Skulebollen Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 Fortsatt 10g lavere c02 og 100kg lettere 🤔 Trodde alle facelift var mildhybrid, men mulig jeg tar feil Grunnen til at jeg bruker rødboka er at denne får man opp innpå vegvesenet sine sider når man skal rekne ut avgifter, i tillegg til at jeg vet at importerbil.no ( som hjalp meg før han la ned ) brukte rødboka. Skal ringe vegvesenet i dag så får vi se om jeg får noen klare svar E.C. og fupsaker reagerte på dette 2
Tony Soprano Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 Håper det ordner seg for dette var en flott bil. Jeg forstår det sånn att med en eventuell alternativ beregning av avgifter som privatperson så betaler du de fulle avgifter først ved registrering så søker du i etterkant for å få dette refundert.
Skulebollen Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 23 minutter siden, Tony Soprano skrev: Håper det ordner seg for dette var en flott bil. Jeg forstår det sånn att med en eventuell alternativ beregning av avgifter som privatperson så betaler du de fulle avgifter først ved registrering så søker du i etterkant for å få dette refundert. Dette stemmer 😊
Fredrik 90 Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 43 minutter siden, Skulebollen skrev: Fortsatt 10g lavere c02 og 100kg lettere 🤔 Trodde alle facelift var mildhybrid, men mulig jeg tar feil Det kan være pga forskjeller i utstyrsnivå, f eks felger, panoramatak eller hengerfeste. Når jeg leitet etter slik bil så varierte alltid co2 utslippet fra bil til bil, noen hadde mer og andre hadde mindre. Jeg er usikker på når mild hybrid kom men det vet kanskje @Saltkjelen
Emilsen Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 På 1.3.2025 den 8.23, Werther skrev: Artikkel angående høye delepriser... https://www.document.no/2025/02/26/prisene-pa-bildeler-har-eksplodert-og-ingen-skjonner-hvorfor-klar/ Helt tragisk. Eneste som kan løse dette er vel at f. eks. EU kommer på banen med regler om at det må være mulig å kjøpe hver eneste del på en bil og totalpris kan ikke bli mer enn nyprisen på bilen eller lignende... I disse hysteriske miljøtider så er det jo veldig spesielt at tilnærmet nye biler kan bli vraket pga veldig små skader som burde være relativt rimelig å reparere. Og hvis man tenker "har ikke noe å si, forsikringa betaler" så er det jo vi forbrukere som da får økte forsikringspremier pga dyrere deler... BMWE39turbo, Fredrik, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Saltkjelen Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 8 timer siden, Fredrik 90 skrev: Det kan være pga forskjeller i utstyrsnivå, f eks felger, panoramatak eller hengerfeste. Når jeg leitet etter slik bil så varierte alltid co2 utslippet fra bil til bil, noen hadde mer og andre hadde mindre. Jeg er usikker på når mild hybrid kom men det vet kanskje @Saltkjelen 530d fikk 48v mild hybrid allerede ved LCI 07/2020. Forskjeller i vekt og utslipp er nok utelukkende på grunn av felg/dekkstørrelse og utstyrsvarianter. fupsaker og Fredrik 90 reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 5 minutter siden, Saltkjelen skrev: 530d fikk 48v mild hybrid allerede ved LCI 07/2020. Forskjeller i vekt og utslipp er nok utelukkende på grunn av felg/dekkstørrelse og utstyrsvarianter. Dette er ikke lett å bli klok på for oss som ikke så så inne i hva som kom når. Hvis man slår opp den 21 modellen så står den ikke som hybrid og heller ikke med to motorer hos Vegvesen.no Men 23 modellen står som hybrid og er oppgitt med med to motorer. Med andre ord, ikke lett å bli klok på 😅
Saltkjelen Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 45 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Dette er ikke lett å bli klok på for oss som ikke så så inne i hva som kom når. Hvis man slår opp den 21 modellen så står den ikke som hybrid og heller ikke med to motorer hos Vegvesen.no Men 23 modellen står som hybrid og er oppgitt med med to motorer. Med andre ord, ikke lett å bli klok på 😅 Hmm. Nei, det kan fort bli et sammensurium. Alle fire- og sekssylindrede motorer oppgis som 48v mild hybrid i pressemeldingen, men at det kan være noen markedsforskjeller. Jeg tipper i alle fall at en Euro-bil garantert har det, og at det heller er markeder som USA og tilsvarende som (muligens) kan slippe unna. fupsaker, Skulebollen, Ron Jeremy og 1 annen reagerte på dette 4
Werther Skrevet Tirsdag kl. 19:49 Skrevet Tirsdag kl. 19:49 Kom over en hissig Aston Martin Cygnet, også kjent som Toyota IQ, på pistonheads. 4.7 V8-motoren fra en Aston Martin Vantage S burde gjøre vei i vellinga. Toppfart på 274 km/t. Used The Aston Martin V8 Super Cygnet for sale - PistonHeads UK fupsaker, Lars89, BimmerFan! og 6 andre reagerte på dette 9
