Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Evopower skrev:

Flotte de der ja ja :) ikke mange 8 serier som blir solgt generelt.

Ja knallpene og som du nevner ,så er ikke dette biler man ser for ofte .

Vet der går en i Sandefjord som er kjøpt ny i Vestfold hvertfall.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I3s’n vår varsler om bremse bytte fremme om ca 6000km, men siste dagene har bremse pedalen blitt knall hard. Man må stå på bremsene for å trykke pedalen litt inn, og selv etter 10+ kjempe harde nedbremsinger er det ingen forskjell i pedalen. Noen som vet årsak? Når vi kjøpte G30 540i ble den levert med elendige bremser, nesten ikke klosser igjen men da var bremse pedalen kjempe myk og gikk rett ned i gulvet ved svak bremsing. Så det stikk motsatte av hva som skjer på i3’n. Ingen rust på bremsene og vi har ganske mildt vær nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vakuumpumpe eller bremsekraftforsterker er defekt. 

Opplevde noen få ganger lignende på min i3, men det var nok pga 100% batteri og nedoverbakke og dermed ingen regenerering.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars89 skrev:

Opplevde noen få ganger lignende på min i3, men det var nok pga 100% batteri og nedoverbakke og dermed ingen regenerering.  

Ja det har jeg tenkt på, hva skjer når batteriet er helt toppet opp og man begynner å kjøre ned en lang og bratt bakke. Hvor gjør den av strømmen? Kan den da koble ut regenerering helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En elbil med fullt eller nesten fullt batteri vil ikke kjøre regenerering, så den vil ikke bremse i det gasspedalen løftes opp. Frykt ikke, de vanlige bremsene er fortsatt der, akkurat som på fossilbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del med i3en føltes det som langt dårligere effekt enn med vanlige bremser.

Det var som å bremse uten hjelp av bremsekraftforsterker.

Dette er neppe meningen og virker å være en glitch som kan skje av og til. 

Relativt mange andre som har opplevd det samme, også på andre merker. 

Ikke nødvendigvis en elbil-relatert feil, men uansett en ekkel følelse når det skjer. 

På jobb tar jeg det uansett rolig de første få hundre meterne da man ikke aner hva slags grove feil folk presterer å kjøre rundt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner E36 delemarkedet? Har ett breddekit liggende jeg fikk med en coupe som jeg ikke blir å bruke selv. Tror det er felony form. Finner ingenting tilsvarende til salgs i Norge, men koster 1000usd fra USA. Hva kan man selge noe sånt for? 💁

2BF3E0A0-070D-414A-8E4B-ACFF3D46C335.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kennethe34 skrev:

Noen som kjenner E36 delemarkedet? Har ett breddekit liggende jeg fikk med en coupe som jeg ikke blir å bruke selv. Tror det er felony form. Finner ingenting tilsvarende til salgs i Norge, men koster 1000usd fra USA. Hva kan man selge noe sånt for? 💁

2BF3E0A0-070D-414A-8E4B-ACFF3D46C335.jpeg

Fitment lab er kopien av disse. De selger for en grei sum med penger. Er fort 5-6000,- for de kittene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...