Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, E.C. skrev:

samt at levetiden til bilene estimeres til var det 8 år

Er dette tilfellet? Synes jeg hørte en BMW sjef snakke om at estimert levetid på BMW sine elbiler skulle være 8 år. Men jeg kan ikke tro at dette stemmer?

I såfall så må jo noen våkne opp og ta en fot i bakken å pålegge produsentene lenger levetid på produktene sine. Dette er ett vel så viktig miljøtiltak som å fase inn elbiler. Myndigheter i alle land er forferdelig opptatt av å tvinge folk til å kjøre elbil og dusje mindre, mye kunne vel blitt gjort med å la vanlige folk være i fred og heller gå løs på bruk og kast mentaliteten som de store internasjonale selskapene legger opp til…kun for profittens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at det var dette som var diskutert tidligere, men finner selvfølgelig ingen konkret link nå. Mulig jeg husker feil, men det er nå ved salg av en ny bil produsentene primært tjener penger, så det hadde ikke vært utenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Mener at det var dette som var diskutert tidligere, men finner selvfølgelig ingen konkret link nå. Mulig jeg husker feil, men det er nå ved salg av en ny bil produsentene primært tjener penger, så det hadde ikke vært utenkelig.

Etter det jeg kan lese så skrives det 15 år forventet gjennomsnittlig levetid på elbiler. 

Jeg tror tallet 8 kommer fra 8 års garanti på batteri. https://www.bmw.com/en/innovation/life-cycle-of-a-battery-cell.html

Ellers er snittalderen på bilparken i Europa 8,3 år og snittlevetid på 14, mens i Norge er snittalderen på bilparken 10,5år, mens levetid er på 19,2 år.

https://autoretur.no/24-millioner-kjoretoy-gjenvunnet-norge-1996/

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eystein Ose skrev:

Skal ha nye sommerdekk på E36en, og nå står det mellom Toyo Proxes Sport og Falken FK520(foran) og FK510(bak)

Dekkdim 215/45-17 og 235/40-17. 

Noen som har erfaringer med desse? 

Jeg tipper det ikke er store forskjellen på FK510 og Michelin pilot sport 5. jeg kjøpte sist nevnte i fjor sommer til min E36, svært fornøyd og de kostet heller ikke særlig mye. Og som alltid er Michelin bedre en alle andre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg tipper det ikke er store forskjellen på FK510 og Michelin pilot sport 5. jeg kjøpte sist nevnte i fjor sommer til min E36, svært fornøyd og de kostet heller ikke særlig mye. Og som alltid er Michelin bedre en alle andre 

Var PS4/5 som var planen, men fant ikke i rett dim bak.. Stemmer ikke det @turbojugen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Var PS4/5 som var planen, men fant ikke i rett dim bak.. Stemmer ikke det @turbojugen?

på mindre dekkdimensjoner så må du nokk tilbake på eldre generasjoner som pilot supesport og vanlige pilotsport 4, men du har fortsatt et bra dekk iforhold til falken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...