Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Ampera skrev:

Hva skal denne byttes i, ser du lufter Alpinaen for salg?

https://www.finn.no/mobility/item/385766340

Hvis den blir solgt, så har jeg lyst til å selge 545i’en også og ha en V8 entusiastbil som jeg kan kjøre hele året. Har følgende modeller i kikkerten hvis jeg etterhvert får solgt begge:

W204 C63 AMG

E92 M3

F10 M5/F06 M6 

E61 M5

Audi S8 D4

F30/31 Alpina B3 BiTurbo

Skrevet (endret)
17 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hvis den blir solgt, så har jeg lyst til å selge 545i’en også og ha en V8 entusiastbil som jeg kan kjøre hele året. Har følgende modeller i kikkerten hvis jeg etterhvert får solgt begge:

W204 C63 AMG

E92 M3

F10 M5/F06 M6 

E61 M5

Audi S8 D4

F30/31 Alpina B3 BiTurbo

Håper du får solgt alt og du kjøper en av disse Fredrik .😊

 

Endret av sveigis
Skrevet
58 minutes ago, BrokeBoi said:

Noen som vet om noen steder i Oslo/Akershus hvor man kan få tatt en ordentlig understellsvask hvor man heiser opp bilen på bukk og får lagt avfetting o.l. og spylt skikkelig under?

Vil tro at din beste mulighet er å spørre et firma som driver med understellsbehandling om du kan kjøpe kun vasken og ikke understellsbehandlinga. Vil nok tro du fort havner på 1-2000kr om de i det hele tatt gidder.

Skrevet
4 timer siden, sveigis skrev:

Håper du får solgt alt og du kjøper en av disse Fredrik .😊

 

Ja det hadde vært morsomt. Har veldig lyst på "ordentlig" entusiast bil, så en M eller AMG er det som ligger høyest på ønskelista. Men kunne veldig godt hatt en nyere Alpina også. En Alpina hvor Alpina faktisk har gjort en del mer endringer enn hva de har gjort på min B10. Også har jeg en softspot for den S8en altså, det sies at dette er undervurderte biler. Selv om motoren er en håndgranat da, men det er jo S motorene til BMW også 😅

Skrevet
22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Også har jeg en softspot for den S8en altså, det sies at dette er undervurderte biler. Selv om motoren er en håndgranat da, men det er jo S motorene til BMW også 😅

Er det S8 med V10 du tenker på eller den med V8TT. Mener å huske du nevnte V10'ern for en stund tilbake :)

 

Skrevet
8 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Er det S8 med V10 du tenker på eller den med V8TT. Mener å huske du nevnte V10'ern for en stund tilbake :)

 

Det er D4 generasjonen jeg har lyst på, den som gikk fra ca 2010 til 2017. Den med 4,0 V8 😀

Skrevet
43 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er D4 generasjonen jeg har lyst på, den som gikk fra ca 2010 til 2017. Den med 4,0 V8 😀

Ville ikke bekymret meg så mye om drivlinjen på disse egentlig. Ser mange A8 med 4.0TT som brukes av PST/Stortinget, med godt over 200 000 km. Sist forrige uke hadde jeg en innom med over 260 000 km kjørt, og måtte nesten sjekke historikken. Hva drivlinje gjaldt, var det utført arbeid på vannpumpe/termostat (vanlig feil på V8'ern) og tilbakekalling på oljesil til turboen - thats it :)

Lyste dog en motorlampe, men det er en lambdasonde som begynner å bli moden for utskiftning, så vi snakker ikke havarikostnader her altså. 

På en brukt D4 S8 sitter igjen med inntrykket over at det som er rundt motor og girkasse, er det som kan bli kostbart. Skulle du falle for fristelsen, så sjekk opp at oljesil oppgradering (21H7) er utført. Sett noen tilfeller i USA hvor veivhusventilasjon systemet går sønder, grunnet kjølevann som finner veien inn. En relativt stor jobb å skifte ut hele systemet pga mye demonteringer, så det kan potensielt bli en dyr greie. Ikke vært borti slikt personlig, så vet ikke helt feilraten på akkurat det. 