fupsaker Skrevet Tirsdag kl. 20:46 Skrevet Tirsdag kl. 20:46 Siden vi er off topic: Nye Audi A6 med bensin og diesel var virkelig lekker. 😍 Og det ser ikke ut som at det er spart på materialer. BimmerFan!, KireS, Fredrik 90 og 1 annen reagerte på dette 4
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 06:13 Skrevet Onsdag kl. 06:13 9 timer siden, fupsaker skrev: Siden vi er off topic: Nye Audi A6 med bensin og diesel var virkelig lekker. 😍 Og det ser ikke ut som at det er spart på materialer. Ja dette var bra, virkelig bra. Som med E klassen så er dette mer en videreføring av forgående generasjoner, man ser helt klart å tydelig at dette er en A6. Og som vanlig så ser ICE utgaven veldig mye bedre ut enn elbilversjonen de vil prakke på oss nordmenn. En bil blir så mye mer elegant og sober når proporsjonene ikke trenger å ta så hensyn til luftmotstand, for ikke å snakke om hvor mye en ordentlig grill og ett par feite enderør gjør for looken på enn bil. Interiøret er også løst på sammen måte som i E klassen. Her synes jeg de blender tech med konservativ eleganse veldig bra, det samme kan ikke akkurat sies om G60. Her komme den med to liters firer og diesel, samt en V6 bensin på 367 hk. For meg er det helt uforståelig at BMW ikke selger G60 540i i Europa når begge konkurrentene selger sine sekser bensin toppmodeller. Det skal vist komme en V6 diesel også, samt ladbar hybrid. Jeg er spent på om det kommer en ladbar hybrid med sekser i vanlig A6. Går rykter om at RS6 blir en V6 PHEV. Lekker bil som jeg tror ytterligere kommer til å torpedere det dårlige salget til G60/61. Skal bli spennende når flere detaljer rundt utstyr blir tilgjengelig, og om denne følger i samme spor som E klassen med tilgang til utstyrt som en premiumbil i denne klassen skal. KireS, fupsaker, Saltkjelen og 3 andre reagerte på dette 6
flobben Skrevet Onsdag kl. 07:40 Skrevet Onsdag kl. 07:40 10 timer siden, fupsaker skrev: Siden vi er off topic: Nye Audi A6 med bensin og diesel var virkelig lekker. 😍 Og det ser ikke ut som at det er spart på materialer. I følge mil etter mil poddkasten så har de høyere opp i Audi innrømmet at opplevd kvalitet på de siste bilene har vært for dårlig og de skal ta raskt tak i det. Spent på om Bmw kommer med samme innrømmelse. fupsaker, hennum, HenrikSolberg og 1 annen reagerte på dette 4
fupsaker Skrevet Onsdag kl. 08:55 Skrevet Onsdag kl. 08:55 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Ja dette var bra, virkelig bra. Som med E klassen så er dette mer en videreføring av forgående generasjoner, man ser helt klart å tydelig at dette er en A6. Og som vanlig så ser ICE utgaven veldig mye bedre ut enn elbilversjonen de vil prakke på oss nordmenn. En bil blir så mye mer elegant og sober når proporsjonene ikke trenger å ta så hensyn til luftmotstand, for ikke å snakke om hvor mye en ordentlig grill og ett par feite enderør gjør for looken på enn bil. Interiøret er også løst på sammen måte som i E klassen. Her synes jeg de blender tech med konservativ eleganse veldig bra, det samme kan ikke akkurat sies om G60. Her komme den med to liters firer og diesel, samt en V6 bensin på 367 hk. For meg er det helt uforståelig at BMW ikke selger G60 540i i Europa når begge konkurrentene selger sine sekser bensin toppmodeller. Det skal vist komme en V6 diesel også, samt ladbar hybrid. Jeg er spent på om det kommer en ladbar hybrid med sekser i vanlig A6. Går rykter om at RS6 blir en V6 PHEV. Lekker bil som jeg tror ytterligere kommer til å torpedere det dårlige salget til G60/61. Skal bli spennende når flere detaljer rundt utstyr blir tilgjengelig, og om denne følger i samme spor som E klassen med tilgang til utstyrt som en premiumbil i denne klassen skal. Var ikke denne V6'en ved lansering en hybrid? Eller, mildhybrid da... 😛 Med 48v-system. Blir spennende å se fortsettelsen. Og som du sier @flobben: Jeg håper for BMW sin del at de innrømmer noe, for med LCI iX viser de igjen mer eller mindre at de kan om de vil. I alle fall et stykke på veg. Saltkjelen og Marius2002 reagerte på dette 2
sveigis Skrevet Onsdag kl. 09:27 Skrevet Onsdag kl. 09:27 Ja her må jeg bare si at den Audien var meget pen og gøy å se at det faktisk går ann å få nye biler idag som gir en sånn god følelse . For min del er det ikke mange biler som gjør det lengre … Jo Porsche og enkelte andre selvsagt ,men lite ny bmw for min del .😓 fupsaker reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 12:54 Skrevet Onsdag kl. 12:54 Frekke proporsjoner på nye Volvo ES90 😂😂🤮 fupsaker reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå