fredrik 😊

Men skal lure på hvordan disse går egentlig kontra feks Tds ..

 

E34 525 TDS er raskere 😉

0-100 på 12 sek og toppfart på 207 km/t. Mens 524 TD brukte 12,9 sek til 100 og gikk 180 km/t. 

Sammenliknet med 2022 M340d som går 0-100 på 4,6 sek og er elektronisk sperret på 250 km/t. Går nok 280 km/t uten denne sperra. Har skjedd mye med dieselmotoren på 40 år 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

E34 525 TDS er raskere 😉

0-100 på 12 sek og toppfart på 207 km/t. Mens 524 TD brukte 12,9 sek til 100 og gikk 180 km/t. 

Sammenliknet med 2022 M340d som går 0-100 på 4,6 sek og er elektronisk sperret på 250 km/t. Går nok 280 km/t uten denne sperra. Har skjedd mye med dieselmotoren på 40 år 😅

Det var nok litt av en bil i den tiden ja.😊

Når sant skal sies så var det en som hadde en 524td i nærheten av meg der jeg er fra på slutten av 80 tallet mener jeg.

Ja herregud ting har skjedd og det til de grader og 😅.

En dieselbil idag er jo rene eksplosjonen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joe Achilles feirer 10års jubileum med den perfekte bilen, bensin vil alltid være kongen på haugen. Synd BMW aldri har eller vil lage noe så gromt som GT3, dette er kremen av hva en entusiast bil er! Rett og slett nydelig. Og for en hinsides intro på denne filmen, bil magi på høyt nivå.

 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sansen for Joe Achilles, han er en jordnær og fin type som lager videoer med ett fokus som er lett å forstå. Han står for det han liker og ikke nødvendigvis retter seg mot det som vil gi mest klikk (i motsetning til visse andre britiske bil Youtubere). 

Det er helt klart at i dette selskapet så er det Porsche som regjerer. BMW prøver fra tid til annen å komme inn på her, tidvis med vekslede hell. M2 CS og M4 CSL er vel hittil de beste forsøkene, men likevel så virker det som om Porsche har den lille ekstra edgen som plasserer dem på topp 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw må lage en skikkelig bil fra bunnen av hvis de skal nærme seg Porsche.

Nytter ikke å dele karosseri med biler med 150hk diesel.

De kan hvis de vil. De lagde jo i8 som hadde stort potensiale, men endte opp i en halvveis-løsning med feil drivverk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars89 skrev:

Bmw må lage en skikkelig bil fra bunnen av hvis de skal nærme seg Porsche.

Nytter ikke å dele karosseri med biler med 150hk diesel.

De kan hvis de vil. De lagde jo i8 som hadde stort potensiale, men endte opp i en halvveis-løsning med feil drivverk...

Ja akkurat dette er ett veldig godt poeng synes jeg. Og årsaken til at de alltid kommer litt bak den gjeveste tilsvarende Porsche. 

Når det er sagt så synes jeg det er svært imponerende hva BMW klarer å få til med ett chassi som også er bygget for en helt vanlig drivlinje. Veien fra en 318i til en M3 Competition er ganske lang. Den modellen som best illustrerer dette er M5 CS, at dette er en bil som deler chassis med en to liter på 190 hester er helt utrolig. BMW er vel de som klarer å få mest sportsbil ut av ett ikke sportsbil preget chassis. 

i8 var virkelig en bortkastet mulighet, igjen ett tegn på BMW sine tidvis rare og uforklarlige manøver. Man skulle kasta ut strikkmotor og batterier, inn med S63 og en 80 liters bensintank. Vekk med i foran 8 tallet og erstattet dette med en M 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør igjen om vasking. Hva gjør folket i minusgrader? Funker det med slik "waterless wash"? Jeg har en flaske Muc-Off Waterless Wash som jeg bruker på sykkelen etter hver tur, bare når den blir støvete og ikke rett skitten av gjørme. Skitten sykkel er like fælt som skitten bil. Det står på alle sider at denne Muc-Off kan brukes på bil, men jeg tør ikke:lol: Jeg skjønner at om bilen er skitten skitten så vil ikke dette gå med tanke på lakken, men lett skitten/støvete tenker jeg. Nå får jo flere og flere biler rammeløse vinduer på dør, nesten en trend, så en vil jo unngå at dette fryser også(Taycan, i3, i4, iX og mange andre, også tidligere BMWer og Porsche og fler). Derfor vil jeg unngå vann. Alternativ er jo å kjøre med støvete bil frem til plussgraderne melder seg som jeg har gjort i alle år tidligere:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...