 

Skrevet
3 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Ville ikke bekymret meg så mye om drivlinjen på disse egentlig. Ser mange A8 med 4.0TT som brukes av PST/Stortinget, med godt over 200 000 km. Sist forrige uke hadde jeg en innom med over 260 000 km kjørt, og måtte nesten sjekke historikken. Hva drivlinje gjaldt, var det utført arbeid på vannpumpe/termostat (vanlig feil på V8'ern) og tilbakekalling på oljesil til turboen - thats it :)

Lyste dog en motorlampe, men det er en lambdasonde som begynner å bli moden for utskiftning, så vi snakker ikke havarikostnader her altså. 

På en brukt D4 S8 sitter igjen med inntrykket over at det som er rundt motor og girkasse, er det som kan bli kostbart. Skulle du falle for fristelsen, så sjekk opp at oljesil oppgradering (21H7) er utført. Sett noen tilfeller i USA hvor veivhusventilasjon systemet går sønder, grunnet kjølevann som finner veien inn. En relativt stor jobb å skifte ut hele systemet pga mye demonteringer, så det kan potensielt bli en dyr greie. Ikke vært borti slikt personlig, så vet ikke helt feilraten på akkurat det. 

 

for å spore helt av så må jeg nesten spørre deg som er i bransjen med audi. hvor bra er den a8 4,2 tdi ? har ikke peiling på modellbetegnelse men alle de du fikk med bangolufsen og komfårstol med knekk i ryggen.

a8 4,2tdi er vell stort sett det eneste som frister skikkelig utenom bmw verdenen.

Skrevet

Enig med deg @Ingvaldsen her .😊

A8 er kult og deilig å kjøre .

En fun fact er at jeg har en god kamerat som det har som hobby å kjøpe S klasse ,A8 og 7 serie.Altså toppmodellene til disse merkene .

Han kjøper gjerne sånne som har en dårlig eu eller folk som rett og slett ikke gidder og fikse de når de er noen år .

Det jeg vil frem til her at han sier selv at foruten 7 serie så er A8 den bilen som er kjekkest å kjøre av disse tre .

En annen ting ,en a8 som er i bra stand selges fortest av disse tre merkene i følge erfaringene hans .

A8 med nenvte dieselmotor kjørte jeg ifjor og ja den fartet bra og rått svev 😎😎

Skrevet

Min tante og onkel hadde en A8 D3 4,0 TDI V8 som de hadde i 10-12 år, den kjørte de til Østerrike hver vinter i alle de årene. Den var gått nesten 300 000 km når de bytta den i en XC90 T8 for ett par år siden. Det jeg har hørt opp igjennom er at den hadde de over årene brukt bilens verdi i å holde på veien. 

Men jækla fet vogn med ett veldig kult svev 😎

Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

siden. Det jeg har hørt opp igjennom er at den hadde de over årene brukt bilens verdi i å holde på veien. 

Men er ikke det ofte fellesnevner med sånn type biler da Fredrik ?

Det være seg enten Merce /7 serie eller Audi så sitter jeg igjen med at det er dyre biler og drifte og absolutt ikke feilfrie heller .

Og verre desto eldre de blir selvsagt .

Jeg og deg har en fellesvenn som har en 740 diesel og jeg holdt på å svelge tungen når jeg så hva den hadde kostet han de årene han har eid den .😩

Det sagt så er det jo kjent at Audi er vel i dyreste spekteret om noe går i filler og man ikke skrur selv og .

 

Skrevet

Man må ha en solid økonomi for å holde halvgamle luksusbiler i en fornuftig stand. 

Sånn har det vel alltid vært, men jeg tror at det kommer til å bli langt værre/umulig om 10-15 år da det har tatt helt av med utstyr, sensorer og teknologi.

Spesielt nye merker som potensielt ikke finnes lenger om noen år.

Forhåpentligvis vokser det frem flere bedrifter som kan hjelpe med reperasjon av motor, batteri, elektronikk, koding osv da dette har helt absurde priser på verksted og der løsningen ofte er å bare bytte hele delen.

 

Her er ett av mange eksempler på å ta seg vann over hodet 

https://www.finn.no/396232248

Skrevet

Liker at selgeren kommer med «trusler»;

- Blir den ikke solgt for en ok pris så vil den bli satt i orden og solgt 

Ja, nå fikk jeg ekstra lyst til å kjøpe den. 🙃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...